
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60. To siódma z dziewięciu inwestycji przewidzianych na Mazowszu w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic, dla której rozpocznie się proces przygotowawczy.
Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości około 4,2 mln zł została podpisana z firmą S.T.I. Polska. Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma 36 miesięcy od daty zawarcia umowy, co oznacza, że termin zakończenia prac przypada na II kwartał 2024 r.
- Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej - informuje GDDKiA.
16-kilometrowa trasa o klasie GP (ruch główny przyśpieszony) zostanie poprowadzona nowym śladem drogi krajowej nr 60, po południowej stronie miejscowości. Docelowy przebieg trasy zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
Obwodnica Ciechanowa, po zbudowaniu i oddaniu do ruchu, wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i poprawa warunków ruchu w samych Ciechanowie.
Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Ciechanowa to jedna z dziewięciu obwodnic w województwie mazowieckim ujęta w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
(fot. GDDKiA)
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dobrze by było, gdyby ta obwodnica miała po dwa pasy w każdą stronę i podwyższoną prędkość. Kawałek z Sońskiej do Marcredo - mało kto tamtędy jeździ (zwłaszcza ciężarówki) bo jest niewygodna - Pola po bokach i ograniczenie do 50
Dla kierowcy ciężarówki pokonywanie skrzyżowań o ruchu okrężnym z naczepą załadowaną czasem po dach wcale nie jest takie oczywiste i proste, dlatego większość jadących tranzytem przez Ciechanów wybiera starą trasę nr 60 przez centrum miasta, bo wtedy jadą przez 2 ronda. Wszystkie inne trasy, to dwa razy więcej rond: (przez Armii Krajowej, Mleczarską... 4 ronda, przez Aleję UE, Kasprzaka, Bielińską... 5 rond, przez Aleję UE, Płońską, Mleczarską... 4 ronda).
Tam ograniczenie do 50 jest tylko na początku, nie przez całą trasę
Nieprawda. Jak dojeżdżasz do Marcredo masz najpierw ograniczenie do 70, później do 50.
Czy to będzie obwodnica czy ominięcie Ciechanowa przez drogę nr 60 ? Na tym etapie nic nie wiadomo, ale problemy zaczną się gdy ujawnią przebieg nowego szlaku.A tak na marginesie: komu służy odcinek drogi od „ Marcredo” do ul.Kasprzaka?
Jedną z funkcji miała być alternatywa dojazdu do szpitala dla służb medycznych w razie zablokowania ulicy Płońskiej. Czy kiedykolwiek zaistniała taka sytuacja, że ambulans musiał się przeciskać ulicą Płońską? Pewnie nie. Może w sobotnie przedpołudnie, gdy jest giełda. Ta droga, to niezły skrót dla mieszkańców Krubina, Bielina i Mieszk do centrum handlowego. Chyba tylko tyle.
Przy "małej" obwodnicy od Sońskiej do Marcredo to ja też widzę tylko ukłon w stronę centrum emerytów niemieckich. No można jeszcze się dopatrywać ułatwienia dojazdu do giełdy samochodowej. Mam wrażenie,że "nasi" urzędnicy dużo zrobią dla obcego kapitału,a głos mieszkańców mają w d...
Troche czasu potrwa realizacja tego projektu.Cyfryzacja i duze pieniadze nie maja wplywu na szybsza realizacje ,a szkoda.
Bardzo dobra inwestycja dla Ciechanowa, natomiast malkontentów i wiecznie niezadowolonych w Polsce nigdy nie brakowało.
dobrze i niedobrze...
Oby tej inwestycji nie realizował pis, bo się skończy jak w nieodległej Ostrołęce.
A PO powie, że pieniędzy nie ma i nie będzie