
Jeszcze nie tak dawno internetowe sklepy rolnicze oraz specjaliści od promocji online często musieli mierzyć się z trudnym zadaniem, jakim było przekonanie polskich rolników do zakupów części do ciągników i innych maszyn rolniczych za pośrednictwem sieci. Z pewnością przekonali się, że największą barierą w tym zakresie było ograniczone zaufanie klientów z branży rolniczej do kupowania specjalistycznych towarów za pośrednictwem internetu – czyli na odległość, bez możliwości zobaczenia czy realnego zetknięcia się z produktem. Na szczęście dzięki zmianom pokoleniowym w rolnictwie i coraz większej otwartości na nowe technologie wśród rolników, problem ten sukcesywnie się zmniejsza.
W sieci można znaleźć wszystko!
Polski rolnik jest w dużej mierze tradycjonalistą. Wychowując się w otoczeniu gospodarstwa rolnego prowadzonego przez najbliższą rodzinę, dorasta i kontynuuje tę działalność, pielęgnując jednocześnie wartości, które przekazali mu jego rodzice, a nawet dziadkowie. Wie on jednak, że świat idzie do przodu, a wiedza przekazywana z pokolenia na pokolenie dotycząca uprawy roli, czy hodowli zwierząt wymaga pewnej aktualizacji o techniczne nowinki. Dlatego młodzi (a bywa, że także i ci starsi) właściciele gospodarstw chętnie korzystają z social mediów oraz internetu, jako źródła ciekawych informacji z całego świata i wygodnego kanału komunikacji ze specjalistami z branży rolniczej. Jeśli chodzi o zakupy w sieci, to zdania nadal są mocno podzielone, jednak szala coraz mocniej przechyla się na korzyść internetowych sklepów rolniczych. Każdy z nas codziennie, niemal na każdym kroku przekonuje się, że w internecie można znaleźć wszystko. Nawet większość reklam radiowych, telewizyjnych czy prasowych odsyła odbiorcę do konkretnej strony internetowej, gdzie można dowiedzieć się więcej albo dokonać zakupu produktu lub usługi. Rolnicy także zauważają potencjał sfery online, chociażby dlatego, że w sieci produktów jest zdecydowanie więcej niż w sklepach stacjonarnych, można porównać ze sobą ceny od różnych dostawców i wybrać najkorzystniejszą ofertę. Co prawda produktu nie można dotknąć, ale ogromną rolę odgrywają tu dobrej jakości zdjęcia i specyfikacje techniczne. Dodatkowym zabezpieczeniem dla konsumenta jest prawo do zwrotu. Po zapoznaniu się z produktem, każdy klient dokonujący zakupów w sieci ma prawo do jego zwrotu bez podania przyczyny.
Co jeszcze sprawiło, że części rolnicze w sieci cieszą się popularnością?
Wśród zalet kupowania specjalistycznych sprzętów w internecie można wymienić także fachowe doradztwo. Rolnicy starszej daty zawsze cenili sobie możliwość rozmowy i konsultacji ze sprzedawcą w sklepie stacjonarnym. Nowocześni rolnicy wiedzą, że mogą zasięgnąć opinii o produkcie na forach, porozmawiać z konsultantem internetowego sklepu rolniczego, a w przypadku nietrafionego zakupu – zwrócić towar. Istotna jest dla nich również dostawa kurierska pod wskazany adres, co eliminuje konieczność dojazdów do sklepu stacjonarnego i transportu części i maszyn rolniczych (często o dużych gabarytach) we własnym zakresie. Atrakcyjne dla klientów z branży rolniczej są także promocje, okazjonalne akcje rabatowe, czy kody zniżkowe dla stałych klientów, dzięki którym można kupić wybrane produkty w naprawdę korzystnych cenach. Czegoś takiego nie często można doświadczyć w sklepach stacjonarnych z asortymentem rolniczym.
Sprawdzony dostawca to gwarancja udanych zakupów
Internetowi sprzedawcy muszą wypracować sobie zaufanie klientów. Niezwykle istotnym wyznacznikiem rzetelności sprzedawcy są opinie zamieszczane w sieci przez kupujących. Decydując się na zakup części rolniczych online, warto zaufać sklepowi, który cechuje się najwyższą jakością usług, popartą pozytywnymi doświadczeniami klientów. Z pewnością należy do nich sklep rolniczy ZENOX.pl, oferujący swym klientom ponad 200 tysięcy produktów. ZENOX.pl wyróżnia się także profesjonalnym doradztwem w postaci dostępności konsultantów online poprzez chociażby prosty chat na stronie sklepu czy możliwość zamówienia lub zadania pytania poprzez Facebook (Messenger), a dla tradycjonalistów – oczywiście drogą telefoniczną. Charakteryzuje się także szybką dostawą produktów już w 24 godziny od momentu dokonania transakcji. Dodatkowo, klient posiada możliwość zwrotu towaru lub jego wymiany aż do 100 dni od daty zakupu, co stwarza możliwość zapoznania się z produktem i dłuższego zastanowienia się nad właściwym wyborem.
Wielu rolników już przekonało się, że warto otworzyć się na nowe rozwiązania w kwestii zaopatrywania się w części do maszyn rolniczych w sklepach internetowych, gdyż zapewnia to oszczędność nie tylko czasu, ale i pieniędzy. Nowe technologie takie jak internet czy smartfon są już stałym elementem prawie każdej wsi czy gospodarstwa i chętnie sięgają po nie nawet starsze pokolenia.
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie