
Koleje Mazowieckie prowadzą testy elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT. Sześć nowoczesnych pociągów tego typu już wkrótce wyjedzie na tory i będzie obsługiwało trasę między Warszawą a Działdowem.
Jest to pierwszy z 71 składów elektrycznych, jakie mazowiecki przewoźnik zamówił w zakładzie Stadler Polska. Dostawy pociągów podzielono na sześć transz. W ramach pierwszej z nich sześć elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT jeszcze w tym roku wyjedzie na tory i będzie obsługiwało trasę Warszawa – Działdowo. Obecnie prowadzone są testy pociągu, który jest sprawdzany w ekstremalnych warunkach pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży.
- Celem prowadzonych testów jest kompleksowe sprawdzenie kluczowych systemów pociągu, między innymi układu napędowego, hamulcowego czy systemu antypoślizgowego tak, aby wyeliminować ewentualne błędy i zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym. Badane są również: system informacji pasażerskiej, klimatyzacja oraz inne systemy mające wpływ na komfort podróży - wyjaśnia Magdalena Dankowska, dyrektor projektu w Stadler Polska.
Pociągi FLIRT poruszają się z prędkością maksymalną 160 km/h. Przewidziano w nich miejsce dla 590 podróżnych, w tym 269 siedzących. Pojazd jest m.in. wyposażony w monitoring, klimatyzację, siedzenia ze składanymi podłokietnikami i stolikami, bezprzewodowy dostęp do Internetu, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety. Pociągi są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
(fot. KM)
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie