
Oszuści nie próżnują i cały czas zmieniają metody działania, by wyłudzić pieniądze. Przekonała się o tym 21-latka, która straciła ze swojego konta oszczędności.
Tym razem oszust wykorzystał popularny komunikator i wyłudził kody do płatności mobilnej. Sprawca podszył się za koleżankę 21-letniej mieszkanki gminy Raciąż i przesłał jej wiadomość z prośbą o podanie kodu, by móc w ten sposób opłacić paczkę. Niczego nieświadoma kobieta, myśląc że pomaga znajomej, straciła 1000 złotych. Po jakimś czasie skontaktowała się z nią koleżanka i wyjaśniła, że ktoś włamał się na jej konto w komunikatorze i przesłał takie same wiadomości łącznie do ponad 20 osób.
- Oszuści podszywają się pod naszych znajomych i wysyłają „niewinną” wiadomość z prośbą o pożyczkę. Oszukana osoba generuje w swojej aplikacji bankowej kod do płatności i niczego nie świadoma przesyła oszustowi, który natychmiast wypłaca te pieniądze w bankomacie. Uważajmy komu podajemy kody do płatności mobilnych. Zawsze warto to zweryfikować - uczula policja.
(fot. pixabay)
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie