
Oszuści modyfikują znaną już od pewnego czasu metodę oszustwa "na Blik". Teraz podszywają się pod pracowników banku. W tej sposób pieniądze straciła jedna z mieszkanek naszego regionu.
Do 35-latki zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Kobieta odebrała telefon z numeru, który wyświetla się jako oficjalna infolinia banku, co tylko uwiarygodniło oszusta. Przekonał mieszkankę powiatu mławskiego, że jej konto bankowe zostało zaatakowane przez hakerów. Żeby zapobiec utracie środków, polecił jej przekierować pieniądze na inne konto, właśnie przy użyciu płatności elektronicznej BLIK.
- Kobieta wygenerowała kilkanaście takich kodów i przekazała je oszustowi, mając przeświadczenie, że rozmawia z pracownikiem banku. Zauważyła jednak, że przelewane środki są pobierane w bankomacie na terenie kraju. Nabrała podejrzeń i skontaktowała się z prawdziwym pracownikiem banku. Powiadomiono ją, że padła ofiarą oszustwa - informuje oficer prasowy mławskiej policji.
Poszkodowana straciła w ten sposób 20 tysięcy złotych. Trwa policyjne postępowanie w tej sprawie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Czyta nie te stromy ,gdzie sa prawdziwe informacje ;-)
Nie szkoda mi jej