Reklama

Pieśni Schuberta podczas koncertu w Opinogórze

08/06/2013 09:30

Jutro w Muzeum Romantyzmu w Opinogórze odbędzie się kolejny, już 513, koncert niedzielny.

Tym razem wystąpią Jolanta Pszczółkowska - Pawlik (fortepian) oraz Karol Kozłowski (tenor). Wykonają wybrane pieśni Franza Schuberta z cyklu "Die Schöne Müllerin". Początek koncertu tradycyjnie o godzinie 12:00 w Dworze Krasińskich.


Jolanta Pszczółkowska – Pawlik
Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu Barbary Hesse-Bukowskiej oraz w klasie muzyki kameralnej Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz. Kształciła się również pod kierunkiem Barbary Michałowskiej, Anny Radziwonowicz oraz Włodzimierza Obidowicza.


W czasie nauki w Średniej Szkole Muzycznej im. J. Elsnera przez 4 kolejne lata otrzymywała stypendium im. F. Chopina dla młodych i utalentowanych warszawskich pianistów. Brała udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez T. Nikołajewą oraz J.E. Gardinera w ramach Bachakademie Stuttgart (1991).


Od 20 lat jest wykładowcą na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 90-tych pracowała w klasie wokalnej prof. H. Słonickiej.
W latach 2000-2011 była pianistką w klasie śpiewu Jadwigi Rappé i w tym czasie realizowała wraz ze studentami wiele projektów koncertowych: m.in. „Noc z Szekspirem”, „Moniuszko – salon warszawski”, prezentowany w ramach m.in. festiwalu „Muzyczne Konfrontacje” w Muzeum J. Iwaszkiewicza w Stawisku. Współpracowała również z B. Betley,
U. Trawińską-Moroz, J. Artyszem, I. Kłosińską, R. Cieślą, A. Stefanowiczem, a od 2011 pracuje w klasie śpiewu W. Zalewskiego.


Brała udział w wielu Kursach Mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Ryszarda Karczykowskiego w Radziejowicach, Jadwigę Rappé oraz w Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie. Przez wiele lat występowała również na koncertach i konkursach wraz ze swoim synem Łukaszem – wiolonczelistą, zdobywając nagrody i wyróżnienia jako pianistka – m.in. na Konkursie Wiolonczelowym im. K.Wiłkomirskiego w Poznaniu w 2000 roku. Występowała wielokrotnie na Zamku Królewskim w Warszawie na koncertach stypendystów Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. W 2008 roku wraz z Kirą Boreczko wystąpiła na inauguracji I Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Wokalnej im. H. Słonickiej na Wigrach. Współpracowała z Krajowym Biurem Koncertowym. Nagrywała dla Radia i Telewizji; koncertowała we Francji, Niemczech i na Węgrzech.



Karol Kozłowski
tenor, ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie Stanisława Daniela Kotlińskiego w roku 2007. Jest również absolwentem Wydziału Rzeźby ASP w Warszawie. Uczestniczył w kursach mistrzowskich Ryszarda Karczykowskiego, Rolando Paneraia, Salvatore Fisichelli, Sylwii Geszty, Heleny Łazarskiej i Claudio Desderiego. W roku 2005 otrzymał II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Hariclea Darclée w Braila (Rumunia).


Na profesjonalnej scenie zadebiutował jako student w 2003 roku (Don Curzio w Weselu Figara W.A. Mozarta, Opera Bałtycka); od tej pory wielokrotnie występował w teatrach operowych i salach koncertowych m.in. Filharmonii Narodowej (Uriel w Stworzeniu świata J. Haydna z Sinfonią Varsovią), Operze na Zamku w Szczecinie (Pieśni Hafiza K. Szymanowskiego). W 2004 roku wystąpił jako Oebalus w Apollu i Hiacyncie Mozarta w wersalskim Theatre Montansier. W prapremierze światowej opery T.Z. Kasserna Comedy of the dumb wife wystawionej siłami swej macierzystej uczelni kreował partię Simona Colline. Śpiewał jako tytułowy haendlowski Kserkses w Hamburgu-Bergedorf. W roku 2006 ponownie wystąpił na deskach Opery Bałtyckiej jako Mozart w operze M. Rimskiego-Korsakowa Mozart i Salieri, w reżyserii G. Chrapkiewicza – za tę kreację został nominowany przez środowisko trójmiejskich dziennikarzy do nagrody Sztorm Roku 2007 w kategorii muzyka klasyczna. Latem 2006 roku na VI Festiwalu Muzyki Kameralnej na Helu wraz z K. Popową-Zydroń wykonał cykl pieśni R. Schumanna Dichterliebe. W latach 2007-2009 był solistą Opery Wrocławskiej, w której zadebiutował jako Alfred w Zemście Nietoperza J. Straussa i gdzie wykonywał również partie: Tamina w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Almavivy w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Cassia w Otellu G. Verdiego i Archanioła w Raju utraconym K. Pendereckiego.


Od roku 2009 związany jest z Teatrem Wielkim Operą Narodową, na deskach której wystąpił jako Vitellozzo w Lukrecji Borgii G. Donizettiego, w reżyserii M. Znanieckiego i gdzie śpiewał również w Borysie Godunowie M. Musorgskiego (Misaił), Strasznym dworze S. Moniuszki (Grześ), Elektrze R. Straussa (Młody sługa), Katii Kabanowej L. Janačka (Kudrjasz), Królu Rogerze K. Szymanowskiego (Edrisi) i Madame Butterfly G. Pucciniego (Goro). Od 2010 współpracuje ściśle z zespołem muzyki dawnej Capella Cracoviensis, z którą, jako Ewangelista wykonał bachowskie arcydzieła: Pasję Mateuszową (pod batutą J.T. Adamusa) i Pasję wg. św. Jana (z K. Junghänelem) a także Mszę c-moll i Requiem W.A. Mozarta, oraz (w roli Bajazeta) koncertowe wykonanie opery Tamerlano G.F. Händla. W styczniu 2011 zadebiutował w monachijskim Staatstheater am Gärtnerplatz jako Lindoro we Włoszce w Algierze G. Rossiniego a w czerwcu tego samego roku jako Almaviva w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego w Łotewskiej Operze Narodowej w Rydze. W grudniu 2011 wystąpił jako Edrisi w Królu Rogerze K. Szymanowskiego w Operze Narodowej w Kijowie.



Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do