
Jutro w Muzeum Romantyzmu w Opinogórze odbędzie się kolejny, już 513, koncert niedzielny.
Tym razem wystąpią Jolanta Pszczółkowska - Pawlik (fortepian) oraz Karol Kozłowski (tenor). Wykonają wybrane pieśni Franza Schuberta z cyklu "Die Schöne Müllerin". Początek koncertu tradycyjnie o godzinie 12:00 w Dworze Krasińskich.
Jolanta Pszczółkowska – Pawlik
Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu Barbary Hesse-Bukowskiej oraz w klasie muzyki kameralnej Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz. Kształciła się również pod kierunkiem Barbary Michałowskiej, Anny Radziwonowicz oraz Włodzimierza Obidowicza.
W czasie nauki w Średniej Szkole Muzycznej im. J. Elsnera przez 4 kolejne lata otrzymywała stypendium im. F. Chopina dla młodych i utalentowanych warszawskich pianistów. Brała udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez T. Nikołajewą oraz J.E. Gardinera w ramach Bachakademie Stuttgart (1991).
Od 20 lat jest wykładowcą na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 90-tych pracowała w klasie wokalnej prof. H. Słonickiej.
W latach 2000-2011 była pianistką w klasie śpiewu Jadwigi Rappé i w tym czasie realizowała wraz ze studentami wiele projektów koncertowych: m.in. „Noc z Szekspirem”, „Moniuszko – salon warszawski”, prezentowany w ramach m.in. festiwalu „Muzyczne Konfrontacje” w Muzeum J. Iwaszkiewicza w Stawisku. Współpracowała również z B. Betley,
U. Trawińską-Moroz, J. Artyszem, I. Kłosińską, R. Cieślą, A. Stefanowiczem, a od 2011 pracuje w klasie śpiewu W. Zalewskiego.
Brała udział w wielu Kursach Mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Ryszarda Karczykowskiego w Radziejowicach, Jadwigę Rappé oraz w Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie. Przez wiele lat występowała również na koncertach i konkursach wraz ze swoim synem Łukaszem – wiolonczelistą, zdobywając nagrody i wyróżnienia jako pianistka – m.in. na Konkursie Wiolonczelowym im. K.Wiłkomirskiego w Poznaniu w 2000 roku. Występowała wielokrotnie na Zamku Królewskim w Warszawie na koncertach stypendystów Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. W 2008 roku wraz z Kirą Boreczko wystąpiła na inauguracji I Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Wokalnej im. H. Słonickiej na Wigrach. Współpracowała z Krajowym Biurem Koncertowym. Nagrywała dla Radia i Telewizji; koncertowała we Francji, Niemczech i na Węgrzech.
Karol Kozłowski
tenor, ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie Stanisława Daniela Kotlińskiego w roku 2007. Jest również absolwentem Wydziału Rzeźby ASP w Warszawie. Uczestniczył w kursach mistrzowskich Ryszarda Karczykowskiego, Rolando Paneraia, Salvatore Fisichelli, Sylwii Geszty, Heleny Łazarskiej i Claudio Desderiego. W roku 2005 otrzymał II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Hariclea Darclée w Braila (Rumunia).
Na profesjonalnej scenie zadebiutował jako student w 2003 roku (Don Curzio w Weselu Figara W.A. Mozarta, Opera Bałtycka); od tej pory wielokrotnie występował w teatrach operowych i salach koncertowych m.in. Filharmonii Narodowej (Uriel w Stworzeniu świata J. Haydna z Sinfonią Varsovią), Operze na Zamku w Szczecinie (Pieśni Hafiza K. Szymanowskiego). W 2004 roku wystąpił jako Oebalus w Apollu i Hiacyncie Mozarta w wersalskim Theatre Montansier. W prapremierze światowej opery T.Z. Kasserna Comedy of the dumb wife wystawionej siłami swej macierzystej uczelni kreował partię Simona Colline. Śpiewał jako tytułowy haendlowski Kserkses w Hamburgu-Bergedorf. W roku 2006 ponownie wystąpił na deskach Opery Bałtyckiej jako Mozart w operze M. Rimskiego-Korsakowa Mozart i Salieri, w reżyserii G. Chrapkiewicza – za tę kreację został nominowany przez środowisko trójmiejskich dziennikarzy do nagrody Sztorm Roku 2007 w kategorii muzyka klasyczna. Latem 2006 roku na VI Festiwalu Muzyki Kameralnej na Helu wraz z K. Popową-Zydroń wykonał cykl pieśni R. Schumanna Dichterliebe. W latach 2007-2009 był solistą Opery Wrocławskiej, w której zadebiutował jako Alfred w Zemście Nietoperza J. Straussa i gdzie wykonywał również partie: Tamina w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Almavivy w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Cassia w Otellu G. Verdiego i Archanioła w Raju utraconym K. Pendereckiego.
Od roku 2009 związany jest z Teatrem Wielkim Operą Narodową, na deskach której wystąpił jako Vitellozzo w Lukrecji Borgii G. Donizettiego, w reżyserii M. Znanieckiego i gdzie śpiewał również w Borysie Godunowie M. Musorgskiego (Misaił), Strasznym dworze S. Moniuszki (Grześ), Elektrze R. Straussa (Młody sługa), Katii Kabanowej L. Janačka (Kudrjasz), Królu Rogerze K. Szymanowskiego (Edrisi) i Madame Butterfly G. Pucciniego (Goro). Od 2010 współpracuje ściśle z zespołem muzyki dawnej Capella Cracoviensis, z którą, jako Ewangelista wykonał bachowskie arcydzieła: Pasję Mateuszową (pod batutą J.T. Adamusa) i Pasję wg. św. Jana (z K. Junghänelem) a także Mszę c-moll i Requiem W.A. Mozarta, oraz (w roli Bajazeta) koncertowe wykonanie opery Tamerlano G.F. Händla. W styczniu 2011 zadebiutował w monachijskim Staatstheater am Gärtnerplatz jako Lindoro we Włoszce w Algierze G. Rossiniego a w czerwcu tego samego roku jako Almaviva w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego w Łotewskiej Operze Narodowej w Rydze. W grudniu 2011 wystąpił jako Edrisi w Królu Rogerze K. Szymanowskiego w Operze Narodowej w Kijowie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie