
Ciechanowskie starostwo odpowiedziało na interpelację radnego powiatowego Adama Krzemińskiego w sprawie budowy ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego od Gołotczyzny do Opinogóry, przez miejscowość Burkaty. Szacunkowy koszt zwala z nóg...
- Podzielamy opinię Pana Radnego w sprawie budowy kolejnej infrastruktury drogowej w ciągach dróg powiatowych na terenie powiatu ciechanowskiego – odpowiada w imieniu Zarządu Powiatu starosta ciechanowski, Jan Andrzej Kaluszkiewicz.
Dodaje, że pierwszym etapem prac przygotowujących do realizacji inwestycji jest wykonanie kompleksowej dokumentacji technicznej dla tego zadania inwestycyjnego na długości około 17 km (około 12,5 km przez drogi powiatowe oraz 4,5 km przez drogi gminne). Szacunkowy koszt dokumentacji to około 500 tys. zł.
- Budowa ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego odbywałaby się w ciągu dróg powiatowych: nr 1223W Gołotczyzna – Nasierowo Dziurawieniec na odcinku Gołotczyzna – Burkaty, nr 1222W Burkaty – Nasierowo – Pomorze i nr 1213W Chrzanówek – Opinogóra – Dzbonie w miejscowości Zygmuntowo, jest możliwa, ale wymaga ogromnego nakładu finansowego. Szerokości pasów drogowych nie są wystarczające, aby zmieścić dodatkową bezpieczną infrastrukturę. Dlatego też koszty realizacji zadania wzrastają w związku z koniecznością wykupu gruntów pod inwestycję drogową i uregulowania stanu prawnego nieruchomości – wyjaśnia starosta.
Zwraca uwagę, że drogi powiatowe o nawierzchni bitumicznej (1223W i 1213W) są w średnim stanie technicznym, natomiast droga gminna nr 1222W posiada jedynie nawierzchnię gruntową i żwirową. W związku z tym należałoby rozważyć ich rozbudowę obejmującą kompleksowe rozwiązania wraz z nawierzchnią jezdni. W Pomorzu, w ciągu drogi powiatowej, zlokalizowany jest most, który również w przypadku realizacji inwestycji powinien zostać przebudowany.
- W ocenie Powiatowego Zarządu Dróg szacunkowy koszt realizacji inwestycji wyniósłby około 28 mln zł. Jej realizacja jest możliwa wyłącznie w przypadku uzyskania dofinansowania zewnętrznego na ten cel. Rozmiar i koszt inwestycji wyklucza sfinansowanie jej ze środków własnych powiatu – uważa starosta.
Czytaj też:
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Kto będzie jeździł z Gołotczyzny do Opinogóry? Jeśli budować to jakieś sensowne trakty będące częścią teraz np z Warszawy na Mazury,do Pułtuska itp.Bo liczę,że szlak do Płocka już powstał?
Ścieżki rowerowe są potrzebne,ale rasowi kolarze na góralach wolą jeździć ok trudnych trasach,gdzie piach,błoto i koleiny: takie zboczenie zawodowe.
ale co temu radnemu odje**** z tak durnym pomysłem ,a teraz Kaluszkiewicz jeszcze sie wydurnia i pisze mu odpowiedz
Kiedy znikną wysokie krawężniki na przejeździe przez jezdnię na 17 Stycznia/Sienkiewicza?
Z Chruszczewa dojechać rowerem to walka o przeżycie, a ci będą ścieżkę budować tam, gdzie są mało uczęszczane asfaltowe dróżki...
To już lepszą inwestycją w tym rejonie byłoby położenie nowej nawierzchni na drogach wymienionych w artykule. Także na tych gruntowych. Tak dla ruchu rowerowego, jak i zmotoryzowanego.
Jest i on, zaczyna się budzić. Im bliżej wyborów, tym więcej aktywności i chwytliwych, lecz niekoniecznie realnych do wykonania pomysłów...