
Najwcześniej za około 5 lat powinny rozpocząć się prace, związane z budową obwodnicy Ciechanowa - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak już informowaliśmy, GDDKiA wyłoniła firmę, która opracuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. GDDKiA zakłada, że do końca 2022 roku złoży wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej.
- To nowe zadanie, którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. Wykonane prace wskażą wariantowy przebieg obwodnicy Ciechanowa. Zakładamy, że trasa zostanie zbudowana po południowej stronie miejscowości. Docelowy przebieg trasy klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego - przyp.red.) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej - wyjaśniają przedstawiciele GDDKiA.
Przyjęty harmonogram zakłada, że w 2024 roku ogłoszony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy, które zrealizuje inwestycję w systemie "Projektuj i buduj". Podpisanie umowy na realizację prac powinno nastąpić w 2025 roku, natomiast start robót budowlanych przewidywany jest w rok później. Obwodnica Ciechanowa powinna być gotowa, według GDDKiA, w 2028 roku.
Przypomnijmy, że wstępna koncepcja zakłada budowę 16-kilometrowej trasy, która zostanie poprowadzona nowym śladem drogi krajowej nr 60, po południowej stronie miasta. Dzieki inwestycji z miasta ma zostać wyprowadzony ruch tranzytowy, który obecnie odbywa się właśnie krajową "sześćdziesiątką". - Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju - zapewnia GDDKiA.
Obwodnica Ciechanowa to jedna z dziewięciu obwodnic w województwie mazowieckim ujęta w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Na Mazowszu tego typu inwestycje mają zostać zrealizowane również w Lipsku, Pułtusku, Ostrołęce, Skaryszewie, Zwoleniu, Łącku, Siedlcach i Sokołowie Podlaskim.
(fot. GDDKiA)
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Znowu nawalcie rond. Będzie super.....
A co Bi-em-dabliu na olej opałowy nie ma gdzie się rozpędzić?
Jak się dobrze mapę zrobi w dieslu to benzyna się chowa :P
Po tym co kombinują CHŁOPCY PUTINA= wyjście z UNII--o obwodnicy- ZAPOMNIJCIE !!!
Kiedy obwodnica Glinojecka ? Czy przy przebudowie siódemki nie można było tego zaplanować ?
W oczekiwaniu na kolejny kawałek obwodnicy należy pilnie postawić przy "Marcredo" znak nakazu jazdy w lewo dla TIR-ów ! Dlaczego 95% z nich jedzie obecnie przez miasto? Po co ten odcinek małej obwodnicy do ronda na Płońskiej i Kasprzaka?
Bo widać jadą na przasnysz lub mławę i muszą jechać prosto do pierwszego ronda ????
Driver: jadą głównie na Płock i dalej sądząc po nr rejestracyjnych. Dlaczego wciskają się do centrum Ciechanowa!!!
Znając szybkość i solidność inwestycji obecnie rządzących to po obwodnicy przejedziemy za jakieś 8 -10 lat (zakładając, że do tego czasu nie wyprowadzą nas z UE) .