
31-latka kliknęła w nie to, co powinna. Straciła dużą kwotę. Internetowy oszust wyczyścił jej konto.
Kilka dni temu do ciechanowskiej komendy zgłosiła się kobieta, która wystawiła do sprzedaży na jednym z popularnych portali społecznościowych sukienkę dziecięcą. Szybko skontaktował się z nią za pomocą komunikatora potencjalny kupiec, który zobowiązał się opłacić przesyłkę zakupionego towaru.
- Mieszkanka gminy Gołymin otrzymała link do firmy kurierskiej, z prośbą o potwierdzenie zamówienia. Kobieta kliknęła w link, po czym została przekierowana na stronę, która wyglądała jak strona jej banku. Postępując zgodnie z instrukcjami 31-latka wpisała dane niezbędne do logowania. To niestety spowodowało, że przestępcy uzyskali dostęp do jego pieniędzy - relacjonuje Magda Zarembska, rzeczniczka ciechanowskiej komendy policji.
W rozmowie telefonicznej z konsultantem infolinii banku poszkodowana kobieta dowiedziała się, że ktoś dokonał z jej konta kilku płatności na łączną kwotę prawie 12 tysięcy złotych. Nogi się pod nią ugięły. Niestety jedno kliknięcie i jedno logowanie wystarczyło, aby oszust „wyczyścił” konto 31-latki.
Policja apeluje o wzmożoną czujność, ostrożność i ograniczone zaufanie do tego, co robimy w Internecie!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Pazerność jest straszna.