Reklama

Zasady wypełniania rejestru ścisłego zarachowania

03/04/2022 10:00

Czy w rejestrze druków ścisłego zarachowania należy wpisać ilość zakupionych giloszy? Czy wpisujemy nazwisko wychowawcy i ilość przyniesionych przez nich świadectw (w przychodzie) do podpisania przez dyrektora szkoły i opieczętowania i ilość wydanych (w rozchodzie) już po wykonaniu tych czynności. Szkoła posiada ewidencje (imienną) wydanych świadectw ukończenia szkoły, świadectw dojrzałości, dyplomów potwierdzających z kwalifikacji, legitymacji szkolnych. Co należy wpisać do rejestru rozrachunku świadectw, fakturę zakupionych giloszy?

Czy w rejestrze druków ścisłego zarachowania należy wpisać ilość zakupionych giloszy? Czy wpisujemy nazwisko wychowawcy i ilość przyniesionych przez nich świadectw (w przychodzie) do podpisania przez dyrektora szkoły i opieczętowania i ilość wydanych (w rozchodzie) już po wykonaniu tych czynności. Szkoła posiada ewidencje (imienną) wydanych świadectw ukończenia szkoły, świadectw dojrzałości, dyplomów potwierdzających z kwalifikacji, legitymacji szkolnych. Co należy wpisać do rejestru rozrachunku świadectw, fakturę zakupionych giloszy?

Odpowiedź:

  1. W rejestrze druków ścisłego zarachowania nie wpisujemy ilości zakupionych giloszy – gilosze nie są drukami ścisłego zarachowania.

Druki świadectw, dyplomów, zaświadczeń, indeksów, legitymacji oraz e-legitymacji są drukami ścisłego zarachowania.

  1. Jeżeli w Szkolnej procedurze wydawania świadectw szkolnych – giloszy, legitymacji oraz mLegitymacji szkolnych oraz wydawania ich duplikatów uznamy, że wpisujemy nazwisko wychowawcy i ilość przyniesionych przez nich świadectw (w przychodzie) do podpisania przez dyrektora szkoły i opieczętowania i ilość wydanych (w rozchodzie) już po wykonaniu tych czynności, to tak będzie.

Uzasadnienie

Szkoła prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw ukończenia szkoły, indeksów, legitymacji szkolnych, e-legitymacji szkolnych i mLegitymacji szkolnych, a także świadectw dojrzałości, aneksów do świadectw dojrzałości, świadectw potwierdzających kwalifikację w zawodzie, dyplomów, zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty i zaświadczeń o wynikach egzaminu maturalnego przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ewidencja zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta.

  1. Nie wpisujemy do rejestru rozrachunku świadectw, faktury zakupionych giloszy – w rozporządzeniu nie ma takiej delegacji prawnej, chyba że zapiszemy w Szkolnej procedurze wydawania świadectw szkolnych – giloszy, legitymacji oraz mLegitymacji szkolnych oraz wydawania ich duplikatów.

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie MEN z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019r. poz. 1700 ze zm.) - § 5 ust.1,

 

Mirosława Graf
Ekspert Portalu Oświatowego
https://www.portaloswiatowy.pl/

Artykuł sponsorowany

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do