Reklama

„Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” w Kolejach Mazowieckich

13/02/2014 17:13

„Koleje Mazowieckie – KM” włączyły się w IV edycję kampanii społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” zainaugurowanej na łamach miesięcznika „M jak Mama”. W ramach akcji w pociągach KM zostaną wyemitowane spoty reklamujące kampanię.

Akcja „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży" ma zwrócić uwagę na sytuację i potrzeby przyszłych mam w przestrzeni publicznej oraz promować właściwe wzorce zachowań.


- Dla Kolei Mazowieckich ważni są wszyscy pasażerowie, ale przede wszystkim ci, którzy najbardziej potrzebują życzliwości otoczenia. Dokładamy wszelkich starań, by podróż naszymi pociągami była wygodniejsza. Szczególną uwagę zwracamy na kobiety w ciąży, a także na osoby podróżujące z małymi dziećmi. Często zapominamy o bardzo prostych gestach, takich jak ustąpienie miejsca czy pomoc przy wejściu do pociągu, a przecież tak niewiele trzeba, aby mama, kobieta w ciąży, mogła swobodnie podróżować. Dlatego, oprócz zamieszczenia specjalnych piktogramów i instalacji przewijaków w naszych pociągach, włączamy się także w akcje, mające na celu promocję dobrych zachowań - mówi Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.


W ramach kampanii społecznej na monitorach zainstalowanych w pociągach uruchamianych przez Koleje Mazowieckie pojawią się spoty reklamujące wydarzenie. Akcja potrwa do końca maja br.


Koleje Mazowieckie nie po raz pierwszy włączają się w akcję na rzecz przyszłych mam. W 2009 roku spółka wzięła udział w podobnym projekcie – „Odmienny stan – odmienne traktowanie”. W ramach tej akcji Koleje Mazowieckie, jako jedyny przewoźnik, oznaczyły wybrane miejsca siedzące w pociągach specjalnym piktogramem przedstawiającym sylwetkę kobiety w ciąży. W 2011 roku wspólnie z Pełnomocnikiem Rządu ds. Równego Traktowania – Minister Elżbietą Radziszewską – zorganizowały akcję społeczną „Pamiętaj o mamach”, której celem było zwrócenie uwagi pasażerów oraz pracowników firmy na osoby podróżujące z małymi dziećmi. W pociągach umieszczone zostały naklejki, promujące wśród pasażerów pomoc osobom podróżującym z małymi dziećmi. Spółka została także partnerem akcji „Polska – miejsce przyjazne mamie i dziecku”, promowanej pod hasłem „Nie udawaj, że nie widzisz”. Organizatorem kampanii był portal ofeminin.pl


Spółka nie tylko promuje dobre wzory postępowania, ale podejmuje konkretne kroki, by likwidować bariery, utrudniające podróżowanie z małymi dziećmi. Modernizowane składy wyposażane są w przewijaki dla niemowląt, a także windy i podnośniki ułatwiające wsiadanie i wysiadanie. Nowe pociągi (np. wagony piętrowe, pociągi FLIRT czy ELF) są niskopodłogowe. Cechą charakterystyczną są przestronne wnętrza i szerokie przejścia, a także oznakowane miejsca, gdzie można swobodnie postawić wózek dziecięcy i usiąść przy nim, na specjalnym odchylanym siedzeniu.

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do