
Eventy odgrywają ważną rolę w działalności wielu przedsiębiorstw. Organizowanie ciekawych imprez i wydarzeń to dobry sposób na skuteczną promocję marki, uhonorowanie osiągnięć pracowników i partnerów biznesowych czy prezentację firmy w pozytywnym świetle. Tworzenie wydarzeń dla biznesu wiąże się z działaniem na wielu płaszczyznach. W tym artykule przybliżymy najważniejsze aspekty podczas organizowania eventów firmowych.
Eventy mają bardzo szerokie zastosowanie w biznesie. Przedsiębiorstwa chętnie korzystają z tej formy działań ze względu na wiele korzyści, które mogą z nich wyniknąć. Imprezy firmowe możemy podzielić na kilka rodzajów. Każdy z nich realizować będzie inne cele, które ustalane są na samym początku procesu planowania i opracowywania koncepcji wydarzenia. Oto kilka najpopularniejszych typów eventów organizowanych w firmach:
· Imprezy integracyjne – eventy służące przede wszystkim tworzeniu przyjaznej atmosfery w miejscu pracy, budowaniu zmotywowanego zespołu, a także wzmocnieniu więzi pracowników z firmą. Impreza integracyjna to również świetna okazja dla nowych pracowników, aby poznać zespół i zaaklimatyzować się w firmie.
· Motywacyjne wyjazdy firmowe (incentive travel) – to oryginalna i bardzo modna ostatnio forma nagradzania pracowników za osiągnięcia i zaangażowanie w wypełnianiu obowiązków lub jako zachęta na przyszłość. Wyjazdy incentive często łączą relaks z poznawaniem świata: miejscami docelowymi są na ogół ciekawe regiony, a atrakcje są specjalnie dobrane dla konkretnej grupy. Motywacyjne podróże firmowe zawsze planowane są pod kątem konkretnego klienta. Ich organizacją zajmują się wyspecjalizowane podmioty z sektora DMC: https://bluexperience.pl/destination-management-company-dmc/.
· Szkolenia, wykłady, warsztaty – ich organizowanie pozwala na podnoszenie kompetencji pracowników, doskonalenie umiejętności oraz zdobywanie i poszerzanie wiedzy.
· Premiery produktów – imprezy organizowane z okazji wypuszczenia na rynek nowego produktu lub usługi, służące ich wypromowaniu oraz skupieniu uwagi klientów, partnerów i mediów na nowościach firmy.
· Gale i jubileusze firmowe – specyficzny rodzaj eventów, które wyróżnia przede wszystkim podniosła atmosfera i wyjątkowy klimat. Podczas organizowania takich imprez trzeba zadbać o to, by wszystko – obsługa, catering, dodatkowe atrakcje itp. – było na najwyższym poziomie.
· Imprezy okolicznościowe (np. pikniki dla pracowników i ich rodzin czy imprezy związane z cyklem kalendarzowym, np. spotkania bożonarodzeniowe, andrzejki itp.) –wydarzenia mające na celu obchodzenie ważnych momentów lub okazji, budowanie relacji i relaks.
Zorganizowanie naprawdę dobrego eventu nie jest tak łatwym zadaniem, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Przygotowanie udanej imprezy wymaga starannego planowania i uwzględnienia różnych czynników. Niezwykle ważne jest, aby szczególną uwagę poświęcić takim elementom jak: zdefiniowanie celu eventu, określenie grupy odbiorców, określenie budżetu wydarzenia, wybranie terminu i miejsca, zbudowanie atrakcyjnego programu, zaproszenie uczestników oraz przygotowanie potrzebnych materiałów. Dla kogoś, kto nie ma w tym doświadczenia, organizacja imprezy firmowej może być bardzo stresująca. Aby realizacja charakteryzowała się unikalnością, była wyrazista i niepowtarzalna, warto oddać ją w ręce profesjonalistów. Strzałem w dziesiątkę może być powierzenie organizacji imprezy firmowej agencji eventowej. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że agencje posiadają duże doświadczenie w tworzeniu imprez dostosowanych do potrzeb i oczekiwań klientów. Dla osób z branży organizowanie imprez firmowych czy korporacyjnych to chleb powszedni. Dzięki temu agencje są w stanie zaproponować swoim klientom oryginalne, nieszablonowe rozwiązania. Jeśli naprawdę zależy nam na udanym evencie, to z pewnością warto rozważyć opcję współpracy z agencją.
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie