
Współcześnie możemy mówić o wielu różnych trendach w interesach, określających kierunki rozwoju biznesowego lub związanego z samorozwojem pracowników. Ze względu na natłok wielu różnych danych i kolejnych, modnych w danym okresie branż, trudno niekiedy znaleźć coś idealnie dla siebie. W prowadzeniu działań rozwojowych, odpowiednich inwestycjach czy przygotowaniu do podjęcia pracy pomoże trendwatching. Czym tak naprawdę jest i co warto o nim wiedzieć?
Obserwacja trendów wcale nie jest prostym zadaniem. Te zmieniają się praktycznie z tygodnia na tydzień, uwzględniając zapotrzebowanie odbiorców, charakter rynku i kwestie finansów. Trendwatching jako swego rodzaju zawód wyewoluował właśnie ze względu na ciągłe zmiany trendów na rynku zatrudnienia i prowadzenia swojej firmy.
W praktyce trendwatching to element doradztwa zawodowego, który polega na śledzeniu trendów w różnych branżach, uwzględniając ewolucję, opłacalność działania w danym obszarze i wskazując na odpowiedni charakter rozwoju osobistego. Trendwatcher (osoba zajmująca się analizą trendów) w pełni diagnozuje, jak rozwinie się dana specjalizacja oraz czy jest warta lokowania tam środków czy poświęcania czasu na pracę w danym zawodzie.
Trendwatching obecny jest także w dużych przedsiębiorstwach, gdzie cały sztab ludzi śledzi trendy w określonej branży, przeglądając m.in. media społecznościowe, prasę na innych kontynentach, media branżowe oraz wiele innych nośników informacji. Analiza takich danych pozwala firmie na szybszy rozwój i przygotowanie się do zbliżających się zmian.
Czytaj więcej: O sztuce trendwatchingu
Specyfikę tego rodzaju działań można wykorzystywać na kilka sposobów. Przede wszystkim obserwacja trendów pomoże rozwinąć się istniejącej firmie. Wskazanie co będzie modne w zbliżającym się okresie, ułatwia lokowanie tam środków z większą dozą prawdopodobieństwa, że inwestycja się zwróci. Trendy śledzone są praktycznie w każdej branży – rozrywkowej, kulturalnej, przemysłowej, transportowej, kosmetycznej czy w innowacyjnych technologiach.
Druga kwestia dotyczy pracowników albo osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą. Trendwatching ułatwia im kształcenie się w danym kierunku. Po konsultacji ze specjalistą możemy dowiedzieć się, czy warto podejmować zatrudnienie w określonej branży, rozwijać tam swoje umiejętności albo w ogóle otwierać firmę zajmującą się produkcją lub usługami na bazie bieżących trendów. Trendwatching ułatwi też pomysł na biznes.
Najpierw specjaliści od trendwatchingu zbierają informacje na temat określonej branży i gromadzą je w jednym miejscu. Przygotowują do tego między innymi listę własnych źródeł. Następnie wiedza ta jest analizowana i segregowana. Po kompletnym zapoznaniu się z zebranymi i posortowanymi informacjami, przystępuje się do wysnuwania wniosków, którymi są konkretne wskazówki handlowe czy marketingowe.
Więcej ciekawych artykułów na Uzdalnieni.pl
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie