
Nowe perony, większa prędkość i poziom bezpieczeństwa, to efekty zakończonej inwestycji kolejowej w pobliżu Działdowa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku ponad 50 km zmodernizowanej linii między Warszawą a Gdynią w obszarze tzw. Lokalnego Centrum Sterowania Działdowo.
Pociągi na tym odcinku już mogą jeździć z prędkością do 160 km/godz., a pasażerowie korzystać z nowych, funkcjonalnych peronów. Na ostatniej prostej jest także budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.
W ramach modernizacji linii kolejowej ze stolicy do Trójmiasta na liczącym 53,7 km odcinku z Mławy do Montowa (LCS Działdowo) wyremontowano 120 km torów, 107 km sieci trakcyjnej, 25 peronów i 10 przejazdów kolejowo – drogowych. Zostanie też wybudowanych 29 mostów i wiaduktów, które zastąpią przejazdy kolejowe. Na finiszu są roboty na dwóch wiaduktach drogowych w Iłowie i Kraszewie oraz czterech kolejowych – w Narzymiu, Mansfeldach, Kisinach i dojeździe do Kurek, gdzie trwają ostatnie prace wykończeniowe. Jeszcze w maju powinien zostać oddany wiadukt kolejowy w Mansfeldach – informuje Jerzy Moritz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Dzięki budowie wiaduktów pociągi na trasie z Warszawy do Gdyni już mogą jeździć z prędkością do 160 km/h, a w przyszłości rozpędzą się nawet do 200 km/h. To oznacza, że podróż ze stolicy do Trójmiasta potrwa niespełna trzy godziny.
W ramach modernizacji odcinka Mława – Montowo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odnowiły również 25 peronów. Na stacjach i przystankach zamontowana została nowa nawierzchnia, w tym płyty antypoślizgowe, nowe wiaty, nowoczesne oświetlenie, a także tablice informacyjne. Dzięki temu pasażerowie mogą oczekiwać na pociąg w komfortowych warunkach. Na perony łatwo dostaną się podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się, czy z ciężkim bagażem.
W ramach inwestycji za ponad 1,1 mln zł powstała również nowa nastawnia. To z niej dyżurny ruchu będzie zarządzał ruchem kolejowym na terenie LCS od Mławy do Montowa.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E65 na odcinku Warszawa – Gdynia, obszar LCS Działdowo” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Planowany koszt jego realizacji to 1 292 345 763,29 złotych.
Magistrale kolejowe E65 i C-E65 to część VI Europejskiego Korytarza Transportowego, który łączy państwa nadbałtyckie z krajami położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach. E65 i C-E65 stanowią połączenie Gdyni i Gdańska przez centralną Polskę i Górny Śląsk z południową granicą państwa w Zwardoniu i w Zebrzydowicach.
W ramach inwestycji zmodernizowano:
- 53,7 km linii kolejowej,
- 120 km torów,
- 107 km sieci trakcyjnej wraz z zasilaniem,
- 25 peronów,
- 10 przejazdów kolejowych.
Korzyści:
- podniesienie prędkości do 160 km/h dla pociągów pasażerskich,
- podniesienie prędkości do 120 km/h dla pociągów towarowych,
- zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych przejazdach kolejowych,
- zwiększenie bezpieczeństwa poprzez budowę nowych skrzyżowań dwupoziomowych,
- ograniczenie uciążliwości dla środowiska naturalnego w zakresie hałasu,
- zwiększenie komfortu podróży,
- skrócenie czasu podróży,
- wzrost bezpieczeństwa ruchu.
tekst/foto: PKP PLK
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
nowy rozklad jazdy pociagow i opoznienia do dupy z takimy ciemiakamykidys na koleji a w parowozowni 1kl byl prokurator spoznienia srogo karane wyjasnienia brak premi 2x wroku 3 dyscyplinarka ot efekt koncowy teraz mameje pracuja bez odpowiedzialnosci rozklad ukladany byl raz na rok i wiiecej pociagow było synchronizowane gowniarze do szkoły a nie komputer i przycisk enter