
Przez pewien czas samochody hybrydowe uchodziły za droższe w zakupie i eksploatacji od tradycyjnych. Szybko jednak okazało się, że producenci tych aut po prostu potrzebują czasu, aby usprawnić technologie i poszczególne etapy produkcji w celu optymalizacji kosztów. Do tego doszła rozwijająca się infrastruktura – dzięki większemu dostępowi do stacji ładowania oraz serwisowania pojazdów tego typu można zauważyć spadek cen usług, co przekłada się na niższe koszty utrzymania hybryd. Zobacz, jak w praktyce pod względem kosztów kształtuje się jazda autem z napędem hybrydowym.
Poznaj lepiej samochody hybrydowe od Toyoty. Sprawdź wszystkie funkcjonalności!
Bądź elektromobilny – to wcale nie kosztuje dużo
Wśród Polaków nadal jest wielu kierowców, którzy mają opory przed zakupem aut z napędem hybrydowym. Nie dość, że wymagają większego wkładu finansowego na samym początku (wyższa cena niż aut „tradycyjnych”) to jeszcze koszty eksploatacji. To wielki błąd! Powstało już wiele obliczeń i symulacji udowadniających, że ta inwestycja naprawdę się opłaca.
Po pierwsze możesz zaoszczędzić już przy zakupie, decydując się na nabycie auta używanego albo na atrakcyjne finansowanie – leasing, zakup ratalny. Możliwość odliczenia raty od podatku dochodowego to atrakcyjna opcja dla przedsiębiorców. W dodatku mogą promować swoją firmę jako ekologiczną i dbającą o los środowiska. Dzisiaj to wiele znaczy dla klientów!
Pamiętaj też, że branża motoryzacyjna coraz chętniej i pewniej sięga po rozwiązania bazujące na prądzie. To może oznaczać, że za kilka lat hybrydy nie będą wyjątkiem, lecz standardem na naszych drogach. Wtedy odprzedanie pojazdu będzie łatwe i pozwoli Ci na uzyskanie zadowalającej kwoty.
Koszt samochodu hybrydowego – zakup i utrzymanie
Faktycznie samochody hybrydowe są droższe (jeszcze) od spalinowych, ale wszystko zależy od modelu, marki, standardy wyposażenia, wreszcie od rodzaju hybrydy. Dostępne są trzy warianty – PHEV, HEV oraz mHEV. Warto porównać je między sobą.
Pamiętaj jednak, że przy szacowaniu kosztów inwestycji nie wolno brać pod uwagę wyłącznie początkowego nakładu finansowego (ten waha się w granicach 100 do 150, a nawet 200 tysięcy złotych). Bardziej istotne są późniejsze koszty eksploatacyjne, czyli ceny ładowania i utrzymania serwisowego pojazdu.
W porównaniu z autami na gaz czy benzynę, hybrydy zużywają zdecydowanie najmniej paliwa. To pierwsza korzyść. Drugą jest możliwość zredukowania opłat za prąd. Jak? Domowa stacja ładowania w garażu, a do tego prąd z fotowoltaiki – połączenie idealne dla optymalizujących koszty codziennego życia.
Zwróć też uwagę na inne aspekty, np. opłaty parkingowe. Wiele miast, aby zniechęcić do parkowania w centrum aut spalinowych, wprowadza korzystne taryfy parkowania dla aut hybrydowych (ceny nawet o kilkadziesiąt procent niższe w abonamentach rocznych). I jeszcze coś, o czym niewielu wie. Odzysk energii podczas hamowania to przy okazji także niższe zużycie klocków hamulcowych. Dłużej pojeździsz na oryginalnych komponentach.
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie