
Po sprzeciwie miasta wobec wszystkich trzech zaproponowanych w październiku wariantów przebiegu obwodnicy Ciechanowa, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła nowe propozycje, które zostały omówione dziś (16 grudnia) na spotkaniu z samorządowcami. Dwa nowo zaproponowane przebiegi obwodnicy zyskały aprobatę władz miasta. Jeden wychodzi poza obszar administracyjny Ciechanowa, drugi w niewielkim stopniu wkracza w granice miasta.
– Mam dużą satysfakcję, że udało się wypracować nowe warianty przebiegu obwodnicy południowej Ciechanowa. Sprzeciw miasta wobec wcześniejszych wariantów okazał się skuteczny, a nasze uwagi przyjęte. To jest nasz wspólny sukces. Są jeszcze szczegóły, które wymagają dopracowania, ale idziemy w dobrym kierunku. Przede wszystkim obwodnica musi przechodzić poza administracyjnym terenem miasta. Zostało to uwzględnione. Dziękuję pracownikom ratusza, mieszkańcom, ale także Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za umiejętny dialog – mówi prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński.
Wcześniejsze trzy warianty przebiegu obwodnicy Ciechanowa, projektowanej wzdłuż drogi krajowej nr 60, zostały uznane przez zainteresowane samorządy z powiatu ciechanowskiego za nieakceptowalne. Przechodziły przez teren zabudowy mieszkaniowej, istotnie wkraczały w obszar miasta. Jeden z nich zakładał zniszczenie użytku ekologicznego „Bagry”, inny wycięcie lasu krubińskiego. Miasto Ciechanów już 15 października, czyli w dniu rozpoczęcia konsultacji społecznych i upublicznienia wariantów przez GDDKiA, wydało krytyczne stanowisko wobec projektowanych rozwiązań.
Dziś (16 grudnia) odbyło się spotkanie online przedstawicieli GDDKiA z lokalnymi samorządowcami, w którym udział wziął m.in. prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński. Przedstawiono na nim trzy nowe warianty („A – niebieski”, „B – czerwony” i „C – zielony”).
Jak informuje ratusz, wariant „A – niebieski” nie zyskał akceptacji miasta. Jest powieleniem już wcześniej przedstawionej propozycji. Stanowi rodzaj obwodnicy śródmiejskiej, co jest sprzeczne z założeniami „Programu budowy 100 obwodnic”. Celem tego programu jest bowiem „wyprowadzenie ruchu z miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas”.
Tymczasem przebieg trasy przecina tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, zarówno istniejącej, jak i planowanej. To tereny położone wzdłuż ulicy Bielińskiej, a także obejmujące obszar nowopowstającego osiedla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej przy ulicy Kruczej. Wariant „A – niebieski” budowy obwodnicy koliduje także z wybudowanymi w ostatnich latach, z udziałem środków unijnych, kluczowymi dla układu komunikacyjnego miasta Ciechanowa drogami gminnymi: drogą obwodową oraz pętlą miejską. Aleja Unii Europejskiej, będąca wschodnią obwodnicą Ciechanowa, łącząca drogi krajowe nr 50 i 60, została wybudowana w latach 2018-2019. Proponowany wariant „A – niebieski” przecina ustanowioną przez Radę Miasta Ciechanów formę ochrony przyrody – użytek ekologiczny „Bagry”, co doprowadzi do bezpowrotnego zniszczenia siedlisk przyrodniczych występujących w zbiorniku wodnym, na jego brzegu i w sąsiedztwie.
Wariant „B – czerwony” został zaakceptowany przez miasto. W niewielkim stopniu przechodzi przez obszar miasta. Początek projektowanej obwodnicy w tym wariancie zlokalizowany jest na drodze krajowej nr 60 na granicy wsi Rykaczewo i Ujazdówek w gminie wiejskiej Ciechanów. Dalej, przed zabudowaniami zakładu mięsnego Cedrob, trasa obwodnicy skręca łagodnym łukiem w kierunku południowo-wschodnim i prowadzi przez tereny pól, łąk i pastwisk, omijając istniejącą zabudowę we wsi Ujazdowo, przecinając ulicę Ciechanowską w odległości około 150 m na północ od najbliższych zabudowań we wsi Kownaty Żędowe. Dalej trasa przecina rzekę Łydynię w rejonie punktu styku trzech wsi: Niechodzin, Nużewo i Kownaty Żędowe. Następnie biegnie po południowej stronie istniejącej zabudowy we wsi Nużewo, skręca łagodnym łukiem w kierunku wschodnim, przecinając równocześnie ulicę Nużewską. Obwodnica przecina drogę krajową nr 50 w rejonie granicy miasta Ciechanów i gminy wiejskiej Ciechanów, następnie biegnie dalej w kierunku wschodnim przez tereny pół, łąk i pastwisk, przecinając linię kolejową relacji Warszawa-Gdańsk w odległości około 250m na południe od granicy miasta Ciechanów. Dalej trasa przecina wieś Mieszki-Atle, omijając istniejącą zabudowę. Następnie przebiega przez teren miasta Ciechanów, przecinając ulicę Sońską w odległości około 200 m na północ od granicy miasta Ciechanów i biegnie w rejonie południowej granicy Rodzinnych Ogrodów Działkowych Grędzice. Obwodnica prowadzi w kierunku północno-wschodnim i przecina skrzyżowanie ul. Żytniej z drogą prowadząco do wsi Rzeczki-Gąski. Dalej trasa przekracza granicę gminy Gołymin-Ośrodek w odległości około 450 m na południe od punktu styku trzech gmin: gminy wiejskiej Ciechanów, gminy Gołymin Ośrodek i gminy Opinogóra Górna. Następnie, omijając zabudowania we wsi Truszki, skręca łukiem w kierunku wschodnim, przecinając dalej granice wsi Nasierowo Górne i Wróblewko. Biegnąc dalej prosto, włącza się do drogi krajowej nr 50 na wysokości skrzyżowania z drogą prowadzącą do miejscowości Chruściele.
W ocenie miasta najlepszym z proponowanych rozwiązań jest wariant „C – zielony”, gdyż w ogóle nie wkracza w granice Ciechanowa. W tej wersji obwodnica w pełni okala miasto, nie koliduje z zabudowaniami ani terenami objętymi ochroną ekologiczną.
Początek projektowanej obwodnicy w wariancie „C – zielonym” zlokalizowany jest na drodze krajowej nr 60 na granicy wsi Rykaczewo i Ujazdówek w gminie wiejskiej Ciechanów. Dalej, przed zabudowaniami zakładu mięsnego Cedrob, trasa obwodnicy skręca łagodnym łukiem w kierunku południowo-wschodnim i prowadzi przez tereny pól, łąk i pastwisk, omijając istniejącą zabudowę we wsi Ujazdowo, przecinając ulicę Ciechanowską w odległości około 300 m na północ od najbliższych zabudowań we wsi Kownaty Żędowe. Dalej trasa przecina rzekę Łydynię w odległości około 400 m na północ od punktu styku trzech wsi: Niechodzin, Nużewo i Kownaty Żędowe. Następnie biegnie po południowej stronie istniejącej zabudowy we wsi Nużewo, skręca łagodnym łukiem w kierunku wschodnim, przecinając równocześnie ulicę Nużewską. Obwodnica przecina drogę krajową nr 50 w odległości około 150 m na północ od lasu położonego we wsi Sokołówek i biegnie dalej w kierunku wschodnim przez tereny pół, łąk i pastwisk, przecinając linię kolejową relacji Warszawa-Gdańsk w odległości około 800 m na południe od granicy miasta Ciechanów. Dalej trasa przecina wieś Mieszki-Atle, omijając istniejącą zabudowę. Następnie przecina ulicę Sońską w odległości około 200 m na południe od granicy miasta Ciechanów i biegnie w rejonie południowej granicy Rodzinnych Ogrodów Działkowych Grędzice. Obwodnica prowadzi w kierunku północno-wschodnim i włącza się w ul. Żytnią na terenie wsi Rzeczki-Gąski i pokrywa się z jej przebiegiem, aż do granicy z miejscowością Nasierowo Górne. Następnie przekraczając granicę gminy Gołymin-Ośrodek oraz omijając, od strony północnej, istniejącą zabudowę Nasierowa Górnego, biegnie prosto i włącza się do drogi krajowej nr 50 na wysokości skrzyżowania z drogą prowadzącą do miejscowości Chruściele.
Podczas spotkania konsultacyjnego prezydent Krzysztof Kosiński zaproponował, aby pracować nad wariantem „B – czerwonym” i „C – zielonym” oraz uznać je za wiodące w dalszych pracach projektowych i równocześnie odrzucić nieakceptowalny przebieg obwodnicy mającej charakter śródmiejski w wariancie „A – niebieskim”. Z przyczyn formalnych GDDKiA jest jednak zobowiązana do prac nad trzema różnymi wariantami. Ostateczny przebieg obwodnicy będzie podlegał dalszym konsultacjom, które rozpoczną się w pierwszym kwartale 2022 roku.
źródło: UM/fot. GDDKiA
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Zamiast długaśnych opisów wystarczyłaby jedna mapka.
Dokładnie. Taki opis jest strasznie nieprecyzyjny. Na mapce byłoby najlepiej.
no
Niektórych można się domyślić,ale np. początek obwodnicy może być niejasny dla mieszkańców tamtych okolic. Ja tam mieszkam i pierwsze warianty przebiegały prawie pod moim nosem. Gdybym wiedział,że tam będzie przebiegać obwodnica to bym się tam nie pobudował. Co prawda cedrob nadal nie zrobił porządku z "zapachami",ale to wiedziałem wcześniej i czasami czuję "rosół" w środę.
Tak, czekałam na mapkę ale cóż napisano tylko o kreskach niebieskiej i tej drugiej.
Nic z tego nie będzie,pokażcie mapki.Uważam,że obwodnica powinna objąć Aleję Unii Europejskiej.Przy " Marcerdo" rondo i dalszy odcinek obwodnicy do ul.Przasnyskiej i być może Mławskiej.W takim układzie miasto byłoby odciążone z ruchu tranzytowego.
Nooo korki tirów przy marcredo. Fajny pomysł. Obwodnica ma omijać miasto,wchodzić i wychodzić "czysto",a nie tworzyć zatory.
Obwodnica ma przebiegać też "w rejonie południowej granicy Rodzinnych Ogrodów Działkowych Grędzice " . Trochę niejasno to brzmi i nie wiadomo w jakiej konkretnie odległości będzie przebiegała i jak mocno " umili" wypoczynek użytkownikom działek
gooownobooorza
Już od wielu lat była mowa że droga będzie pod lasem (ten od tyłu ogródków). Dla mnie też jest to słaba informacja, bo wystarczająco słychać ruch z Sońskiej.
Co z ziomalem. Leży uchlany czy covid go zaatakowal.
Podobno czyta nową książkę AGENTA MACIARKA o tym jak pomocnik aptekarza z ŁOMIANEK uratował POLSKĘ I POLAKÓW !!!! i podziwia wesołość PISlamskich ŚMIECI PARTYJNYCH patrzących na POTĘŻNE PODWYŻKI CEN-ŻYWNOŚCI-ENEGRII-GAZU-PALIW= WSZYSTKIEGO !!!
Ziomal= lew = cham
Dobry pan ten prezydent Ciechanowa, mógł nie udzielić GDDKiA wybudowanie obwodnicy Ciechanowa a łaskawie pozwolił, nie ma dwóch zdań - dobry pan. No ale czemu nie ma mapy tylko książkowy opis trasy?
GŁUPSZY NIE BĘDZIESZ !!!!!
Obwodnica miasta, która za chwilę będzie w mieście.Krzysiu,Krzysiu....
Kredkom tego nie moszna byo napizdryć?
Prezydentowi pasuje a co z mieszkańcami GMINY CIECHANÓW ???
Najlepszy wariant to taki, który przebiega jak najdalej od miasta, które ma naturalną tendencję do poszerzania swoich granic. W innym bowiem przypadku, za kilkanaście lat okazałoby się, że ta obwodnica to nie obwodnica, tylko jakaś trasa przelotowa lub aleja w granicach administracyjnych miasta. Reasumując: słusznie władze miasta optują za wariantem C, jako najwłaściwszym.
Słuszną linię prezentuje włodarz miasta to mówię ja jarząbek o. Dyr.
W pewnym sensie S8 to taka daleka obwodnica Ciechanowa.
Obwodnica ma przecinać wieś Mieszki-Atle??? Chyba omijać powinno być!!!
Analizując opis nowa trasa będzie wyglądać właśnie tak.
Analizując opis nowa trasa będzie wyglądać właśnie tak.
Zgodnie z opisem wariant"C" ma przebiegać przez tereny omijając zabudowę we wsi Mieszki Atle ,gdy naniosłam na mapę i z opisu wyżej wymienionego wariantu planowana obwodnica będzie usytuowana na działkach nowo budowanych domów .Czy w ogóle ktoś aktualizował dane współrzędne,czy zamiast bajecznych opisów nie wystarczy mapka?
Pisać aby napisać? A może autor artykułu i ludzie w nim się wypowiadajacy przenieśliby swoje oderwane od rzeczywistości wypowiedzi na mapę. Czasy ludzkiej ciemnoty dawno się skończyły. To co piszecie to co rysujecie świadczy o braku kompetencji.
Boją się narysować na mapie? Czy co? Ludziom się nie chce czytać tego długiego opisu. Otworzą ludziska oczy jak kopary wjadą na podwórze....
Dobrze, że nie rządzi u nas pis. Bo gdyby tak było, przyklasnęli by na każdy wariant, byleby nie wchodzić w konflikt z GDDK i A, bo co by na to powiedział ojciec narodu z Żoliborza. Może udzieliłby jakiejś reprymendy i przy najbliższych wyborach byłby problem ?
Analizując opis nowa koncepcja obwodnicy wygląda tak
Po analizie opisu nowa koncepcja trasy będzie tak wygladała
To jest wariant B, prezydentowi bardziej podoba się natomiast wariant C, który jest bardziej przesunięty na południe.
Pokażcie mapki!