
Niemal o połowę mniej projektów w porównaniu z ubiegłym rokiem zgłosili mieszkańcy Ciechanowa do Budżetu Obywatelskiego. Teraz ich weryfikacją zajmie się powołana przez prezydenta komisja. Wszyscy zainteresowani będą mogli wziąć udział w jej posiedzeniu.
Projekty można było składać do końca maja, zarówno do kategorii ogólnomiejskiej, jak i osiedlowej. W tegorocznej edycji ponownie mieszkańcy nie mogli zgłaszać pomysłów, dotyczących budowy nowych placów zabaw i siłowni zewnętrznych. Możliwe było z kolei zgłaszanie modernizacji lub rozbudowy tych już istniejących i jak informuje ratusz takie projekty wpłynęły do magistratu.
W sumie mieszkańcy zgłosili 28 projektów, co jest najgorszym wynikiem w ostatnich latach. Dla porównania przed rokiem do ratusza wpłynęło 55 projektów, w 2016 - 50, a w 2015 roku - 70. - Większość stanowią tzw. projekty twarde, dotyczące miejskiej infrastruktury. Pięć propozycji w kategorii „miękkich” dotyczy zajęć sportowych i wydarzeń kulturalnych. W kategorii projektów osiedlowych mieszkańcy nie wszystkich osiedli skorzystali z możliwości zgłoszenia projektu - poinformowała rzeczniczka Urzędu Miasta.
Zgłoszone projekty zostaną teraz zweryfikowane od strony formalno-prawnej i merytorycznej przez powołaną przez prezydenta komisję. Jej posiedzenie odbędzie się 15 czerwca o godz. 14:00 w sali konferencyjnej ratusza i będzie otwarte dla mieszkańców.
Samo głosowanie odbędzie się w lipcu, a jego wyniki poznamy w sierpniu.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dorwali się lokalni hejterzy do zasad budżetu obywatelskiego razem z jedną taką radną z problemami i jest efekt. Na frekwencję narzekali, a teraz jeszcze ją zmniejszą. Zasady powinny być takie jak rok temu, a głosowanie z dowodem to już jest skrajne nieporozumienie. Mam nadzieje na mądrzejszą Radę w kolejnej kadencji