
Z propozycją rozszerzenia oferty gadżetów z motywami Ciechanowa i uruchomieniem ich internetowej sprzedaży zwrócił się do władz miasta radny Jerzy Racki.
Jak przypomniał, już w 2017 roku wnioskował do prezydenta o uruchomienie w centrum miasta punktu, w którym byłaby możliwość nabycia m.in. kubków, koszulek czy innych gadżetów nawiązujących do Ciechanowa. Uzyskał wówczas odpowiedź, że tego typu sprzedaż będzie prowadzona po otwarciu Parku Nauki Torus oraz odnowionej kamienicy na ul. Warszawskiej.
- Szczególnie Park Nauki Torus cieszy się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Wraz z pozytywnymi zmianami w wizerunku naszego miasta rośnie wśród jego mieszkańców poziom utożsamiania się ze swoją "małą ojczyzną". Wyrazem tego jest wzrost zapotrzebowania na gadżety nawiązujące do symboliki miasta. Warto wykorzystać tę koniunkturę i np. powiększyć ofertę artykułów promocyjnych dostępnych w kasie przy wieży ciśnień o gadżety zawierające herb miasta, jego logo, hasło itp. Myślę, że dobrym krokiem byłoby uruchomienie sprzedaży internetowej artykułów promocyjnych. Drobne pamiątki odjadą z turystami w świat, a wraz z nimi dobra promocja, marketing naszego grodu - wnioskował w swojej interpelacji radny Racki.
W odpowiedzi prezydent Krzysztof Kosiński przypomniał, że od 30 sierpnia w sklepiku znajdującym się w Parku Nauki Torus można nabyć m.in. pocztówki prezentujące zabytkową wieżę ciśnień w różnych jej odsłonach, zakładki do książek, smycze, kubki ceramiczne i termiczne, koszulki dla dzieci i dorosłych, puzzle edukacyjne, maskotki, magnesy promocyjne czy pendrivy z nadrukiem. - Od października dostępne są także pocztówki prezentujące charakterystyczne miejskie zabytki, w tym Zamek Książąt Mazowieckich, Ratusz, obiekty sportowe i inne. W nadchodzących miesiącach oferta sklepiku będzie poszerzana o kolejne gadżety związane nie tylko z wieżą ciśnień i Parkiem Nauki Torus, ale także innymi obiektami charakterystycznymi dla miasta - zapowiedział prezydent.
Dodał jednak, że obecnie miasto nie może sobie pozwolić na uruchomienie sklepu internetowego, w którym mogłaby być prowadzona sprzedaż gadżetów. - Wymagałoby to zabezpieczenia odpowiednich środków w budżecie na 2020 rok, zakładających pokrycie m.in. oprogramowania sklepu internetowego, jego utrzymania i obsługi, jak również bieżącego prowadzenia sprzedaży oraz wysyłki. Z uwagi na rosnące w 2020 r. wydatki miasta oraz zmniejszenie dochodów podatkowych, wynikające z wprowadzonych przez rząd i parlament regulacji prawnych, otwarcie i obsługa sklepu internetowego nie mogą obecnie zostać uwzględnione w polityce promocyjnej miasta - wyjaśnił prezydent Kosiński.
(fot. facebook.com/Park Nauki Torus)
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie