
PKP PLK wybrały projektanta linii kolejowej do Modlina oraz stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin. Koszt oferty to 4,9 mln zł. Samorząd województwa przeznaczył na realizację przedsięwzięcia ponad 22 mln zł, w tym 9 mln zł na dokumentację projektowo-kosztorysową. Zamawiający zakłada, że prace projektowe i budowlane potrwają około pięciu lat.
20 lipca 2016 r. samorząd województwa mazowieckiego zawarł porozumienie z PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie budowy odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa/Modlin i budowy stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin. W efekcie PKP PLK S.A. stały się realizatorem tej inwestycji, a samorząd województwa zadeklarował chęć współpracy i pokrycie kosztów m.in. etapu przedprojektowego inwestycji – opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla inwestycji i wykupu gruntów. Co istotne, samorząd województwa zobowiązał się również do sfinansowania etapu realizacyjnego w przypadku braku środków z UE. Przewiduje się, że prace budowlane zostaną sfinansowane z Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027.
W budżecie województwa mazowieckiego zostały zarezerwowane środki na realizację tego przedsięwzięcia. Na 2024 rok zapisano na ten cel 11,3 mln zł, a na 2025 rok – 10,8 mln zł (w tym 9 mln zł na dokumentację projektowo-kosztorysową i 9 mln zł na wykup gruntów).
PKP PLK SA wybrały najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym na opracowanie dokumentacji projektowej, którą złożyło konsorcjum Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. i YLE Inżynierowie. Wartość oferty to 4,87 mln zł.
Projekt będzie obejmował budowę nowej, dwutorowej linii kolejowej od stacji Modlin do stacji Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin. Jej długość to ok. 5,8 km. Planowana jest także budowa naziemnej stacji kolejowej MPL Warszawa Modlin w okolicach istniejącego ronda. Wariant zakłada wykonanie dwóch torów stacyjnych z peronem o długość 200 m. Konieczna będzie również rozbudowa istniejącej stacji kolejowej Modlin o kolejny tor i peron o długości 200 m. W ramach prac przewidziano też budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 62 nad nową linią kolejową, budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi powiatowej nr 2413W i wiaduktu drogowego w ciągu drogi do obsługi lotniska.
Marta Milewska
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Pociągnąć tę linię z Lotniska Modlin do Płocka,to wtedy ma sens!
Z Ciechanowa do Płocka
Rozbudować port lotniczy w Modlinie, a nie topić setki miliardów w błocie na polach CPK.
Cpk to głównie skok cywilizacyjny,duże zyski z cargo,a tak że jako obiekt strategiczny i rozwinięcie infrastruktury.Maly Modlinek da sobie radę
Przecież tam są tory prawie do samego lotniska, cysterny do rozlewni dojeżdżają...