Reklama

Premiera czy powrót do przeszłości?

18/11/2011 13:25
16.11.2011 r w Pubie Stara Leżakownia w Ciechanowie o godzinie 20 odbyła się impreza mająca na celu promocję, w tym także poprzez degustację nowego piwa Ciechan Lagerowe. Piwa, które jak pokazała historia powstało i „radziło sobie świetnie” wraz z rozwojem kolei na terenie naszego regionu. Porównując to do tego jak przekształca się kolej obecnie, można mieć nadzieję, że powrót do tradycji warzenia piwa jasnego, niefiltrowanego, wyłącznie z polskiego chmielu, a takim jest piwo Lagerowe dobrze wróży tej marce. Zwłaszcza, że już podczas trwania imprezy goście wydawali pochlebne opinie na jego temat. Wielka feta zorganizowana z okazji nowego produktu zgromadziła w murach Starej Leżakowni prawie trzystu zaproszonych gości.

Goście wypełnili Starą Leżakownię po brzegi.

Nie jest to tylko dobra ocena zaproszonych gości ale także goszczącego na imprezie Wielkiego Mistrza Bractwa Piwnego Pana Marka Suligi, z którym udało nam się przeprowadzić krótką, ale jakże pouczającą rozmowę. Celem Bractwa Piwnego jest między innymi: promocja kultury piwa, wspieranie małych browarów w ich staraniach wejścia na rynek, zapobieganie nadużyciom dokonywanym przez dominujące browary oraz reprezentowanie interesów konsumentów.

Zebranym podobała się prezentacja nowego produktu browaru Ciechan. Na zdjęciu Marek Suliga (po prawej).


Mistrz bractwa wyjaśnił nam także w jaki sposób działa zawarta z piwie lupulina, kiedy wywołuje senność, kiedy zachęca do zabawy i kiedy powinniśmy ją już...odstawić. Bezsprzeczne jest to, jak wskazywał kilkukrotnie, że piwem należy się delektować, należy je smakować. Niezrozumiałe jego zdaniem jest „wzbogacanie” dobrego, goryczkowego piwa sokiem. Wbrew panującej opinii „proceder” ten dotyczy nie tylko kobiet, ale i mężczyzn. Pan Marek sam bowiem oprócz sklepu, gdzie oferowane są piwa z najodleglejszych zakątków świata, prowadzi pub w Łodzi. O gustach jednak się nie dyskutuje.
Zdradził nam, że przy zakupie butelkowanego piwa, gdzie trudno jest co ocenić jego kolor, smak i zapach należy kierować się nasyceniem chmielu, czyli jego ekstraktem. W prezentowanym na promocji piwie Lagerowym ekstrakt wynosi aż 12% przy 6 % zawartości alkoholu. Takie informacje zawarte być powinny na każdej etykiecie ( Browar Ciechan o to zadbał). Promowanie wyszczególnienia składu na każdej butelce stanowi także jeden z celów Bractwa Piwnego.

Prezentację Marka Jakubiaka bacznie obserwowało wielu znakomitych gości.


Zgodnie z obietnicami złożonymi przez organizatorów, było wesoło. Śpiewem czas umilał zaproszonym gościom Andrzej Rybiński, artysta co prawda znany głównie starszej publiczności z takich zespołów jak „2 plus 1” czy „Andrzej i Eliza”, jednak ciepło przyjęty przez wszystkich, bo przecież przy złocistym trunku zawsze jest czas na relaks, bo właśnie „... relaksu, relaksu to czas”.
Mieliśmy także przyjemność rozmawiać z gospodarzem uroczystości i właścicielem browaru w jednej osobie Panem Markiem Jakubiakiem. W trakcie prezentacji poinformował wszystkich przybyłych o planowanej na przyszły rok budowie nowego browaru w Darłowie. Pierwszego browaru w Polsce przy nabrzeżu portowym. Rozlewane tam piwo „Darłowiak” ma pojawić się na sklepowych półkach za dwa lata.

Gospodarz rozmawiał z zainteresowanymi produktami Ciechana. Na zdjęciu Marek Jakubiak z Markiem Suligą - Wielkim Mistrzem Bractwa Piwnego.


Pan M. Jakubiak poinformował nas także, że już niedługo nastąpi długo oczekiwane przez wielu ciechanowian ponowne otwarcie Pubu Ciechan. Jak zapewniał zmiany jakie zostały wprowadzone nie wpłyną na dotychczasowy, panujący tam „klimat” a nawet jeszcze bardziej go uatrakcyjnią.
Marek Jakubiak oprócz działalności w branży piwowarskiej wspiera organizowane na naszym terenie różnorakie imprezy. Browar Ciechan jest sponsorem m.in. MKS Ciechan Ciechanów, COEK „Studio”, Jurand Ciechanów i wielu innych. Dla Ciechanowa browar to nie tylko miejsce pracy, ale także przedsięwzięcia, które bez wsparcia Marka Jakubiaka nie mogłyby zostać zrealizowane. Dużym zainteresowaniem cieszył się III Ciechan Cover Festiwal oraz Zakończenie Lata 2011 (fotorelacje z tych imprez dostępne są na naszej stronie), a to tylko dwie spośród wielu organizowanych przez browar lub przy jego wsparciu, imprezy w ostatnim czasie.
Naszym zdaniem wybrana, przez Browar Ciechan prezentacja połączona z degustacją nowego produktu była idealnym sposobem na zaprezentowanie Ciechana Lagerowego także dzięki temu, że zaproszeni goście mogli osobiście porozmawiać z pracownikami browaru, a także właścicielem spółki.



Na zdjęciu Irmina Ochenkowska i Marek Jakubiak.


Dzięki działalności browaru Ciechan, a także jakości oferowanych przez niego produktów, ciechanowianie czerpią nie tylko bezpośrednie korzyści z istnienia browaru w naszym mieście, ale także mają znak i symbol regionalny, bez wątpienia rozpoznawany i cieszący się dobrą opinią na terenie naszego kraju . Mamy coś z czego możemy być dumni, a inne miasta mogą nam tego tylko pozazdrościć.
Już od poniedziałku Piwo Lagarowe pojawi w ofercie naszego rodzimego browaru.

http://www.ciechan.com.pl/

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    piwosz - niezalogowany 2011-12-03 19:46:54

    Co do piwa LAGEROWE - jedno z najlepszych piw jakie piłem w życiu. Zastanawia mnie jednak, co się stało z piwem WYBORNE? Kiedy kilka lat temu pojawiało (powracało) się na rynku było takie (prawie) jak lagerowe. Po jakimś czasie złagodniało, straciło specyficzną goryczkę i ... nadal świetnie się sprzedaje. Teraz pojawia się "nowy" produkt, smakujący tak, jak WYBORNE przed kilku laty. Albo ktoś próbuje zrobić nas w jajo, albo stracił smak. Odniosę też do peanów na temat sponsoringu lokalnych imprez przez Ciechana - nie róbcie ludziom wody z mózgu! Ciechan żyje swoim życiem i w du(sz)y ma to, co dzieje się w mieście. Dlaczego? Bo i tak sprzeda całą produkcję i nie musi się reklamować. Tak, jest dobry (piwo), nieutrwalony, zdrowy, smaczny itd ale pomimo tego że zapewne zarabia nieźle i mógłby wspierać więcej akcji i imprez lokalnych, nie robi tego. OK, ponarzekałem, ale ciechanowskie piwo piłem, piję i pić będę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kasia - niezalogowany 2011-11-19 14:18:47

    Czuję się zachęcona do degustacji nowego piwa. Browarowi gratulujemy i dziękujemy za dobry smak. :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do