
Obsługa klienta to dochodowe zajęcie, które jednak wymaga pewnych predyspozycji oraz opanowania określonych umiejętności. Nie zapominajmy, iż wiele firm oferuje nowo zatrudnionym pracownikom szkolenia, osobom z doświadczeniem zaś mogą liczyć na wyższe wynagrodzenie oraz szybką ścieżkę do awansu. Sprawdźmy, kim jest osoba obsługująca klienta.
Zadania osoby piastującej stanowisko w obsłudze klienta obliczone są na optymalnym pozyskaniu nowych kontaktów oraz tworzeniu nowych. Dzieje się to poprzez doskonałe zaprezentowanie produktów i usług firmy, udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące cech produktu oraz wspieraniu firmy w sprzedaży. Często bywa tak, że osoba odpowiedzialna za pozyskiwanie klientów musi mieć dobre rozeznanie na rynku – znać tendencje, trendy, potrzeby. W miarę, jak jej kompetencje rosną, przybywa obowiązków – gromadzenie informacji oraz ich dystrybucja, niekiedy ścisła współpraca z działem reklamy, a także otwartość i analityczne podejście do sprawy, umiejętność obsługi pakietu Office, programów komputerowych potrzebnych w zarządzaniu, czasem prostych programów graficznych, a także znajomość języków obcych, pozwalają zrozumieć, jak biegłym i elastycznym trzeba być, by odnieść sukces w obsłudze klienta. Znajomość języków obcych przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy nasza firma ma lokuje swoje produkty za granicą – wówczas możemy zostać zobligowani do reprezentowania interesów firmy na targach i konferencjach.
Jak zatem widzimy, wymagania stawiane przed kandydatami są dość rygorystyczne, lecz nie powinno to dziwić. W pracy z drugim człowiekiem liczy się dobre wrażenie, rzetelność, otwartość i wysoka kultura osobista. Są to kompetencje miękkie, które musimy ćwiczyć cały czas, poprzez codzienną praktykę współpracy z innymi.
Zaletą pracy w obsłudze klienta są elastyczne godziny pracy. Tutaj swoich sił mogą spróbować już uczniowie i studenci – pracując z drugim człowiekiem, choćby miał to być skromny sklep lub gastronomia – zdobywamy pierwsze poważne doświadczenie, w tym trenujemy umiejętności społeczne, szacunku do drugiego człowieka, pracy pod presją czasu, rozwiązywanie konfliktów i negocjacje. W obsłudze klienta sprawdzą się osoby ekstrawertyczne, mające naturalny dryg do zawiązywania znajomości. Musimy bowiem pamiętać, że praca z ludźmi wiąże się ze stresującymi sytuacjami, zwłaszcza gdy zetkniemy się z wymagającym klientem.
Jeśli spojrzymy na oferty pracy w samej tylko stolicy, przekonamy się, że przekrój branż, w których znajdzie zatrudnienie osoba chcąca pracować z ludźmi, jest niezwykle szeroki. Na stronie https://www.gowork.pl/praca/obsluga-klienta;st/warszawa;l widzimy butiki, firmy ubezpieczeniowe, call centere, branża medyczna, serwis IT, nieruchomości, drogerie i wiele więcej.
Przykładami firm obecnie rekrutujących pracowników w Warszawie są:
Tous Poland Sp. z o.o.
Redford & Grant
Eurofinance
BPO NETWORK Sp. z o.o.
Compass Group Poland
Marcel S.A.
ASMO Solutions
Skylight Brokers Sp. z o.o.
Przed wysłaniem zgłoszenie, warto sprawdzić specyfikę każdej z firm, dokładnie zapoznać się z ich stronami internetowymi oraz mediami społecznościowymi, aby jeszcze przed rozmową kwalifikacyjną móc dokonać pobieżnej analizy oferty firmy i zaskoczyć osobę rekrutującą.
Wysokość zarobków zależy od firmy. Oczywiste jest, że więcej zarobimy, pracując dla międzynarodowej korporacji, kiedy to jesteśmy zobligowani do wyjazdów, spotkań i prezentacji. Inne uzyskamy w skromnym gabinecie lekarskim, jeszcze inne w luksusowym butiku. Z całą pewnością możemy powiedzieć, że w mieście takim jak Warszawa wysokość wynagrodzenia oscyluje w granicach 3000 do 5000 złotych netto.
Oprócz rodzaju stanowiska na wysokość płac wpływają doświadczenie, znajomość programów komputerowych, umiejętność obsługi baz danych, znajomość języków obcych (niekiedy wystarczy język angielski, innym razem duński, francuski czy czeski).
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie