Reklama

Pozycjonowanie z 1stplace.pl - 5 działań, które sprawią, że użytkownicy i roboty Google polubią Twoją stronę www

29/10/2022 21:40

Co zrobić, żeby roboty Google częściej odwiedzały Twoją stronę www? Jakie działania przeprowadzić, by zachęcić użytkownika nie tylko do kliknięcia linku, ale też do spędzenia czasu na stronie, a finalnie do konwersji? Nie jest to najprostsze zadanie, ale jest możliwe do wykonania. Jak to robimy w 1stplace.pl - agencji e-marketingowej, która nie boi się wyzwań?

Optymalizacja strony www ‒ o czym pamiętać? 

Agencja SEO 1stplace.pl dba nie tylko o to, by witryna zajęła i utrzymała wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Liczy się również to, by użytkownik chciał zostać na niej na dłużej. Tylko wtedy szanse na konwersję wzrosną. W tym celu należy wykonać wiele działań.  

Regularne działania 

Zarówno Google, jak i użytkownicy, lubią strony, które “żyją”. Brak działań optymalizacyjnych może sprawić, że roboty uznają, że nie ma powodu by odwiedzić Twoją witrynę. Istotne jest więc, by prace na stronie prowadzone były regularnie.  

Jeśli stworzyłeś artykuł o najmodniejszych płaszczach w 2022 roku, ów tekst nie będzie aktualny w 2023 roku. Jeśli jakiś czas temu przygotowałeś opis kategorii, a na przestrzeni czasu asortyment się zmienił, sprawdź, czy teksty są odpowiednie. Pamiętaj też o sezonowości - świętach okolicznościowych, black friday, Bożym Narodzeniu i innych. Jeśli specyfika Twojej branży na to pozwala, uwzględnij to, na przykład w harmonogramie publikacji artykułów blogowych. 

Zastosowanie fraz semantycznych 

Czym są frazy semantyczne? To frazy powiązane z frazą główną, na którą pozycjonujemy stronę www. Do fraz semantycznych zaliczamy synonimy, wyrazy bliskoznaczne, frazy powiązane z danym tematem. Załóżmy, że prowadzisz sklep z meblami biurowymi, a jedną z ważniejszych kategorii są dla Ciebie krzesła biurowe. Tworząc opis takiej kategorii, nie optymalizujesz go wyłącznie pod frazę krzesła biurowe, ale także pod frazy semantyczne, które w  tym przypadku mogą brzmieć: 

  • krzesła ergonomiczne
  • krzesła obrotowe
  • krzesła biurowe dla dzieci 
  • krzesło biurowe na kółkach. 

Stosowanie takich fraz sprawi, że na zapytanie użytkownika odpowiesz w sposób kontekstowy, udzielisz mu wyczerpujących informacji na dany temat. Co więcej, zgodnie z algorytmem Koliber, który wszedł w życie w 2013 roku, roboty Google premiują treści, które są przydatne dla użytkownika, poruszają nie tylko temat związany z frazą główną, ale też kwestie z nią związane, na przykład dotyczące ceny, zalet, zaleceń pozabiegowych.  

Rich snippets 

Rich snippets są bardzo lubiane przez użytkowników. Dlaczego? Ponieważ dostarczają wielu istotnych informacji już z poziomu wyszukiwarki. Dzięki snippetom Twoja strona może wyróżnić się w wynikach wyszukiwania. Rozszerzone meta dane zajmują więcej miejsca, przykuwają uwagę - a o to nam chodzi, o zdobycie zainteresowania użytkowników i zwiększenie szansy na konwersję. Wyróżniamy różne rodzaje snippetów, są to: 

  • opinie gwiazdki
  • informacje na temat dostępności konkretnych artykułów 
  • menu okruszkowe
  • wyszukiwarka wewnętrzna
  • sekcja FAQ 
  • harmonogramy, przepisy. 

Linkowanie wewnętrzne 

Linkowanie wewnętrzne to jeden z najbardziej niedocenianych elementów optymalizacji stron www. Niesłusznie, ponieważ linki wewnętrzne są ważne zarówno ze względu na roboty Google, jak i użytkowników.  

Zacznijmy od robotów Google. Sieć linków zwiększa jakość indeksacji, sprawia, że roboty lepiej rozumieją strukturę strony. Za pomocą linków wewnętrznych możemy skierować roboty na ważne dla nas podstrony. Ponadto, linkująca podstrona (na przykład artykuł blogowy), przekazuje stronie linkowanej część mocy. 

Linki wewnętrzne są też istotne dla użytkowników. Odwiedzający może szybko przeklikać się z jednej podstrony na drugą, sprawnie poruszać się po stronie. Przemyślane linkowanie (na przykład z artykułu na stronę produktową), może też mieć pozytywny wpływ na współczynnik konwersji.   

Optymalizacja prędkości ładowania 

Czy zdarzyło Ci się kliknąć link, ale ładowanie strony trwało zbyt długo, więc wyłączyłeś ją w błyskawicznym tempie? No właśnie. Tak samo robią Twoi klienci. Właśnie dlatego optymalizacja prędkości strony jest tak ważna. To jednak niejedyny powód. 

Zbyt niska prędkość ładowania obniży pozycje w rankingu Google. Wpłynie też negatywnie na jakość indeksacji (roboty Google nie chcą dodatkowo obciążać stron, które nie działają wydajnie, dlatego odwiedzają takie witryny rzadziej). 

Linkowanie zewnętrzne 

Nie możemy pominąć linkowania zewnętrznego, które jest ważnym czynnikiem rankingowym, zwiększa autorytet strony, a jednocześnie stanowi dodatkowe źródło ruchu. Należy jednak pamiętać, że aby linki zewnętrzne przyniosły oczekiwane rezultaty, muszą pochodzić z wiarygodnych źródeł. 

Jak zyskać i utrzymać miejsce w TOP10? 

Pozycjonowanie to wiele działań. Ważne są optymalizacja techniczna strony, regularne wdrażanie treści, link building. Musimy także pamiętać o dostosowaniu strony pod standardy UX, czyli User Experience. Istotną rolę odgrywa również analiza. Warto na bieżąco weryfikować proces indeksacji, czas, jaki użytkownik spędza na stronie, efekty przeprowadzonych działań. 

Artykuł partnera

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do