Reklama

Pozycjonowanie lokalne – sposób na promocję mniejszych biznesów usługowych

07/07/2023 12:49

W ostatnich latach coraz więcej mówi się o pozycjonowaniu stron internetowych oraz jego znaczeniu, szczególnie w przypadku dużych, ogólnokrajowych serwisów e-commerce. Jednak w przypadku firm działających głównie w określonym rejonie czy oferujących usługi „na miejscu” próba konkurowania o bardzo ogólne słowa kluczowe może okazać się bezowocna – w takiej sytuacji warto rozważyć pozycjonowanie lokalne.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne, w przeciwieństwie do pozycjonowania ogólnego czy też „szerokiego”, skupia się przede wszystkim na długoogonowych frazach powiązanych z danym regionem, miastem, dzielnicą itd., a także na słowach kluczowych, których wyniki wyszukiwania są mocno zależne od aktualnej lokalizacji – np. wpisując w Google samo słowo „fryzjer”, wyniki będą zupełnie inne w przypadku osoby z Warszawy, z Gdańska czy Poznania.

Jest to, mówiąc najogólniej, zbiór działań mających na celu sprawić, że użytkownicy i potencjalni klienci z okolicy będą zauważali w Google przede wszystkim Twój biznes, a nie konkurencję, jednocześnie nie marnując zasobów na poprawę pozycji fraz w lokalizacjach, z których użytkownicy i tak nie byliby zainteresowani naszą usługą. To, jak duży teren powinien zostać ujęty w kontekście pozycjonowania lokalnego, jest zależne od specyfiki firmy – niekiedy są to całe województwa (w przypadku specjalistycznych lub drogich branż), a czasami jedynie określone dzielnice miasta (dla ogólnodostępnych, często odwiedzanych punktów czy usług jak np. salonów fryzjerskich). Wyniki lokalne zależą od wielu czynników, ale przede wszystkim od:

  • lokalizacji,
  • języka przeglądarki,
  • wcześniejszych wyszukiwań,
  • optymalizacji poszczególnych podstron i wizytówek Google.

Pozycjonowanie lokalne a Mapy Google

Bardzo ważnym elementem SEO lokalnego są Mapy Google. Jest to narzędzie, w którym znajdują się wizytówki biznesów z danego miasta czy regionu i to na ich podstawie jest najczęściej określany lokalny ranking Google. Dodatkowo też mapa ta wyświetla się w ogólnych wynikach wyszukiwania, więc nawet osoby niekorzystające bezpośrednio z aplikacji Map, a jedynie wpisujące w przeglądarce określone słowo kluczowe, będą widziały zaciągane z niej wyniki lokalne.

Oznacza to, że jeśli chcemy, by nasz biznes nie był „na przegranej pozycji” względem lokalnej konkurencji, musimy zadbać o utworzenie i optymalizację wizytówki Google. Dzięki temu okoliczni użytkownicy, wpisując słowa kluczowe powiązane z naszymi usługami, będą mieli szansę znaleźć nas zarówno na mapie, jak i w ogólnych wynikach wyszukiwania dla danej lokalizacji, a co za tym idzie, zwiększą się nasze szanse na pozyskanie klientów.

Jak stworzyć i zoptymalizować wizytówkę Google?

Proces tworzenia wizytówki nie jest skomplikowany, jednak potrafi być czasochłonny. Zakłada się ją poprzez aplikację Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma). Na początku należy podać najważniejsze informacje, jak nazwa firmy, adres, dane kontaktowe, a następnie przejść weryfikację własności.

Najczęściej polega ona na wysłaniu przez Google fizycznego listu z kodem na adres podany przy tworzeniu wizytówki (co oznacza, że aby móc go otrzymać, musimy mieć w danej lokalizacji skrzynkę pocztową). Po jego otrzymaniu i wpisaniu w Profilu Firmy, na nasz adres mailowy (utworzony na gmailu) zostanie nadana własność wizytówki, a my będziemy mogli swobodnie zarządzać danymi, które się na niej znajdują.

Warto jest zadbać o odpowiednie przedstawienie podstawowych informacji o firmie, takich jak oferowane usługi, zdjęcia wewnątrz i na zewnątrz lokalu, a także opis biznesu (do 750 znaków), którym można zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z naszej oferty. Istnieje też możliwość dodania dodatkowych informacji, zależnych od branży, jak np. menu w przypadku restauracji.

Należy pamiętać, że im więcej informacji na temat naszej działalności podamy, tym więcej danych będą miały roboty, by poprawnie zaindeksować profil naszej firmy. W związku z tym warto uzupełnić wszystkie informacje.

Pozycjonowanie lokalne a strona internetowa

Samo stworzenie wizytówki nie jest jednak jedynym elementem, o który warto zadbać. Działanie strony internetowej z nią połączonej, a w szczególności jej odpowiednia optymalizacja pod frazy lokalne również jest bardzo ważna. W związku z tym, aby podejść do tematu kompleksowo, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Część agencji SEO, w tym na przykład Verseo, ma w swojej ofercie usług takie jak pozycjonowanie lokalne, w którego skład wchodzą zarówno utworzenie, jak i poprawki wizytówki Google, ale również odpowiednia optymalizacja strony internetowej pod wybrane słowa kluczowe. Oznacza to, że doświadczeni pozycjonerzy zadbają o to, aby to Twoja strona znajdowała się na szczycie wyników wyszukiwania – a nie konkurencja.

Dodatkowym atutem takiej współpracy są pozyskiwane przez agencje linki do domeny, które pomogą zarówno w promocji regionalnych słów kluczowych, jak i ogólnego zwiększania jej autorytetu, co może skutkować zwiększoną widocznością w organicznych wynikach wyszukiwania.


Pamiętaj – jeśli chcesz, by Twój biznes miał szansę być zauważonym w internecie, nie możesz zapomnieć o pozycjonowaniu lokalnym!

Artykuł sponsorowany

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do