
Zrobiliśmy zestawienie tego, jak uczniowie 8 klas szkół podstawowych w powiecie ciechanowskim napisali swój końcowy egzamin. Wyniki w niektórych przypadkach zaskakują. Czasami szkoła uważana do tej pory w danej gminie za najlepszą, znalazła się na końcu tego zestawienia. W samym Ciechanowie też małe przetasowania. Jedna z gminnych szkół z okolic Ciechanowa, publiczna, ma dużo lepsze wyniki niż np. wszystkie ciechanowskie szkoły publiczne. Poza konkurencją trzy niepubliczne szkoły w powiecie.
Egzaminu ośmioklasisty nie można było nie zdać. Nie ma żadnego ustalonego progu punktowego, który należało osiągnąć podczas testu. Mimo to ważne jest, jak uczniowie go napisali. Jeśli bardzo dobrze, to otwierają się przed nimi drzwi do najlepszych szkół w powiecie.
W tym roku w Ciechanowie najlepiej napisali ten egzamin uczniowie dwóch szkół niepublicznych. Zdecydowanie najlepiej wypadli uczniowie TWP. Na drugim miejscu, także z bardzo dobrym wynikiem, jest SP STO. W nawiasie wyniki uwzględniające także egzaminy 4 uczniów SP w Kałęczynie. Została ona rozwiązana, a że musieli oni gdzieś zdawać, to Okręgowa Komisja Egzaminacyjna zdecydowała, że na egzamin przyjdą do SP STO.
Ciechanowskie szkoły publiczne (nauka jest w nich bezpłatna) mają słabsze wyniki niż dwie szkoły niepubliczne (uczniowie płacą czesne). Tak jest od lat. Rewelacyjnie wypadła także niewielka Niepubliczna Szkoły Podstawowa w Goryszach (gm. Ciechanów). Na uwagę zasługuje ponadto publiczna Szkoła Podstawowa w Kołaczkowie (gm. Opinogóra), która ma zdecydowanie lepsze wyniki niż np. wszystkie ciechanowskie szkoły publiczne.
W pierwszym nawiasie podajemy liczbę uczniów przystępujących do egzaminu. Wyniki procentowe zaokrąglamy. W dwóch przypadkach wyniki nie były dostępne na stronie OKE. Uzyskaliśmy je bezpośrednio ze szkół. Dla porównania podajemy średnie krajową, mazowiecką i z powiatu.
Średnia w kraju: j. polski – 66 %, matematyka – 53 %, j. angielski – 66 % .
Średnia dla Mazowsza: j. polski – 69 %, matematyka – 59 %, j. angielski 71 % .
Średnia powiat ciechanowski: j. polski – 64 %, matematyka – 49 %, j. angielski – 59 %.
Ciechanów:
TWP (16): j. polski – 79,8 %, matematyka – 89,2 %, j. angielski – 88,5 %.
Społeczna STO (19): j. polski – 76,6 % (78 %), matematyka – 67,4 % (76 %), j. angielski – 82,8 (89 %)
SP nr 4 (151): j. polski – 65,7 %, matematyka – 51,65 %, j. angielski – 63,7 %.
SP nr 7 (95): j. polski – 61 %, matematyka – 51,45 %, j. angielski – 64,7 %.
SP nr 3 (159): j. polski – 63,5 %, matematyka – 48 %, j. angielski – 61,3 %.
SP nr 5 (136): j. polski – 61,85 %, matematyka – 47,4 %, j. angielski – 61,7 %.
SP nr 6 (77): j. polski – 59 %, matematyka – 43,3 %, j. angielski – 56,5 %.
Gm. Ciechanów:
SP w Goryszach (6): j. polski – 81,5 %, matematyka – 79,3 %, j. angielski – 73 %.
SP w Gumowie (43): j. polski – 62 %, matematyka – 52 %, j. angielski – 53,5 %.
SP w Chotumiu (5): j. polski – 66 %, matematyka – 33 %, j. angielski – 44 %.
Miasto i Gmina Glinojeck:
SP w Glinojecku (82): j. polski – 63,7 %, matematyka – 45,3 %, j. angielski – 50 % .
SP w Woli Młockiej (4): j. polski – 60 %, matematyka – 51 %, j. angielski – 50 % .
SP w Ościsłowie (19): j. polski – 69,3 %, matematyka – 36,6 %, j. angielski – 52,7 % .
Gmina Gołymin:
SP w Gołyminie (42): j. polski – 73,3 %, matematyka – 45,8 %, j. angielski – 54,5 %.
Gmina Grudusk:
SP w Grudusku (42): j. polski – 64 %, matematyka – 52,4 %, j. angielski – 59 %
SP w Humięcinie (9): j. polski – 63,9 %, matematyka – 45,8 %, j. angielski – 41,9 %.
Gmina Ojrzeń:
SP w Młocku (15): j. polski – 66,2 %, matematyka – 44,3 %, j. angielski – 69 %.
SP w Ojrzeniu (18): j. polski – 74,7 %, matematyka – 44,7 %, j. angielski – 58 %.
SP w Kraszewie (12): j. polski – 71,3 %, matematyka – 43 %, j. angielski – 41,2 %.
Gmina Opinogóra:
SP w Kołaczkowie (11): j. polski – 70,6 %, matematyka – 61,5 %, j. angielski – 62,7 %.
SP w Opinogórze (34): j. polski – 66 %, matematyka – 56,7 %, j. angielski – 51,9 %.
SP w Woli Wierzbowskiej (8): j. polski – 54,6 %, matematyka – 50 %, j. angielski – 42,5 %.
Gmina Regimin:
SP w Szulmierzu (13): j. polski – 60,7 %, matematyka – 62,8 %, j. angielski – 49,2 %.
SP w Regiminie (49): j. polski – 61,9 %, matematyka – 42,1 %, j. angielski – 55 %.
SP w Zeńboku (9): j. polski – 52,8 %, matematyka – 42,2 %, j. angielski – 42,4 %.
Gmina Sońsk:
SP w Gąsocinie (36): j. polski – 65,5 %, matematyka – 54,3 %, j. angielski – 62,4 %.
SP w Bądkowie (14): j. polski – 60,3 %, matematyka – 52,85 %, j. angielski – 59,4 %.
SP w Sońsku (38): j. polski – 65 %, matematyka – 42,8 %, j. angielski – 57,6 %.
Specjalna SP w Gołotczyźnie (10): j. polski – 38,3 %, matematyka – 22,4 %, j. angielski – 30,2 %
Z czym uczniowie poradzili sobie najlepiej?
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność odczytywania tekstów ikonicznych oraz znajomość lektury obowiązkowej pt. Balladyna. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością obliczania wartości pierwiastków kwadratowych z liczb, które są kwadratami liczb wymiernych oraz wykonywania prostych rachunków pamięciowych. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego znajdowanie określonych informacji w oparciu o tekst słuchany.
Z czym jest problem?
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego sprawdzające umiejętności: poprawnego stopniowania przysłówków i zapisu partykuły „nie” z przysłówkami w stopniu najwyższym. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, którego rozwiązanie wymagało umiejętności operowania obiektami matematycznymi, przekształcenia równania z jedną niewiadomą, aby obliczyć wysokość trójkąta. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych.
Na zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty zostanie podany wynik procentowy oraz wynik na skali centylowej dla każdego przedmiotu egzaminacyjnego.
- Wynik procentowy określa odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które zdający zdobył za rozwiązanie zadań z danego przedmiotu.
- Wynik centylowy określa odsetek liczby ósmoklasistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego przedmiotu wynik taki sam lub niższy niż zdający.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
STO z obywatelami ze wschodu na pokładzie już nie najlepiej...
A czy to zależy od tych dzieci,? Może to one właśnie podniosły rzeczywisty poziom polskich uczniów w tej szkole. Wiesz od wewn jak tam wyglądają pewne rzeczy?
Nie wiem, czy autor artykułu zauważył, że szkoła w Gołyminie-Ośrodku miała wyższy wynik niż szkoła w Kołaczkowie...
Tylko z jednego przedmiotu. Suma z trzech przedmiotów w Gołyminie jest niższa o ponad 21 punktów niż w Kołaczkowie.
A w TWP to przypadkiem w klasie nie było 18 uczniów? Podano 16 . Czemu?
Na stronie OKE napisano, że w TWP zdawało 16 uczniów, ale zauważyliśmy, że zdarzają się drobne błędy dotyczące liczby zdających.