Reklama

Ponad 26 mln zł za budowę Zielonego Targu w Ciechanowie. Ratusz wybrał wykonawcę inwestycji

Urząd Miasta rozstrzygnął przetarg na budowę Zielonego Targu, który zastąpi targowisko przy ul. Płońskiej w Ciechanowie. Inwestycja pochłonie prawie 26,5 mln zł. Powinna być gotowa w 2024 roku.

Do przetargu na realizację inwestycji stanęło 8 podmiotów. Za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy REMBUD z Przasnysza, która ma zrealizować zadanie za 26 438 052,09 zł, czyli o ponad 800 tys. zł drożej, niż planowały wydać władze miasta. Była to zarazem najniższa ze złożonych ofert. Pozostałe wahały się od ponad 29 do nawet 41 milionów złotych. Zwycięzca przetargu będzie miał 550 dni na wybudowanie Zielonego Targu, licząc od dnia podpisania umowy, co powinno nastąpić w najbliższych tygodniach. 

Inwestycja zakłada zagospodarowanie liczącego około 17 300 m2 terenu przy ul. Płońskiej, na którym obecnie funkcjonuje miejskie targowisko. W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie rozbiórka znajdujących się tam 7 budynków, w tym m.in. handlowo-usługowych. W ich miejsce powstanie nowy, dwukondygnacyjny budynek, który będzie pełnił funkcję obiektu handlowego o łącznej powierzchni użytkowej ok. 1700 m2. Znajdzie się w nim m.in. 21 lokali użytkowych, z czego część będzie zaadaptowana do prowadzenia handlu. W obiekcie powstanie też ogólnodostępny węzeł sanitarny, a na piętrze kawiarnia wraz z "zielonym" tarasem widokowym. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W planach jest też utworzenie 75 miejsc handlowych terenowych, umożliwiających typowy handel w postaci straganów lub bezpośrednio z samochodów sprzedawców. Będą one ulokowane w pobliżu nowego budynku, a 28 z nich w kubaturze samej bryły – pod zadaszeniem budynku. Nawierzchnia miejsc handlowych wykonana będzie z płyt betonowych.

Na terenie "Zielonego Targu" powstaną dwa parkingi. Jeden, w północnej części terenu, będzie liczył 39 miejsc, w tym 6 dla osób niepełnosprawnych. Z kolei w południowej części terenu wybudowane zostaną 53 miejsca postojowe.

Inwestycja zakłada także budowę niezbędnej infrastruktury drogowej i technicznej, ciągów pieszych i pieszo-jezdnych oraz elementów małej architektury. Ratusz zapowiada zastosowanie szeregu ekologicznych rozwiązań. Na budynku znajdzie się m.in. zielony dach, kompleks zasili energia słoneczna, a miejsca parkingowe przepuszczą wodę do gruntu. Obok obiektu zasadzone będą drzewa, krzewy i kwiaty.

Przypomnijmy, że nowo powstałe na „Zielonym Targu” pomieszczenia handlowo-usługowe miasto planuje oddać w dzierżawę przedsiębiorcom na pierwsze trzy lata za symboliczną złotówkę za m2. Na czas realizacji prac budowlanych targowisko odbywające się przy ul. Płońskiej we wtorki i piątki ma zostać przeniesione na teren przy ul. Sienkiewicza przy Hali Targowej „Bloki”.
 

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Jasio - niezalogowany 2022-11-18 12:08:21

    Czy to "biedne" miasto zarządzane przez nieudaczników, na te inwestycje typu: fabryczna, nadrzeczna, targowica, w tych trudnych czasach na to stać? Zgroza nocna na mieście, za chwilę podwyżka podatków od nieruchomości, lodowisko, basen, a więc rzeczy niezbędne do jako takiego życia mieszkańców a tu wątpliwe inwestycje. Po co to komu? Nawet jeśli ileś tam % wyłoży Unia Europejska to i tak miasto musi mieć wkład własny. Nic za darmo. Zielony targ? Do tej pory ludziska jakoś tam sobie radzili. No chyba tylko po to aby ustanowić tam swojaczków zarządzających i zgarniających kasę. Pytam się gdzie w tym wszystkim są rajcy miejscy? Panie prezydencie, weź pan się "zwiń" razem z tą swoją byłą polityczną przyjaciółką z powiatu. Będzie lepiej dla Pana. No i przede wszystkim dla tego biednego miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Orzeł - niezalogowany 2022-11-18 12:44:57

    Podpisuję się pod wypowiedzą obiema rękami. Sama prawda.

    • Zgłoś wpis
  • mieszkaniec - niezalogowany 2022-11-18 14:42:27

    zgadzam się z tym co napisano

    • Zgłoś wpis
  • Ten Ktoś - niezalogowany 2022-11-18 15:45:50

    Jasio najwyraźniej ma pomysł na wszystko. Może warto wystartować w kolejnych wyborach i pokazać na co powinna iść kasa z budżetu miasta? Jasiu tchórz i internetowy pajac i prawdziwy mąż stanu i człowiek czynku ? Niestety duża szansa, że nic oprócz narzekania ten człowiek nie wniesie do życia miasta!

    • Zgłoś wpis
  • Po co to komu? - niezalogowany 2022-11-18 15:48:58

    Dobrze, że zawsze można liczyć na internetowych troli i malkontentów. Krytykanctwo i niezadowolenie to nasz sport narodowy. A do pracy nie ma ludzi bo po co się ruszyć ? Lepiej siedzieć na dupie w zapierdzianych majtkach i wypisywać mądrości...

    • Zgłoś wpis
  • LEW - niezalogowany 2022-11-18 18:00:43

    ŚREDNIOWIECZE - przypominam = już było a każda inwestycja jest dla mieszkańców-- ILE MUSISZ WPŁACAĆ KASY NA KAMPANIJĘ WYBORCZĄ--BANDY PISlamskiej???????

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kotbury - niezalogowany 2022-11-18 12:15:12

    Porównując koszty i zakres robót, to tę ruderę na Nadrzecznej chyba by było taniej zburzyć i pobudować coś fajnego...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Myślący - niezalogowany 2022-11-18 12:59:15

    Czas chyba pogonić tego chłopca z plakatu bo mu zaczyna odbijać. Czy obciążanie ludzi podatkami, zaciąganie kredytów na nikomu niepotrzebne inwestycje to jest rozsądne gospodarowanie? Niech już idzie robić karierę w parlamencie i zostawi w spokoju to biedne miasto.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    STEFEK - niezalogowany 2022-11-18 13:54:17

    ABSOLUTNIE SIĘ ZGADZAM Z PRZEDMÓWCAMI - LITOŚCI

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec - niezalogowany 2022-11-18 14:52:30

    Czy w ogóle ktoś pamięta że od 1989 roku wyborów kontraktowych minęły już 33 lata. Przez ten okres PSL nie było w koalicji rządzącej przez 12 lat. Rządzili więc tym pięknym krajem przez blisko 21 lat. Blisko przez 2/3. Jak nie z PO to z lewakami. Wcześniej pod nazwą ZSL kierowało Państwem przez 40 lat. Pamiętajcie przez 61 lat od końca wojny PSL bo tylko nazwę zmieniło rządzi Polską. Dzisiaj stanowiska w gminach powiatach miastach sprawują potomkowie ZSL. Ta partia jest odpowiedzialna za to co dzisiaj dzieje się w Polsce. To nie tak jak nam wmawiają że ważne jest co jest dzisiaj. Bo ważne jest ale wynika z tego co się robiło i jakie decyzje się podejmowało dla Polski przez te wszystkie lata. Bardzo proszę zwolenników PSL aby podali jakie decyzje dla poprawy życia Polaków podjęli przez 61 lat sprawowania władzy....albo chociaż przez 21 lat. Proszę tylko o 5 przykładów...może jak ratowali rolnictwo polskie albo jakie wynegocjowali dopłaty z Unią albo może jak nie pozwolili na sprzedaż zakładów przetwórstwa rolniczego albo cukrowni. Bardzo proszę. I proszę wytłumaczcie mi podają się za patriotów (koalicja polska) a nigdy nie chcieli rządzić wspólnie z ugrupowaniami patriotycznymi dbającymi o Polski interes. Wytłumaczcie to proszę?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Andrzej - niezalogowany 2022-11-18 17:55:28

    W punkt

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    sw - niezalogowany 2022-11-18 15:08:52

    może trochę racji mają krytycy ale musicie przyznać ,że z zapziałej mieściny miasto zmienia się w schludne, miłe ,przyjazne miasteczko. Kilka lat temu Sienkiewicza i okolice dworca pkp to był horror- teraz piękna trasa

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dziwisz - niezalogowany 2022-11-18 17:19:50

    Następna poroniona inwestycja. Zaraz będą prąd wyłączać a tu takie rozpasanie. Ale stołki dla swoich kolesi będą. Te barany by nawet nie byłyby w stanie byle straganu prowadzić bo nie potrafią liczyć. Jak pisał przedmówca panie kk kończ pan zadłużać to biedne miasto.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • tutejszy - niezalogowany 2022-11-18 17:55:12

    Następny poroniony komentarz. Odezwali się wszelkiej maści spece od finansów publicznych, co nie wiedzą co to jest dotacja celowa. Nie znam się , ale wypowiem się. Nie można dotacji przeznaczonej na budowę budynku przeznaczyć np. na prąd dla budynków miasta. Albo będzie budynek, albo kasa przepada i nie ma ani budynku, ani oszczędności. A wnioski o dotacje były składanie grubo przed wojną i kryzysem. Poza tym, przypomnijcie sobie jak wyglądało to miasto 20-25 lat temu. Takie było piękne - betonowo szare, obdrapane, z dziurawymi ulicami, upstrzone syfem grafitti, zasranymi przez psy trawnikami i krzywymi chodnikami? Dzięki takim właśnie "niepotrzebnym" inwestycjom jego obraz się poprawił. Po co drzecie szaty nad kolejną "głupią i zbędną" inwestycją? Nie szkoda wam waszych nerwów i zdrowia? Jak wam się takie inwestycje nie podobają, to macie 2 możliwości: 1. Albo wyjechać do jakiegoś kraju, w którym czas stanął 40-50 lat temu, jak Mołdawia, Naddniestrze czy Białoruś. Tam zapewne byście się czuli lepiej, 2. Albo nie korzystać z tych zbędnych - waszym zdaniem - inwestycji, jak ul. Sienkiewicza, hala handlowa przy PKP, ścieżki rowerowe, pętla miejska. Nie chodźcie po odnowionych chodnikach, nie jeździjcie po odnowionych i nowo powstałych ulicach. Przecież są według was zbędne, dacie więc radę obyć się bez nich. A jak wam się nie podoba władza, to ją przy najbliższych wyborach samorządu zmieńcie. Nie pozdrawiam mendzicieli, wiecznych malkontentów, zawodowych utyskiwaczy i zgryźliwych tetryków. Czyli większości z was, komentujących-mendzących.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Prima sort - niezalogowany 2022-11-18 17:30:04

    Z tych komentarzy wychodzi mentalność zeszłego pokolenia:) Na nic nie wydawać. Oszczędzać. Chować do skarpety. Przeżyć życie w biedzie, skromnie, oszczędzając na wszystkim. Pieniądze są po to żeby było miło i ciekawie w życiu. Nikt ich nie zabierze ze sobą w ostatnią podróż:)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Stefek - niezalogowany 2022-11-18 20:58:14

    W tych trudnych czasach przy ciągłym narzekaniu o tym jak to "zły" rząd zabiera pieniądze "dobrym" samorządom należy wydawać pieniądze jedynie na niezbędne inwestycje a nie na świecidełka typu parki kieszonkowe i zielone targi, które nie będą generowały wartości dodanej.

    • Zgłoś wpis
  • tutejszy - niezalogowany 2022-11-18 21:00:27

    To nie jest mentalność zeszłego pokolenia, to czystej wody januszostwo i głupota, na zasadzie "Nie znam sie, ale wypowiem sie". Po co ma mi być lepiej, skoro sąsiadowi też będzie? Po co się rozwijać, skoro mi wystarczyły krzywe chodniki? Jakby tak ludzie myśleli tobyśmy dalej w kurnej chacie siedzieli. W zeszłym pokoleniu też są ludzie myślący, a nie tylko skuzy, pieniacze i pianobijcy.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Utyskiwacz - niezalogowany 2022-11-18 18:56:11

    Te, tutejszy... Zasrane chodniki i trawniki przez psy są nadal... A ten szary beton, to ci się poyebało - on jest teraz przed ratuszem. 20 - 30 lat temu, w miejscu tego betonu był wspaniały park i zieleń

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • tee, utyskiwacz - niezalogowany 2022-11-18 19:57:39

    Poyebało to się tobie z tym "wspaniałym parkiem". Przed ratuszem to jest kostka granitowa, a nie szary beton, a szary beton cembrowiny przecudnej niczym wsiowa studnia fontanny z centrum tej "pięknej" zieleni doskonale pamiętam, jak również to, jak strach było w tym "wspaniałym parku" na ławce przysiąść, by nie zostać obesranym przez gawrony i kawki. No i woda w tejże fontannie była gęstą od syfu i glonów śmierdzącą zupą. Że o śmieciach po kebabach walających się tam, patusach i żulach chlejących jabcaki i ciechanowski "specjał", szczajacych pod drzewami w tym pięknym parku nie wspomnę. A chodniki i trawniki są dziś zdecydowanie mniej obsrane niż na przełomie wieków.

    • Zgłoś wpis
  • s&w - niezalogowany 2022-11-19 07:44:16

    wspaniały park ?? haha, smiechu warte..

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wolny człowiek - niezalogowany 2022-11-18 19:49:28

    Ale będzie ładnie.popieram takie inwestycje.xxxxx.xxx

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ... - niezalogowany 2022-11-18 20:47:16

    Tyś niemądry człowiek. A przede wszystkim niekulturalny człowiek.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pslout - niezalogowany 2022-11-18 20:36:22

    Będzie miał z oszczędności na prądzie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Waldek - niezalogowany 2022-11-18 23:05:06

    A tymczasem przy cukrowni, jak waliło tak wali. Może nawet bardziej niż pięć lat temu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • the lion - niezalogowany 2022-11-19 11:21:29

    To się zwróć do właściciela cukrowni, że ci śmierdzi.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ee - niezalogowany 2022-11-18 23:26:39

    Wybitnych od wszystkiego jest wielu, a najwięcej od gadania. Polityka wszechobecna, a merytorycznie, tak jak solidny obywatel, prawy myślący o przyszłości mieszkaniec miasta! Jest projekt i pytanie, najwazniejsze, czy będzie funkcjonalny i czy się przyjmnie? - Jakieś odpowiedzi???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Heniek - niezalogowany 2022-11-18 23:47:55

    Targ ,żeby był funkcjonalny, to powinien mieć możliwość sprzedaży towaru prawie z samochodu, tak jak się to obecnie odbywa, może z możliwością "zadaszanego straganu" pod dachem... to jest wtedy praktyczne, a tak .... to sami możemy zobaczyć co się przy PKP stało ... niby pod dachem ,a ludzi jakoś mało ... przejścia mało , a sprzedawcy muszą z busów wózkami towar rozkładać w "boksach" , ani to praktyczne i nie za bardzo ładne , ale z zewnątrz pięknie świeci (tak z zewnątrz się mi podoba). Moim osobistym zdaniem budynek ala dawna Hala Mirowska, tylko sprzedawcy owoców i warzyw się kiedyś z niej wynieśli ,bo łatwiej było na zewnątrz sprzedawać wprost prawie z auta ... Nikt nie patrzy na funkcjonalność. I tak jak moi przedmówcy piszą niby ładne, ale nie funkcjonalne i zaraz przez brak funduszy na oświetlenie będzie zniszczone. Wydatek patrząc przez pryzmat nadchodzącego mega kryzysu wątpliwy, tak samo jak betonoza na Placu JP. (dawnym Rynku). Tak patrząc na to co się dzieje i jak się promuje na siłę "chłopiec z plakatu" to te wszystkie inwestycje na siłę, moim skromnym zdaniem są preludium do jego kampanii wyborczej. Szkoda tylko , że nikt mu nie powiedział , że wyborów prawdopodobnie nie będzie po wprowadzeniu dodatkowych stanów nadzwyczajnych żeby obecna władza się zabetonowała na dłużej ... A nie za bardzo użyteczne budynki będą tylko kulą u nogi dla następnych budżetów miasta.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    fuffux - niezalogowany 2022-11-19 00:13:17

    a może lepiej zagłosować na bande kaczorowskiego pis i tatus rydz zrobi wam wykopalisko geotermalne i ceny pojda w góre za ogrzewanie o 500 %, albo pomnik zbuduja tego zachlanego do nieprzytomnosci frajera który kazał lądować na ślepo we mgle ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Jasio - niezalogowany 2022-11-19 11:25:54

    Proszę nie wplatać "polityki" w nieudolne działania zarządzających tym miastem. To są nasze pieniądze, w tym również moje i mam prawo zabierać głos i krytykować jak ktoś swoim nieudolnym rządzeniem je marnuje. A targowisko ma być targowiskiem, nie złotymi tarasami z trawą na dachu. Głupich inwestycji w tym mieście nie brakowało np. "drzwi do lasu krubińskiego" Zielony targ właśnie do tej grupy należy.

    • Zgłoś wpis
  • .... - niezalogowany 2022-11-19 11:27:41

    Twój wzór i przewodnik to pewien osobnik, którego można scharakteryzować następująco : "Rude wredne plujące jadem i rtęcią wybałuszone oczy, sepleniące usta i trzęsące się ręce zaciśnięte pięści i twarz jak z horroru". Nauczył was jedynie nienawiści do ludzi. Nie można oczekiwać, że pod takim przywódcą można być normalnym nie pozbawionym empatii człowiekiem.

    • Zgłoś wpis
  • plx - niezalogowany 2022-11-19 20:10:19

    To Kwaśniewski kazał lądować we mgle?, no przyznam nie wiedziałem.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zgred - niezalogowany 2022-11-19 12:19:56

    Kurczę ja mam płacić jako mieszkaniec Ciechanowa większe podatki, bo miasta rzekomo na prąd nie stać, a tu taka głupia inwestycja. Szok!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    urzedasy do gazu - niezalogowany 2022-11-19 14:25:03

    Po ile stanowisko targowe?? Za 100 lat inwestycja się zwróci?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maximus - niezalogowany 2022-11-19 22:02:48

    .... (czery kropki) - ale Ty prezentujesz intelektualne niziny, jak zresztą większość przedstawicieli elektoratu Twoich idoli. Badania socjologiczne, jak widzimy jednak nie kłamią.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Biker - niezalogowany 2022-11-20 10:44:45

    Dopóki pieniadze które wpłacamy do budzetu będą służyć nam, lokalnym mieszkańcom jestem za każdą inwestycja czy to drogowa czy to rewitalizacjami czy chociażby zwykłym placem zabaw w okolicznej wsi na które pienisdze wydaje UM. Nie chcę żeby moja Kasa szła na 500+ nierobów co nie potrafią sami zadbać o swoje dzieci, czy patologię która nie chce wziąć się za pracę bo jej się nie opłaca. Każda 1zl zainwestowana w rozwój miasta i rozwój mieszkańców jest siebie warta i myślę że nasi lokalny rządzący dobrze zdają sobie z tego sprawę. A ci co mają bol dupy do naszych rzadacych ze rozwijają miasto zamiast dopomagać patologi i pijakom mogę życzyć tylko jedno.............

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ... - niezalogowany 2022-11-21 22:30:41

    dokładnie, lepiej taka inwestycja niż pomniki smoleńskie lud dotowanie rydzyka i jego latyfundiów.

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do