Reklama

Policjanci nielegalnie dorabiali do pensji?

Pięciu mundurowych z Przasnysza i Makowa Mazowieckiego zostało zawieszonych w służbowych czynnościach. Trzej z nich to policjanci! W grupie tej jest jeszcze żołnierz i strażak. Co przeskrobali?

Sprawą zajmuje się Prokuratura Okręgowa w Ostrołęce. Informuje ona naszego reportera, że nadzoruje śledztwo dotyczące m. in. 3 funkcjonariuszy policji. Postępowanie jest na zaawansowanym etapie. Jej rzecznik nie chce ujawnić szczegółów. Zasłania się dobrem śledztwa.

- Możemy przekazać jedynie, że pod koniec miesiąca października 2022r. Biuro Spraw Wewnętrznych Policji na zlecenie tutejszej prokuratury przeprowadziło zatrzymania 5 osób, którym przedstawiono zarzuty niedopełnienia obowiązków i przekroczenia uprawień w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej oraz nielegalną uprawę środków odurzających – twierdzi rzecznik Prokuratury Okręgowej w Ostrołęce.

Potwierdza, że w charakterze podejrzanych występuje 3 funkcjonariuszy policji, 1 strażak państwowej straży pożarnej oraz żołnierz zawodowy. Po przeprowadzeniu czynności procesowych zastosowano wobec nich wolnościowe środki wolnościowe, tj. poręczenie majątkowe, dozór policji i zawieszenie w czynnościach służbowych.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że część mężczyzn zamieszanych jest w uprawę konopi indyjskich, służących do wytwarzania marihuany. Ponoć policjanci jej nie uprawiali. Za to mają zarzut przekroczenia uprawnień w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

- Czynności w tej sprawie BSW prowadziło pod koniec października. W związku z tymi czynnościami z naszej komendy zawieszono dwóch policjantów wydziału kryminalnego. To doświadczeni funkcjonariusze, z dłuższym stażem – informuje nas Monika Winnik, rzecznik prasowy makowskiej komendy policji.

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Lolek - niezalogowany 2022-12-16 14:12:59

    Na zbity ryj, do łopaty z nimi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Polak - niezalogowany 2022-12-16 14:43:20

    Pies psu nie zrobi nic. Najpierw dadzą im emerytury a dopiero może wyrzucą. Mamy takie przypadki w ciechanowie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kuśka Arek - niezalogowany 2022-12-16 22:53:43

    Dlaczego ukrywacie niewygodną prawdę i nie zamieściliście repliki Przewodniczącego Rady Powiatu?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Prokopska - Wrak - niezalogowany 2022-12-16 22:55:35

    Po przeprowadzeniu analizy formalno-prawnej złożonego przez Państwa radnych do Przewodniczącego Rady Powiatu Ciechanowskiego wniosku z dnia 09 grudnia 2022r. o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu, do którego załączono projekt porządku obrad oraz dokument pn. Uzasadnienie wniosku z dnia 09.12.2022r. o zwołanie sesji nadzwyczajnej, informuję, że w oparciu o złożony wniosek brak podstaw prawnych do zwołania sesji nadzwyczajnej. W szczególności, wyjaśniam, że sam wniosek nie spełnia wymogów formalnych, a proponowane punkty porządku obrad w sposób istotny naruszają powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Zgodnie z przepisem art. 15 ust 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U z 2022r., poz. 1526) na wniosek zarządu lub co najmniej 1/4 ustawowego składu rady powiatu przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję na dzień przypadający w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku, który powinien spełniać wymogi określone w ust. 1. Z kolei art. 15 ust 1 powołanej ustawy stanowi, że do zawiadomienia o zwołaniu sesji dołącza się porządek obrad wraz z projektami uchwał. Złożony przez co najmniej ¼ ustawowego składu rady wniosek nie zawiera projektów uchwał, natomiast zawiera załącznik pn. Uzasadnienie wniosku z dnia 09.12.2022r. o zwołanie sesji nadzwyczajnej, a co za tym idzie nie spełnia wymogów formalnych wynikających z art. 15 ust 7 w zw. z ust 1 ustawy o samorządzie powiatowym. Cytowane wyżej przepisy prawa bardzo precyzyjnie określają wymogi formalne wniosku oo zwołanie sesji nadzwyczajnej i nie przewidują możliwości prawnej dołączania do wniosku o zwołanie sesji innych dokumentów niż projekty uchwał, w tym uzasadnienia wniosku o zwołanie sesji. Co należy podkreślić stworzony przez radnych wnioskujących o zwołanie sesji nadzwyczajnej, dokument uzasadnienia wniosku o zwołanie sesji nadzwyczajnej, nie jest w ogóle znany polskiemu prawu samorządowemu. Już z tych powodów,w wyniku złożonego wniosku nie można było zwołać sesji nadzwyczajnej. Dodatkowo, odnosząc się z kolei do proponowanego porządku obrad, należy wskazać, że zawiera on zapisy naruszające powszechnie obowiązujące przepisy prawa, tj. ustawy o samorządzie powiatowym. Godzi się przypomnieć wnioskodawcom, że ustawodawca w art. 31 ustawy o samorządzie powiatowym bardzo precyzyjnie określił procedurę odwołania starosty z innej przyczyny niż nieudzielenie absolutorium lub wotum zaufania. A mianowicie w ust 1 sprecyzował, że Rada powiatu może odwołać starostę z innej przyczyny niż nieudzielenie absolutorium lub nieudzielenie wotum zaufania zarządowi jedynie na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady. Zaś w ust 2 tegoż artykułu określił,że wniosek, o którym mowa w ust. 1, wymaga formy pisemnej i uzasadnienia przyczyny odwołania oraz podlega zaopiniowaniu przez komisję rewizyjną. Żaden przepis cytowanej ustawy nie przewiduje w procedurze poprzedzającej sesję na której odbędzie się głosowanie nad odwołaniem starosty, zasięgania opinii czy uzyskiwania stanowisk innych organów czy grup radnych, w tym również nie przewiduje uzyskiwania stanowiska starosty w sprawie wniosku o odwołanie starosty czy też „oświadczeń” członków zarządu powiatu, którego członkiem jest starosta, w sprawie tegoż wniosku. Na marginesie „oświadczenia członków zarządu” nie mają w ogóle podstaw prawnych zarówno w ustawie o samorządzie powiatowym, jak i w Statucie Powiatu. Statut przewiduje jedynie oświadczenia zarządu w formie uchwały, a nie oświadczenia poszczególnych członków zarządu. Skoro ustawodawca w akcie prawnym rangi ustawowej przesądził jednoznacznie, że jedynym organem uprawnionym i jednocześnie zobowiązanym do zajęcia stanowiska odnośnie wniosku o odwołanie starosty w formie opinii jest komisja rewizyjna, to zwoływanie sesji nadzwyczajnej tylko po to, aby bez podstawy prawnej zajął stanowisko starosta, a następnie również bez podstawy prawnej składali „oświadczenia” członkowie zarządu powiatu, naruszałoby w sposób istotny obowiązujący porządek prawny. Scedowanie przez ustawodawcę prawa do zaopiniowania wniosku o odwołanie starosty na komisję rewizyjną,a nie na starostę czy członków zarządu powiatu, nie jest rozwiązaniem przypadkowym, gdyż to właśnie komisja rewizyjna ma kompetencje do kontroli zarządu powiatu, a więc i starosty. Co wymaga szczególnego podkreślenia zgodnie z przepisem art. 16 ust 2 ustawy o samorządzie powiatowym w skład komisji rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem m.in. członków zarządu, a więc również starosty. Takie rozwiązanie prawne zapewnia, że starosta ani zarząd powiatu ze starostą, nie mają ustawowego prawa siebie kontrolować ani oceniać swojej pracy. Nie można być bowiem sędzią w swojej sprawie i dotyczy to zarówno starosty jak i członków zarządu, gdyż odwołanie starosty powoduje, że funkcję w zarządzie tracą także pozostali członkowie zarządu powiatu. Reasumując proponowane punkty porządku obrad stoją w sprzeczności z obowiązującym prawem. Niezależnie od powyższego należy podkreślić, że brak możliwości prawnej zwołania sesji nadzwyczajnej nie pozbawia radnych członków zarządu powiatu, tj. Joanny Potockiej -Rak i Stefana Żbikowskiego możliwości odniesienia się do wniosku o odwołanie starosty, na takich zasadach jak każdy inny radny Rady Powiatu Ciechanowskiego, na sesji w dniu 28 grudnia 2022r., na której wniosek będzie poddany pod głosowanie. Obowiązujące w tym zakresie prawo nie daje bowiem członkom zarządu powiatu w procedurze po zgłoszeniu wniosku o odwołanie starosty żadnej uprzywilejowanej pozycji. Mając powyższe na względzie – informuję, że brak jest podstaw prawnych do zwołania wnioskowanej sesji nadzwyczajnej z przyczyn szczegółowo omówionych w niniejszym piśmie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stary - niezalogowany 2022-12-17 22:56:58

    Starosta to już była pindo jedna i więcej nie pindol chłopaki z policji byli wporzo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do