
W Ciechanowie rozpoczęły się prace związane z usuwaniem pokryć dachowych zawierających azbest. W sumie zrealizowane w tym roku zostaną 42 zgłoszenia. Dla mieszkańców jest to bezpłatne. Na demontaż i unieszkodliwianie azbestu Ciechanów pozyskał blisko 40 tys. zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Usługą zajmuje się firma wybrana w wyniku zapytania ofertowego. Ustala ona terminy działań z osobami, które na ten rok zgłosiły chęć wymiany eternitowego dachu i zakwalifikowały się do realizacji programu. Usunięcie dachu z materiału zawierającego azbest dla mieszkańców jest bezpłatne. Oszacowany koszt na ten rok to 45 960 zł, z czego 39 050 stanowi dofinansowanie z WFOŚiGW (85% dofinansowania), pozostałe środki to wkład Urzędu Miasta Ciechanów.
Pod koniec roku uchwalony został „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Ciechanowa na lata 2016-2032”. Zaktualizowany program wprowadził nowe zasady, od 2016 r. usuwanie prowadzone jest przez jeden, wyłoniony na rok przez Urząd Miasta Ciechanów podmiot. W tym roku usługę świadczy firma PHU „Piotr” Piotr Jaczyński. Cena oferowana przez wybraną – najtańszą – firmę za demontaż i unieszkodliwienie tony azbestu jest niższa niż ta zakładana przez WFOŚiGW, w związku z czym zrealizowanych będzie więcej zgłoszeń, niż te przyjęte w terminie do końca lutego 2016 r. Są to zgłoszenia głównie od osób fizycznych, jak również wspólnot mieszkaniowych.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Referacie Zieleni Miejskiej i Ochrony Środowiska w Wydziale Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska (pl. Jana Pawła II 6, parter, pok. 20, tel. 23 674 92 83).
źródło: UM
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie