Reklama

Młodzież jest coraz bardziej świadoma swojej przyszłości

02/12/2012 11:07

Kampania „Świadomie wybieram przyszłość” trwa. Przeszło 220 tysięcy uczniów z szkół ponadgimnazjalnych z całej polski jest zaangażowana w świadome podejmowanie decyzji zawodowych z pomocą kwestionariuszy dostępnych na KluczDoKariery.pl
Od września 2012 trwa ogólnopolska kampania, dzięki której młodzież dowiaduje się, jakie posiada preferencje i predyspozycje zawodowe, aby w momencie wyboru dalszej ścieżki kariery kierować się nie tylko swoimi upodobaniami, ale i zdolnościami. W szkole coraz częściej mówi się o ważności takich decyzji. O ich wpływie nie tylko na przyszłość uczniów, ale i całej gospodarki.


Dzięki uczestnictwu w kampanii uczniowie poznają, który z sześciu typów osobowości zawodowej, zaprezentowanych przez Johna Hollanda posiadają. W wyniku otrzymują informację czy są: typem realistycznym – reprezentowanym przez osoby, które lubią poprzez działanie rozwiązywać różne problemy; typem badawczym – który dąży do zrozumienia otaczającego świata, poszukuje prawdy analizując rzeczy, zjawiska, uczucia i myśli; typem artystycznym – który cechuje zamiłowanie do sztuk pięknych, muzyki, literatury, są to osoby, które lubią tworzyć nowe rzeczy, rozwijać koncepcje i pomysły; typem społecznym – reprezentowanym przez ludzi, dla których ważny jest kontakt międzyludzki, lubią pomagać, doradzać, wyjaśniać czy opiekować się innymi; typem przedsiębiorczym – który chce mieć władzę, pieniądze, wpływać na innych, kierować, przewodzić, przekonywać innych do celów organizacyjnych lub osiągnięć ekonomicznych; typem konwencjonalnym – lubiącym zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem i strukturalizowaniem. Każdy z typów pozwala określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany. Dzięki temu takie dopasowanie może umożliwiać pracownikowi pełną samorealizację i zgodność postrzegania samego siebie z podejmowanymi rolami zawodowymi.


„Z praktycznego punktu widzenia, często zdarza się, że u jednej osoby występują cechy charakterystyczne dla dwóch lub nawet trzech typów zaprezentowanych przez Hollanda. Powoduje to różnorodne zainteresowanie zawodami, bądź stanowiskami pracy, w obrębie jednego zawodu” – zauważa Rafał Żmuda, właściciel KluczDoKariery.pl


Kampania ma na celu wzbudzenie w uczniach zainteresowania swoją przyszłością zawodową oraz dostarczeniem im wiedzy na temat doradztwa zawodowego. Dzięki uzupełnieniu kwestionariusza obszarów i kompetencji zawodowych zwracają oni uwagę na swoje preferencje i predyspozycji. Wynik ten powinien być dodatkowo doprecyzowany podczas spotkania z doradcą zawodowym, który innymi technikami określi kierunek rozwoju zawodowego badanej osoby.


„Kampania docelowo była zaplanowana na okres od 1 września do 31 grudnia, jednak ze względu na częste prośby nauczycieli zdecydowaliśmy się przedłużyć ją do 28 lutego 2013” - informuje Rafał Żmuda.


Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie www.wybieram.kluczdokariery.pl. Można tam znaleźć również informacje, jakie szkoły w danym województwie biorą w niej udział.


źródło: Klucz do Kariery

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do