Reklama

"Teraz mnie widzisz?" - mieszkaniec Ciechanowa bohaterem kampanii społecznej

02/02/2024 09:21

Już po raz szósty w ogólnopolskiej kampanii społecznej Fundacji Avalon głośno przemawiają osoby z niepełnosprawnościami i pokazują, że niepełnosprawność to nie wszystko. Bohaterowie reprezentujący ponad 5 milionów OzN żyjących w Polsce, mówią wprost, że „często czują się niewidoczni i muszą bardzo mocno, wyraźnie i głośno akcentować swoją osobowość, by zostać zauważonymi.” Nowa kampania Fundacji Avalon przekornie pyta odbiorcę czy „Teraz mnie widzisz?” i odpowiada na najważniejsze pytania dotyczące niewidoczności osób z niepełnosprawnościami w Polsce. Wśród bohaterów tegorocznej edycji kampanii znalazł się mieszkaniec Ciechanowa, Alan Surajewski.

W Polsce żyje ponad 5 milionów osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Wielu z nich to mieszkańcy naszych małych ojczyzn, ludzie działający na rzecz innych, którzy walczą z wieloma barierami. Widzimy ich, poprzez niepełnosprawność, ale nie zauważamy tego, co najcenniejsze - serca, duszy i umysłu. Często w ogóle nie zdajemy sobie z tego sprawy, a nawet myślimy, że problem jest marginalny i nas nie dotyczy. Nie zauważamy potrzeb osób z niepełnosprawnościami, bo sami nie wiemy, co zrobić z taką wiedzą, boimy się zapytać, pomóc. Najpewniej czujemy się w sytuacji, gdy odwracamy wzrok i po prostu nie widzimy „problemu”. Fundacja Avalon, swoją nową kampanią „Teraz mnie widzisz?” wspiera osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore, by mogły być aktywne w każdej sferze życia, w każdym zakątku Polski!

Osoby z niepełnosprawnościami to jedna ósma całej populacji naszego kraju. Wiele z nich mieszka obok nas. Często nawet o tym nie wiemy, żyjąc automatycznie, przechodzimy obojętnie, nie zauważając wyzwań z jakimi spotykają się na co dzień. Żyjąc w społeczeństwie osoby z niepełnosprawnościami nie potrzebują czapki niewidki, ponieważ mają ją często na sobie. Dlatego powstała kampania „Teraz mnie widzisz?”, w której głośno przemówiły osoby z niepełnosprawnościami, by pokazać, że niepełnosprawność to nie wszystko. Ponadto, kampania daje unikatową możliwość mówienia we własnym imieniu, samorzecznictwa w sprawie swoich potrzeb i uczuć. Pokazuje, jak naprawdę widzimy niepełnosprawność i daje proste rozwiązania, czy i jak powinniśmy ją widzieć. Kampania Fundacji Avalon ukazuje wiele problemów, ale także pokazuje, co możemy zrobić, by wszystkim nam w tym świecie żyło się lepiej. Rada jest jedna – zwróćmy uwagę, ale nie oceniajmy po wyglądzie, zapytajmy, czy pomóc, ale nie bądźmy wścibscy i natarczywi. Okażmy serce i naszą uwagę.

Bohaterowie z Mazowsza

Wsłuchując się w głosy osób z niepełnosprawnościami i skupiając na ich perspektywie możemy dostrzec ich prawdziwe potrzeby i odczucia. Tę perspektywę w jasny sposób pokazuje kampania „Teraz mnie widzisz?”, dając odbiorcom mocne podstawy do zmiany sposobu patrzenia na niepełnosprawność. Każda osoba z niepełnosprawnością niesie ze sobą osobną historię, historię zmagania się z barierami otaczającego świata. Nowa kampania Fundacji Avalon przestawia punkt widzenia z perspektywy 14 osób, które mówią głosem wielu milionów Polaków. Aż dziewięcioro z nich mieszka w różnych miejscach na Mazowszu. Wśród nich jest Alan Surajewski z Ciechanowa.

To magister Psychologii, pasjonat języków obcych, w sieci występuje jako Kulawy Alladyn. Na swoich kanałach z dystansem i humorem edukuje, obala mity i normalizuje niepełnosprawność. Porusza się na wózku. „Wózek nie jest przeszkodą, czasami tylko wydłuża czas realizacji.” Jego motorem napędowym jest chęć życia, ciągłe pogłębianie wiedzy, zarządzanie sobą, rozwój osobisty, stoicyzm. Alan zaraża humorem, energią. „Moja ścieżka nie była prosta, jak również i twoja. Nie było łatwo, ale dałem radę i jest fajnie. Nie brakowało wyzwań, utrudnień i jestem za to wdzięczny, bo jestem, gdzie jestem teraz - bogatszy o doświadczenie i wiedzę.”

„Teraz mnie widzisz?” To ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon, której celem jest zwrócenie uwagi na problem niezauważalności osób z niepełnosprawnościami. Kampania ukazuje OzN jako pełnowartościowych członków społeczeństwa – zwłaszcza w zakresie uczestnictwa w życiu społecznym, medialnym, budowaniu relacji czy wypełnianiu różnorodnych ról społecznych i zawodowych. Bohaterami kampanii są osoby z niepełnosprawnościami, które podzieliły się swoimi doświadczeniami, historiami i problemami by uwrażliwić społeczeństwo na potrzeby różnych grup społecznych. Więcej informacji o kampanii oraz jej bohaterach znajduje się na stronie www.fundacjaavalon.pl

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Fundacja Avalon
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do