
Ponad 80% ciechanowian, którzy wypełnili specjalną ankietę, uważa że na terenie miasta występuje zbyt wiele reklam. Ratusz opublikował wyniki ankiety, które będą brane pod uwagę przy przygotowywaniu projektu uchwały, regulującej obecność reklam w przestrzeni miejskiej.
Ustawa krajobrazowa, która pozwala miastom na wprowadzanie regulacji mających na celu ochronę przestrzeni przed chaosem reklam i billboardów weszła w życie 11 września. Ciechanów pracuje nad wprowadzeniem stosownych rozwiązań. Mieszkańcy wypełniali ankietę, której wyniki są ważną wskazówką podczas prac nad przygotowywaniem lokalnych regulacji.
Ankietę wypełniać można było do 9 października. Była całkowicie anonimowa. Zawierała jedenaście pytań. Odpowiedzi nie polegały na opisywaniu, wystarczyło zaznaczyć wybrane z możliwych opcji. Należało również zaznaczyć nazwę swojego osiedla. Ankieta dostępna była na stronie internetowej oraz w urzędzie w wersji papierowej. Udział w ankiecie wzięło 319 osób.
Jak informuje rzeczniczka Urzędu Miasta, 96% osób przyznało, że podczas poruszania się po mieście reklamy są dla nich zauważalne, dla 3% nie są, pozostali nie zaznaczyli żadnej opcji. 83% zauważa nadmiar reklam w Ciechanowie, 16,7% nie zauważa. Przy pytaniu, jakie parametry powinny regulować przepisy prawa 80% zaznaczyło wielkość, 75% ilość, 43% kolorystykę, 80% lokalizację, 50% rodzaj, 3% nie zaznaczyło żadnej z opcji. Zdaniem 90% reklamy wpływają negatywnie na odbiór krajobrazu, zdaniem 9,4% korzystnie. Według 86% na terenach o dużych walorach krajobrazowych powinno się wprowadzić zakaz lokalizacji reklam, według 12% nie powinno być takiego zakazu. Zdaniem 82% przepisy powinny regulować sytuowanie reklam na terenach w najbliższym otoczeniu miejsca kultu religijnego oraz na terenach miejsc pamięci i ich otoczeniu, zdaniem 17,4% nie powinny. 74% uważa, że lokowanie nośników reklamowych na rusztowaniach powinno zostać uregulowane przepisami prawa lokalnego, 23% uważa, że nie. Według 90,4% niedopuszczalne jest zasłanianie reklamami budynków bez żadnych ograniczeń, według 9% jest to dopuszczalne. Zdaniem 63% na terenach otwartych sytuowanie ogrodzeń powinno zostać uregulowane przepisami prawa lokalnego. 33% jest innego zdania. 86% wyraziło opinię, że konieczna jest w obecnej sytuacji regulacja prawna dotycząca zasad umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej, 11% uważa, że nie jest konieczna. 63% uważa, że w Ciechanowie powinna obowiązywać opłata reklamowa, pobierana od właścicieli nieruchomości, na których znajdują się tablice reklamowe, 36% uważa, że nie powinna być pobierana taka opłata.
14,5% osób, które wzięły udział w ankiecie to mieszkańcy osiedla Aleksandrówka, 14% Śródmieście, 12,2% osiedla Płońska, 10% Bloki, 9% Zachód, również 9% Kargoszyn, 8,4% Aleksandrówka II, 8% Powstańców Wielkopolskich, 5,3% osiedla Przemysłowe, 4% Podzamcze, 3,3% Słoneczne, 2% Kwiatowe. Jedna osoba nie wskazała osiedla.
- Reklamy zamieszczane są niemal wszędzie. Ciechanów jako jedno z pierwszych miast Polsce postanowił zrobić z tym porządek. Mieszkańcy wyraźnie zasygnalizowali, że takie są ich oczekiwania. W tym kierunku będziemy zmierzać, bo przestrzeń musi być przyjazna dla ciechanowian – podkreśla prezydent Krzysztof Kosiński.
Projekt uchwały, mający charakter intencyjny, związany z wprowadzeniem rozwiązań w zakresie uregulowania chaosu reklamowego będzie omawiany na komisjach oraz podczas październikowej sesji Rady Miasta. Właściwa uchwała, również uwzględniająca opinie mieszkańców wyrażone w ankiecie, trafi na obrady listopadowe.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A ile wpływa do kasy miasta od tych buziulek wyborczych? Wszedzie tego pełno, przesyt aż do obrzydzenia
przecież to nawet nie 1% mieszkańców i to ma być reprezentatywne i opiniotwórcze badanie rynku??
Gosc Piękne!
Ciekawe ile z tych "przeciwników" reklam jest przeciwnym reklamom jako takim, a ile po prostu ma żal, że ktoś może na tym zarobić, najlepiej obrazuje to pytanie o opłatę od reklam
BoB Budowniczy zapomniał chyba jak szpecił rok temu..