
Zaraz obok laminowania, lakierowanie to jedna z najskuteczniejszych form uszlachetniania druku, które wykorzystywane są współcześnie między innymi do zwiększania atrakcyjności opakowań produktów. Proces lakierowania, w zależności od wybranej techniki, wymagał będzie zastosowania specjalnych lakierów, z których najpowszechniejszymi są lakiery dyspersyjne, olejowe oraz UV. Jakie efekty można uzyskać dzięki tej technice poligraficznej? Gdzie najczęściej jest ona wykorzystywana? I które lakiery obecne na rynku są godne uwagi?
Lakierowanie powierzchni zadrukowanych to jeden ze sposobów producentów różnych dóbr na uatrakcyjnienie i zwiększenie trwałości wydruków i opakowań produktów. Lakierowanie – w zależności od zastosowanych materiałów (lakierów) oraz rodzaju zadrukowanego podłoża – przynosi pożądane efekty nie tylko w zakresie wizualnym, ale także zabezpiecza materiał przed działaniem czynników zewnętrznych. Za sprawą tego procesu możliwe jest między innymi uzyskanie powierzchni o wysokim połysku, a jednocześnie odpornej na wysokie temperatury. Istnieją dwa sposoby lakierowania – całościowe lub wybiórcze. Technika wybiórczego lakierowania sprawdzi się szczególnie na opakowaniach, które zawierają pojedyncze elementy warte podkreślenia lub uwypuklenia, nadając im designerski wygląd.
Gdzie lakierowanie znajduje swoje zastosowanie?
Lakierowanie jest powszechnym procesem, który z powodzeniem pozwala na uszlachetnianie produktów z różnych dziedzin. Procesowi lakierowania poddaje się między innymi okładki książek, karty i plansze do gier, materiały marketingowe, kalendarze i katalogi, a także opakowania – szczególnie perfum, kosmetyków, zabawek czy alkoholi.
Dzięki technice lakierowania możliwe jest zarówno zwiększenie atrakcyjności produktu (np. poprzez zastosowanie lakierów błyszczących lub matowych), jak i jego trwałości i odporności na takie czynniki jak ścieranie, temperatura, promienie UV czy zanieczyszczenia. W swoich celach i efektach lakierowanie często porównywane jest do laminowania przy wykorzystaniu specjalnych folii.
Jakie mamy typy lakierów?
Lakiery poligraficzne możemy podzielić ze względu na ich skład materiałowy, sposób nakładania oraz funkcje specjalne.
Jeśli chodzi o skład lakierów oraz sposób ich aplikowania, możemy wymienić przede wszystkim:
Jeśli chodzi natomiast o podział lakierów ze względu na ich sposób działania i efekty specjalne, jakie przynoszą, to możemy wymienić między innymi lakiery:
Poszukując wysokich jakościowo lakierów, warto stawiać na sprawdzonych dostawców – takich jak MMR Group PrintSolutions, w którego ofercie znajduje się szeroka gama lakierów, obciągów i płyt do lakierowania.
Lakiery dyspersyjne i lakiery specjalne w ofercie MMR Group PrintSolutions
Przeglądając rynek produktów poligraficznych w poszukiwaniu najwyższej jakości lakierów, warto przyjrzeć się ofercie polskiego producenta MMR Group PrintSolutions, która bogata jest w lakiery dyspersyjne oraz lakiery specjalne, o różnych stopniach połysku i matu.
W ofercie MMR Group PrintSolutions znajdziemy między innymi poniższe lakiery dyspersyjne:
Oraz lakiery specjalne:
Lakiery możliwe są do stosowania w konwencjonalnych systemach dwuwałkowych i aniloksach.
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie