Reklama

Kupcy z "Bloków" nie chcą Lidla w Ciechanowie. Co na to Ratusz?

23/02/2015 14:20

Przedsiębiorcy i handlowcy z dzielnicy "Bloki" w Ciechanowie protestują przeciwko powstawaniu nowych obiektów handlowych na terenie miasta. Ich obawy budzi przede wszystkim planowane otwarcie sklepu sieci Lidl przy ul. Sienkiewicza. Wystosowali w tej sprawie list otwarty do prezydenta Krzysztofa Kosińskiego, który podpisało łącznie 146 osób.

- Jest to tylko nieznaczna część jednostek gospodarczych z zachodniej części miasta, które prowadzą swoje interesy w okolicach ul. Sienkiewicza i stacji autobusowej. Jestem przekonana, że to zdanie wyrażone w piśmie podzieliłoby o wiele więcej osób, niż jest podpisanych. Zjawisko wykluczenia społecznego nie dotyka tylko pojedynczych jednostek, ale całych przedsiębiorstw, które są lekceważone i zsuwane na margines jako pojedyncze jednostki bez siły oddziaływania. To zjawisko w naszym mieście już się mocno zaznaczyło, a spodziewam się coraz większej marginalizacji. List nie jest bezpośrednim uderzeniem w Pana Prezydenta, ale zwróceniem uwagi na problem społeczny, który niesie za sobą ogromne skutki gospodarcze i społeczne, niekorzystne dla naszego miasta. Liczymy ze strony prezydenta na dialog i poważne traktowanie lokalnego sektora prywatnego - mówi nam przedstawicielka protestujących.


W liście skierowanym w połowie lutego m.in. do prezydenta Ciechanowa, kupcy, głównie z bazaru "Bloki", wyrażają swoje obawy związane z planowaną budową sklepu Lidl na terenie po dawnej drukarni "Gryf" oraz przebudową dworca PKS, gdzie docelowo ma powstać centrum handlowe zintegrowane z dworcem.


- Protestujemy przeciwko powstawaniu nowych obiektów handlowych z kapitałem zagranicznym. Obiekty te nie tylko niszczą miejscowy handel, ale dotykają wielu innych przedsiębiorców, a wśród nich producentów rolnych, przetwórców artykułów spożywczych, chemicznych czy odzieżowych. Żaden producent czy handlowiec nie wytrzyma tak nierównej konkurencji, choć oferuje produkt krajowy – zdrowy i wyższej jakości. (...) Kolejny dyskont w naszym mieście nie stanowi przeciwwagi dla istniejących „Biedronek”, który zaradziłby stagnacji gospodarczej, ale jeszcze bardziej ją pogłębi. Na kilkanaście osób, które otrzymają pracę w tym obiekcie – kilkaset straci swoje jedyne źródło utrzymania, zmniejszając zatrudnienie, czy likwidując punkty sprzedaży. Ten rachunek się naszemu miastu nie opłaca. (...) Sprowadzenie takiego inwestora zagranicznego jakim jest Lidl Polska na teren szczególnie naznaczony biedą i bezrobociem, jest nierozsądne, gdyż ta część miasta potrzebuje pracy godnej i zakładów produkcyjnych, które taką pracę zaoferują. Kapitał zagraniczny, który handlując na polskiej ziemi wywiezie zyski za granicę, a naszą gospodarkę zniszczy nie jest nam potrzebny - czytamy między innymi w liście protestujących przedsiębiorców (pełna treść listu dostępna jest TUTAJ).


Zapytany o całą sprawę prezydent Krzysztof Kosiński przyznał, że protesty kupców są nieco spóźnione, natomiast ma dla nich także dobrą wiadomość, ponieważ miasto planuje wybudowanie w miejscu obecnego bazarku przy PKP, hali targowej oraz wielopoziomowego parkingu. - Przystąpienie do zmiany zagospodarowania przestrzennego terenu na ul. Sienkiewicza następowało w 2014 roku. Warto też dodać, że w bezpośrednim sąsiedztwie jest portugalski supermarket, który jest uważany za najtańszy i wtedy tego rodzaju protestów, analogicznych do dzisiejszej sytuacji, nie było. Ten protest jest być może trochę spóźniony. Chciałbym jednak przede wszystkim uspokoić wszystkich kupców z bazarku przy PKP i zapewnić ich, że będziemy podejmowali takie działania, które będą poprawiały stan infrastruktury bazarku. Jest planowana inwestycja w postaci hali targowej dla ciechanowskich kupców przy ul. Sienkiewicza. Chcemy pozyskać na to środki zewnętrzne i sprawić, by teren bazarku przy PKP był bardziej atrakcyjny dla mieszkańców, gdzie oprócz zakupów, będzie można się także zrelaksować, żeby była dobra droga, chodnik, ścieżka rowerowa i parking. Myślę, że przy takiej infrastrukturze mieszkańcy zarówno Ciechanowa jak i okolicznych miejscowości pójdą właśnie tam zrobić zakupy, a nie do pobliskiego sklepu portugalskiej sieci, znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie - wyjaśnia Krzysztof Kosiński.


- Planowana inwestycja innego marketu jest nieco oddalona od samego bazarku. Ja rozumiem te obawy, ponieważ jeśli jest nowy podmiot gospodarczy, który chce prowadzić inwestycje, to pojawia się konkurencja i obawy o miejsca pracy. Chcę podkreślić jedno: poprzednie władze miasta planowały docelową likwidację bazarku przy PKP, ograniczenie tych miejsc pracy dla ciechanowskich kupców, poprzez budowę magazynów logistycznych w tym miejscu. Ja wycofałem się z tego typu planów, nie będzie tam żadnych magazynów logistycznych, a w to miejsce powstanie profesjonalny, wielopoziomowy parking, który będzie służył zarówno osobom, które będą przyjeżdżały na halę targową, jak i tym mieszkańcom korzystającym z dworca PKP - dodaje prezydent Ciechanowa.


Nowy parking wraz chodnikami i ścieżką rowerową miałby powstać w ramach Regionalnego Instrumentu Terytorialnego. Z kolei środki na budowę hali targowej Urząd Miasta chce pozyskać z unijnych programów, w ramach których nabory rozpoczną się w drugiej połowie tego roku. Według bardzo wstępnych przymiarek planowane inwestycje mogłyby zostać zrealizowane w latach 2017-2018.

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    biedronka - niezalogowany 2015-12-09 12:43:16

    Co z tym Lidlem?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ciechanowianin - niezalogowany 2015-04-11 10:36:45

    do zobaczenia w Lidlu - w Mławie czy ..............bo nie w Ciechanowie. Duch WW wiecznie żywy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mr2752 - niezalogowany 2015-03-21 18:22:33

    A to, że jesteśmy miastem zacofanym to już w ogóle śmieją się nawet w Mławie z nas że nas niedługo za orają :D co jest dla mnie szokiem ahahah ale jednocześnie się z tego śmieję, w sumie Mława jest mniejszym miastem a mają Lidla, biedronki tesco kauflanda Rasta jakiegoś i inne i wszyscy żyją. Nikt nie chce hamować rozwoju miasta poprzez blokowanie inwestorom budowy przedsięwzięć na terenach miast każdy chce iść z postępem niestety czasy się zmieniają a bazarek kojarzy mi się z latami uuuuuuuhuhuhuhuhu wstecz - komuna. Chcemy czegoś nowego i popieram zamiast 3 biedronek otwórzmy JEDNEGO LIDLA:D P.S.a może kupcy jeżdzili i kupowali towar w Lidlu świetnej jakości np kurtki termiczne które w lidlu kosztowały 50 zł a oni ładowali je w wózki i na rynku sprzedawali za 100 zł! i teraz boją się, że każdy będzie wolał iść do bezpośredniego sprzedawcy kupić tę samą rzecz za dużo niższą cenę!!!!! Ja również podpiszę ankietę o Lidlu moja rodzina i znajomi również!!! niech tylko dotrze taka informacja, że coś takiego będzie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mr2752 - niezalogowany 2015-03-21 18:13:35

    Zgadzam się z podpisami poniżej! Niech Prezydent zrobi sondę wśród mieszkańców Ciechanowa i sam zobaczy ile jest osób za otwarciem LIDl-a! Bazarek dawno już upadł w podświadomości wielu ludzi- mają kosmiczne ceny ubrań które po jednym praniu nadają się do wyrzucenia!!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    S. - niezalogowany 2015-03-19 16:44:00

    Może jestem młoda, może biedna - nie Tobie to osądzać drogi "prawy". Znam jednak doskonale ludzi pracujących na bazarku "Bloki" i panią Danusię z chemicznego, która nakręca tą akcję. Ciekawią mnie te jej lokalne produkty, bo z tego co wiem to tylko w sobotę przyjeżdżają jacyś producenci (czytaj rolnicy). I też 200 osób pracuje na bazarku? Śmieszne, w tygodniu nie ma tam handlujących zbyt wiele. Ceny potrafią być zawrotne na butach i ubraniach. I na bazarku nie kupię wszystkiego ze spożywki ani chemii jak chcę. Kto ma ochotę kupować ryby czy wędliny stojące na dworze, zakurzone to proszę bardzo (owoc umyjesz, ryby wędzonej czy szynki już nie). I nie mam najmniejszej ochoty by Pani Danusia z chemicznego dyktowała mi gdzie mogę zrobić zakupy. I tak, porywam się na KFC, na McD bo u nas tego nie ma, jesteśmy zacofanym miastem mającym same biedronki, gdzie nie jest wcale tak tanio i towary nie są w większości dobrej jakości.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ciech - niezalogowany 2015-02-27 08:16:29

    do "mieszkanaka" zgadzam się w 100%

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkanka - niezalogowany 2015-02-26 16:36:42

    Do " a " moim zdaniem jesteś kimś od W. W i próbujesz bronić swoich racji my mieszkańcy nie jesteśmy debilami i widzimy co się dzieje jak napisałam wcześniej lidl to nowe stanowiska pracy, bo w ciechanowie jest duzo osob bezrobotnych i połowy mieszkańców nie stać na zakupy u małych przedsiębiorców ponieważ jest zawyżona cena towaru a każdy patrzy oszczędnie jeśli ciebie stać to sobie chodz do drogich sklepów małych osiedlowych czy na bazar większość mieszkańców pewnie zgodzi się ze mną to my decydujemy gdzie wolimy robić zakupy i nikt nikomu nie powinien narzucac gdzie mamy robić zakupy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    lk - niezalogowany 2015-02-26 11:53:37

    Przecież nie musicie chodzi c do LIDLA

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ciechan - niezalogowany 2015-02-25 17:01:42

    @a, wszyscy doskonale wiedzą że jaśnie nam panujący do niedawna Pan - Król - Prezydent W. W. uprawiał politykę despoty w ochronie własnych interesów. Ty "a" piszesz bo tak Ci kazano? Nie myśl sobie że Ciechanowianie to tępa, bezmózga masa. Nie jest trudnym by wydedukować, że im większa konkurencja na rynku tym lepsze ceny dla klienta. Mam na myśli konkurencję jaka powstanie a nie jaka jest: biedronka - biedronka.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jolanta - niezalogowany 2015-02-25 15:47:05

    Nareszcie !Ciesze sie ze powstanie Lidl .Brawo Panie Prezydencie.Teraz ciechanowianie bedą mieli większy wybór gdzie robic zakupy!Lidl jest potrzebny bo chyba za bardzo przyzwyczajono mieszkańców do asortymentu Biedronki .Czy były protesty gdy one powstawały jak przysłowiowe grzyby po deszczu!??

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    a - niezalogowany 2015-02-25 15:00:00

    Super komentarze - adekwatne do inteligencji. Wszędzie tylko spiski. Pewnie ciężko jest to zrozumieć, ale wejście kolejnej sieci handlowej być może wyczekiwane przez amatorów promocji nie zbawi Ciechanowa, ani jego mieszkańców. Ten jeden sklepik pozbawi źródeł utrzymania kilkadziesiąt rodzin, przejdą na utrzymanie opieki społecznej, ale kto by się tym przejmował.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ciech - niezalogowany 2015-02-25 14:12:07

    mamy właśnie moc sprawczą, robić mniej zakupów w "Stonce" i patrzeć jak tylko jedną czy dwie zamknął

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    L - niezalogowany 2015-02-25 11:40:33

    To my , mieszkańcy jesteśmy siłą i my wybieramy gdzie chcemy robić zakupy. Nie mam nic do biedronek ale taka ilość w naszym mieście to gruba przesada , do tego blokowanie przez x czasu Lidla czy Tesco. Drodzy Państwo było wiadomo ,że wcześniej czy później powstanie Lidl , Tesco i mam nadzieję wiele innych konkurentów, co dla nas potencjalnych klientów jest jak najlepsze. Duża koncentracja wymusza na wszystkich zabieganie o klienta czyli walkę cenami. Myślę ,że nie mamy takiej mocy sprawczej aby wymóc zamknięcie Biedronki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pro patriare - niezalogowany 2015-02-25 08:41:43

    ~prawy, nic prostszego. Utwórz ankietę: http://www.citizengo.org/pl Podpiszę na pewno.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ciechanowianin - niezalogowany 2015-02-25 08:32:36

    Lidla nie chce elektorat Pana W. Wystarczająco długo blokował jego powstanie. Teraz gdy został odsunięty od koryta, używa swoich pachołków dla osiągnięcia swojego celu. Tyle w temacie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkanka - niezalogowany 2015-02-25 08:26:07

    Jak biedronka zaraz za bazarkiem powstała to nikt nie protestował ten protest jest sfingowany przez ludzi W.W on zawsze blokowal innych dużych przedsiębiorców gdzie można będzie podjąć pracę to raz a dwa ze to my konsumenci decydujemy gdzie chcemy robić zakupy a trzy nie oszukujmy się na bazarze są kosmiczne ceny i gdzie indziej można taniej kupić i to samo bo jak mówią ze nie pryska itp to kłamią

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    prawy - niezalogowany 2015-02-24 21:04:46

    trochę za dużo kliknięto - przepraszam Powiem tylko jeszcze , że byłoby wszystko jasne gdybyście przyszli na spotkanie w ratuszu w sprawie Lidla 13 stycznia 2015 na 10.00. wtedy wasz głos byłby wysłuchany - przecież o tym na pewno wiedzieliście - czemu was nie było- były tylko 3 osoby - śmieszne konsultacje społeczne. Powinno być jakieś minimum - prawda

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    prawy - niezalogowany 2015-02-24 20:39:04

    słowo do a- warto czytać tablice informacyjne. Jest zasadnicza różnica między pozwoleniem na budowę a pozwoleniem na rozbiórkę - czytaj kochany czytaj, a nie piszesz bajki słowo do s- widocznie jesteś jeszcze młody bo powstanie Lidla, MD i KFC uważasz za luksus, albo biedny, a twoi rodzice podzielili już los tych przedsiębiorców którzy nie maja za co żyć - bo szarpiesz się o taniochę.. Podzielam zdanie tych co mówią, by zlikwidować biedronki a za to wprowadzić Lidla - Ja jestem za . Zróbmy sondę społeczną - którą wybieramy do odstrzału - ja stawiam na tą przy PKP - bo chcę tam lidla, a może tą na 17- stycznia bo Wardziński zrobił dzieciakom pod oknami popijawę. Napiszcie - damy radę się skrzyknąć - nie kupować w chociaż jednej z nich - może tchórzycie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    krystyna - niezalogowany 2015-02-24 18:07:45

    mnie i bardzo wielu moim znajomym nie przeszkadzają Biedronki, gzie towar jest o wiele tańszy niż w małych sklepach, chociażby spożywczy na Narutowicza, gdzie 10 jaj kosztuje 6 zł., a w Biedronce 3-4. Nie jesteśmy milionerami i mamy prawo mieć wybór, co i gdzie kupować. Lidl się przyda, hala targowa też. Jak prywaciarze obniżą u siebie horrendalnie wysokie ceny to i klientów będzie więcej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2015-02-24 12:26:35

    a ja wiem że znaczna część mieszkańców Ciechanowa ( także innych miast) robi często zakupy w "Biedronce". Każdy ma prawo wybierać, a nie kasować co już jest. Nowe budowle też kosztują, a towar jak towar różnie to bywa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ciech - niezalogowany 2015-02-24 09:29:12

    zamknąć 3 biedronki i w to miejsce 1 Lidl

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2015-02-24 08:00:54

    Ja dzisiaj zbiorę powiedzmy 500 podpisów od osób , które chcą aby Lidl powstał. Uwolnijcie nas od biedronek !!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    klient lidla - niezalogowany 2015-02-23 22:05:45

    proponuję zamknąć ze dwie biedronki w rekompensacie :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    fred - niezalogowany 2015-02-23 16:23:30

    chyba żule nie chcą ... przekupieni przez wardzyniaka

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    a - niezalogowany 2015-02-23 16:21:03

    Pozwolenie na budowe z 2010 a wiec bardzo piekna wladze mielismy ktora blokowala inwestycje

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    fosc - niezalogowany 2015-02-23 16:04:04

    Jakos w mniejszych miastach typu Przasnysz Plonski Mlawa jest Lidl i Biedronka i jakos ludzie zyja.bardzo się ciesze ze wkoncu bedzie cos innego niż biedronka.poprzedni prezydent bardzo lubił Biedronki

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dzielnica bloki - niezalogowany 2015-02-23 15:46:41

    Ludzie opanujcie się najlepiej niech jeszcze otworzą kilka biedronek i wtedy będzie dobrze. Cale miasto jest osaczone biedronkami. Przyda sie cos innego, a nie „Codziennie niskie ceny ".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    S. - niezalogowany 2015-02-23 15:31:38

    Dobrze,że biedronkę za bazarem postawili im nie wadzi!! :D Super ! :) Gratuluje, że Pani Przedstawicielka nie ma co robić i jej tak bardzo zagraża Lidl! Jasne! Zostańmy zacofani, bo nie może być tu ani MC, ani KFC, nawet Lidl, pięć biedronek nam wystarczy! :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do