
Jak dobrze znasz swoich klientów? Na to fundamentalne pytanie powinien odpowiedzieć sobie każdy przedsiębiorca, który na poważnie przymierza się do rozwoju swojej działalności. Znajomość potrzeb oraz preferencji odbiorców z grupy docelowej stanowi podstawę do planowania wszelkich akcji marketingowych. Jest jedna rzecz, która łączy konsumentów z każdej branży, na dowolnym rynku – zanim wydadzą pieniądze, szukają informacji, opinii oraz ofert w serwisie Google.
Nawet 95% wejść z wyszukiwarki przypada na te witryny, które trafiły na pierwszą stronę wyników SERP
Statystyki nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości odnośnie wiodącej roli kalifornijskiego potentata nowoczesnych technologii IT. Tylko w Polsce z głównej usługi Google korzysta ponad 26,5 miliona osób miesięcznie, czyli 94,2% wszystkich internautów w naszym kraju (dane z września 2019 roku). To wystarczające przesłanki aby stwierdzić, iż wysokie miejsce w rankingach wyszukiwarki pozwala właścicielom form na docieranie do klientów, którzy inaczej byliby całkowicie niedostępni. Dlatego pozycjonowanie stron stanowi dla biznesu nie tyle interesującą alternatywę dla tradycyjnych form reklamy, co absolutną konieczność. Jak tłumaczę eksperci z agencji AFTERWEB: przewaga wynikająca z obecności w ścisłej czołówce organicznych wyników wyszukiwania przynosi mnóstwo profitów. Zarówno finansowych – większa liczba unikalnych użytkowników firmowego serwisu przekłada się na zapytania ofertowe – jak też wizerunkowych. Strony ze szczytu rankingów Google budzą większe zaufanie konsumentów, tym samym przynoszą więcej konwersji.
Profesjonalne pozycjonowanie stron pozwoli Ci podbić lokalny rynek i otworzy nowe perspektywy
Przebicie się na najbardziej zyskowne miejsca w wyszukiwarce jest obecnie znacznie bardziej wymagające niż kiedyś. Google systematycznie zaostrza normy jakościowe, a udoskonalone algorytmy robotów indeksujących (wspierane przez sztuczną inteligencję, wykorzystującą tzw. uczenie maszynowe) są mniej podatne na techniki z zakresu Black Hat SEO. Bez znajomości aktualnych wytycznych oraz branżowych trendów zdobycie najwyższej pozycji okazuje się praktycznie niewykonalne. Znacznie bardziej prawdopodobne jest, że pewnymi działaniami we własnym zakresie wyrządzi się więcej szkód niż pożytku – np. spowoduje nałożenie filtrów lub bana. Przykłady na to, że w pozycjonowaniu pośpiech i „spryt” nie popłacają, można znaleźć praktycznie wszędzie. W dużych miastach, takich jak Warszawa, Wrocław czy Gdańsk, konkurencja wykorzysta każde potknięcie rywala. Lepiej zatem zdać się na pomoc doświadczonych, wykwalifikowanych specjalistów z odpowiednimi referencjami, niż stawiać na „wariant oszczędny”.
Materiał partnera
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie