Reklama

Koniec z nocną sprzedażą alkoholu w Ciechanowie? Jest projekt uchwały

21/08/2018 15:34

Wprowadzenia ograniczenia nocnej sprzedaży alkoholu na terenie Ciechanowa zakłada projekt uchwały, nad którym podczas sierpniowej sesji pochylą się radni miejscy. Zakaz miałby obowiązywać pomiędzy godzinami 23:00 a 6:00.

Część radnych chce w ten sposób skorzystać z obowiązującej od kilku miesięcy nowelizacji Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, która m.in. daje samorządom możliwość wprowadzenia ograniczeń właśnie w nocnej sprzedaży alkoholu między godz. 22:00 a 6:00. Radni w czerwcu podjęli co prawda uchwały, dotyczące zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Ciechanów, jednak w prezydenckich projektach uchwał nie pojawiły się zapisy, dotyczące ograniczenia nocnej sprzedaży. Zwracał na to uwagę m.in. radny Jerzy Racki, który podkreślał, że problem ten został zupełnie pominięty, a borykają się z nim chociażby osoby mieszkające w pobliżu całodobowych sklepów. Dodał również, że w przedstawionej radnym analizie ograniczenie nocnej sprzedaży alkoholu na terenie miasta zasugerował też komendant ciechanowskiej policji. Problem wielokrotnie zgłaszali też chociażby podczas spotkań osiedlowych mieszkańcy Śródmieścia, Aleksandrówki czy Bloków.

W związku z tym na najbliższej sesji Rady Miasta pod głosowanie poddany zostanie projekt uchwały, ustalający dla terenu miasta Ciechanów ograniczenia w godzinach nocnej sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, prowadzonej na podstawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5 % zawartości alkoholu oraz na piwo, powyżej 4,5 % do 18 % zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) i powyżej 18 % zawartości alkoholu, w godzinach od 23:00 do 6:00. Pod projektem podpisali się radni Jerzy Racki, Robert Kuciński, Bogumiła Rybacka, Marek Rutkowski, Barbara Kornatowska oraz "Mieszkańcy".

Autorzy projektu uchwały wyjaśniają m.in., że analiza zdarzeń związanych z funkcjonowaniem sklepów prowadzących całodobową sprzedaż alkoholu wskazuje na częste zakłócenia porządku, poczucie zagrożenia mieszkańców wynikające z faktu spożywania alkoholu w miejscach publicznych, zakłócanie ciszy nocnej oraz inne sytuacje wymagające podjęcia interwencji przez policję. Zgłoszenia mieszkańców oraz jednoznaczne oceny osób zamieszkałych w rejonie działalności placówek prowadzących całodobową sprzedaż napojów alkoholowych wyrażane podczas debat społecznych ,wskazują na konieczność skorzystania z możliwości ograniczenia fizycznej dostępności alkoholu w godzinach nocnych.

Dodajmy, że najbliższa sesja Rady Miasta odbędzie 30 sierpnia o godz. 9:00.

(fot. pixabay)

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 15:53:56

    Ale głupota kto będzie chciał się nawalić to zrobi zapas i będzie pił do tej 6 rano zaraz sklepy otworzą i dalej bimba

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 15:56:31

    jak ktos bedzie chcial kupic to kupic to kupi przed 22 alkohol a problem zostanie nadal bo beda potem zaklocac cisze nocna

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 15:56:37

    A ci mieszkańcy to kto? może to lobby na rzecz reaktywacji melin. Pamiętamy jak to w Ciechanowie działało pod ochroną ówczesnej milicji.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Brzechwa - niezalogowany 2018-08-21 16:22:16

    ale pieprzycie banialuki! zawsze choć w 1% się zmniejszy te pijaństwo. Jakoś dziwne, że pod wszystkimi tymi sklepami 24h alko cały czas wieczorami, nocami kręcą się ochlane ryje i albo drą japy albo ludzi zaczepiają, szczą po kątach. Dla samego faktu, że nie będą się już kręcić pod sklepami tylko chlać w swoich norach warto to wprowadzić. Potem będzie mniej Krubinów i innych patologii...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 16:29:27

    Może zakazać wychodzenia z domu w określonych godzinach?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość23 - niezalogowany 2018-08-21 16:50:53

    Ciechanowski PiS ma doskonałe pomysły, jak nie pomnik smolenski w Ciechanowie, to prohibicja !!! No geniusze, dobrze, że wybory, to się trzeba pozbyć tych radnych PiS

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    PawelT. - niezalogowany 2018-08-21 17:07:51

    Czemu redakcja nie poinformowała, że radni, którzy zgłosili ten projekt to radni tylko z PiS? Czemu nie przedstawiono informacji, że nikt normalny w Radzie tego nie popiera i nie ma to żadnych szans na wejście w życie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 17:11:54

    Może na początek watro pochylić się na problemem pijaczków przesiadujących na Warszawskiej i pod pomnikiem św. Piotra?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 17:27:35

    Zakazy i nakazy. Zaczęło się.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-21 17:44:11

    Tylko pis mógłby wpaść na taki genialny pomysł. Brawo. Nie długo sklepy będą czynna tylko w dni parzyste od 10-16 Brawo krótkiego rozumku

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 18:19:36

    bez sensu, kto będzie chciał się w nocy napić to albo kupi więcej wcześniej albo napędzi to szarą strefę czyli reaktywacja melin, i tak będą darli mordę w nocy i szczali gdzie popadnie... nic to nie zmieni

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 18:59:15

    Radni Racki,Kuciński i reszta bandy nie wychodzą z domów po godzinie 21,to i głupoty przychodzą im do tych nadętych łbów.A mieszkańcy,jeśli się boją,to niech śpią spokojnie,a nie kręcą się po nocach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieczysław - niezalogowany 2018-08-21 19:04:55

    To ja już mam biznes plan na nowy interes, kupię używaną dużą lodówkę, ogarnę w domu i od godz 22 do 6 będę handlował.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-21 19:23:32

    Bardzo dobry pomysł. Popieramy całą wioską.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-21 19:33:13

    Każdy pomysł ażeby alkocholikom blokować dostęp do wódki jest dobry,,moim zdaniem każdemu z nich alkohol powinien w mordzie się zapalić

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-21 20:30:37

    Bardzo dobry pomysl. Może chociaż w malej części ograniczy te pijaństwo. A fakt jak pisal poprzednik . Trzeba zajac sie ta patologia pijacko z Warszawskiej.kilku delikwentow spalo w niedziele na lawce. Czy prezydent nie dostrzega tego problemu ze te zachlajmordy tylko szpecą ta czesc miasta i strach z dziecmi wyjść na spacer bo zaczepiają ludzi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość w dom, PiS z domu - niezalogowany 2018-08-21 20:32:06

    Może niech godzine policyjna wprowadza? Jestem za! I wojsko na ulice, zeby pilnowali porządku, te, ta... no nasza gwardia narodowa, co w koszarach sie chowa. A teraz... idziemy na jednego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-21 20:34:56

    Drodzy Radni, proponuje przyjąć uchwałę zakazującą działanie myjni samochodowych od 22:00 do 6:00+ w niedziele przez cały dzień. Dlaczego? Są myjnie np przy ul AK róg Rzeczkowska która zakłuca spokój mieszkańców domów jednorodzinnych i bloku obok, jest myjnia przy ul Sońskiej która zakłuca spokój mieszkańcom domów jednorodzinnych. Niestety wyjące odkurzacze osób czyszczących auta w niedziele o 7 rano nie należą do przyjemnych hałasów miasta. Uchwalcie plany zagospodarowania przestrzennego aby tego typu działaności nie fundować pod oknami domów !!! To jest realny problem!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 20:51:12

    Niedługo pod każdym blokiem bedzie myjnia z wyjącym odkurzaczami. Ale Rzeczkowska nie poszerzyła sie nawet o 1 cm. Ale myjnie wcisnęli dla małych samochodów bo trudno tam wjechać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-21 21:04:00

    Bardzo dobrze, godzinę policyjną też nich wprowadzą, będzie mniej pijanej hołoty na mieście. POPIERAM

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Roxa - niezalogowany 2018-08-21 21:15:53

    Bardzo dobry pomysł. Nawet gdyby jeden miał nie wypić...to i tak sukces... Ale...czy nie wrócą dobrze prosperujące meliny?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość mość - niezalogowany 2018-08-21 21:27:17

    I bardzo dobrze, dość pijusów, od 22.00 powinien być zakaz napojów alkoholowych

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-21 22:27:24

    Czyli na stacjach benzynowych też zakazy będą obowiązywać? Ciekawie się zapowiada

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Klymkos - niezalogowany 2018-08-22 01:32:08

    Moim zdaniem idiotyzmem jest to co niektórzy ludzie tu piszą. No przepraszam ale pomyślcie sobie sami, jeśli ktokolwiek będzie chciał pić to będzie, kupi sobie więcej w dzień i będzie pił w nocy nic nowego, natomiast mogą powstać nielegalne sprzedaże napojów alkoholowych które nie do końca mogą być zdatne do spożycia a co za tym idzie mogą być różne problemy. Wiadomo przez alkohol za przeproszeniem w dupach się przewraca ale on zawsze był jest i będzie i tego się nie zmieni, jak ktoś chce niech pije, jak ktoś nie chce mi musi nikt go nie zmusi, każdy na swój własny rozum. Ja jestem za tym aby nie robić niepotrzebnych zmian i znów cofać się 40 lat wstecz do ciemnogrodu. A co do tych myjni samochodoych. Bez obrazy ale jeśli komuś nie pasuje odkurzacz o 7 rano to zawsze można się wyprowadzić na wieś, Ciechanów to nie jakaś metropolia ale jednak jakieś tam miasto więc powtarzając to co napisałem wcześniej cofanie się i bycie znów ciemnogrodem do niczego nie doprowadzi, po prostu trzeba iść z duchem czasu i tego że wszystko się rozwija i rozbudowywuje a także trzeba się przyzwyczaić i akceptować bo coś komuś może pasować a komuś nie. Można znaleźć kompromis ale trzeba też myśleć o innych nie tylko o sobie i swojej wygodzie. Pozdrawia 18 latek zażenowany tym co się dzieje z radnymi i niektórymi mieszkańcami w tym mieście. Xd

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-22 08:41:06

    22 to stanowczo za późno! 20 była by najbardziej optymalna. Także powinno się zakazać calkowicie sprzedaży na stacji paliw. Szkoda że na komendzie jeszcze nie sprzedają.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-22 08:52:27

    Jesteśmy naocznymi świadkami powrotu zasad prl, pis nam taką wolność serwuje. Niebawem wybory, więc trzeba się postarać aby takowe zakazy były wprowadzone jak najszybciej, ale w domach ich pomysłodawców. Pomyślał któryś , że takim ruchem stworzycie wiele melin , gdzie ludzie będą się truli napitkami niewiadomego pochodzenia ? Czy tylko wykonujecie polecenia kleru i naczelnika ? Jak nie durny pomnik to prohibicja ? Same zakazy i nakazy, może zrobicie coś dobrego dla ludzi a nie tylko dobrze naczelnikowi ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-22 08:54:08

    w du...ach sie poprzewracało o tych rządów ...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-22 10:20:58

    Nocne wałęsanie się różnych mętów społecznych i wyłudzanie pieniędzy od klientów nocnych sklepów nie ma związku z działalnością tego rodzaju placówek .Zamkną te sklepy te sępy przeniosą się w rejony melin i będzie to samo albo jeszcze gorzej .Problem tkwi w tym,że policja woli nie widzieć co się tam dzieje i omija te rejony szerokim łukiem.A w rejony powstałych po tej mądrej uchwale melin nigdy się nie zapuszczą żeby nie psuć interesu tym ,,biznesmenom" jak to już kiedyś bywało.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-22 12:24:17

    Zabroń "CÓŚ" Polakowi.Ha Ha Ha.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-22 12:41:31

    Ludzie narzekają na bliskość sklepów z alkoholem, a ja narzekam na bliskość sąsiadów z bloku obok - nie życzę sobie stawiania bloków poniżej 100m od okna do okna - może na tym się pochylmy !!! bo mi przeszkadza bardziej to, że sąsiad siedzi u siebie w oknie i patrzy na mnie i dzieci w mieszkanie !!!! STOP bliskości sąsiadów !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-22 12:42:14

    Ja robie zakupy w biedronce i melanż cało noc

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-22 12:58:19

    Godzina policyjna jeszcze będzie wprowadzona ale to po wygranych wyborach przez pis. Paranoja się robi...nie w taki sposób się walczy z alkoholem! Jak ktoś będzie się awanturowal po alkoholu przed blokiem to inne sposoby są na to... A jak ja wieczorem wychodzę z pracy i chce kupić piwo, żeby po pracy napic się w domu i odreagować to co rano mam kupić żeby w aucie czekało? Śmiechu warte to wszystko cofamy się, cofamy przez pis, w rozwoju i cywilizacji.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-22 13:55:30

    A ja po stosunku seksualnym lubię w nocy walnąć setę, i co, gdzie mam kupić, a jak kupię wcześniej to wychlam i nie będę się nadawał do seksu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-22 14:05:07

    Pigwa Narutowicza

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-22 16:36:35

    A ja jestem z PiS-u i jestem za całodobową sprzedażą alkoholu bo lubię wypić

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zue dazy - niezalogowany 2018-08-22 18:30:38

    Nie rozumiem jednego. Jeżeli wprowadzenie zakazu sprzedaży nic nie zmieni, bo ludzie zrobią zapas to w czym problem?:) Nikt tego przecież nie odczuje. Jeżeli ktoś upadnie tak nisko, by latać po melinach to niech się truje. Na zdrowie. Realnym kłopotem może być spadek obrotów w osiedlowych sklepach monopolowych. 24 godzinne obsługa dawała im przewagę nad marketami, a tak pewnie część zniknie z mapy miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-22 20:52:31

    Ja proponuje wprowadzić od niedzieli do czwartku i każdy będzie zadowolony- emeryci że mają spokój i męcie się nie kręcą uliczkami, oraz młodzi ludzie że mogą w piątek czy sobotę wyjść ze znajomymi bez obawy że za chwilę będzie godzina policyjna i trzeba pić w pośpiechu...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 4 - niezalogowany 2018-08-23 13:58:40

    Dziwne te obrony nocnej sprzedaży alkoholu. W większości państw europejskich nie ma nocnej sprzedaży i PiS tam nie rządzi. W Skandynawii sprzedaż jest jeszcze bardziej ograniczona. Tu nie chodzi o to , że ktoś nie może się napić, tylko , żeby pijani nie stali w nocy pod sklepami i nie robili burd. Cierpią na tym mieszkańcy w okolicy. Na Narutowicza to co się dzieje w nocy przechodzi ludzkie pojęcie . Jak ktoś chce w nocy pić i nie może wytrzymać , niech sobie wcześniej kupi i nie przeszkadza innym, którzy chcą po 22 spać, bo na drugi dzień idą rano do pracy. Tak swoją droga , ograniczone są nocne apteki, a sklepy z alkoholem nie. To co jest mieszkańcom bardziej w nocy potrzebne- lekarstwa , czy alkohol ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 6 - niezalogowany 2018-08-23 14:10:40

    Jak już tak polityczny problem się zrobił, to może zwolennicy PO którym Niemcy tak się podobają i ich przepisy , właśnie je zastosują. Tam nawet ich Trybunał Konstytucyjny orzekł, że wprowadzony zakaz sprzedaż alkoholu w sklepach i na stacjach benzynowych od 22 do 05 jest zgodny z prawem, (nie dotyczy restauracji ). Jak ktoś ma potrzebę to niech sobie pije , kupi wcześniej i będzie mu dobrze. Ale jak ktoś chce w nocy odpocząć to ma do tego prawo i pijący i awanturujący się pod sklepami nie mogą mu tego prawa odebrać. Najciekawsze , że obrońcy nocnej sprzedaży taki sklepów nie życzą sobie w swoich blokach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość - niezalogowany 2018-08-23 14:24:42

    Może jak tak wielu mieszkańców Ciechanowa ( widać to po komentarzach ) potrzebuje otwartych w nocy sklepów z alkoholem, to może nie sklepów , a ośrodków odwykowych bardziej potrzeba. Otworzyć można jeden nocny " wódopój " pod miastem, niech tam potrzebujący się zaopatrują. Niech inni mieszkańcy , ich rodziny i ich dzieci , w nocy mają spokój i mogą odpoczywać, myślę że ich jest zdecydowanie więcej. Więcej też będzie ich głosów w najbliższych wyborach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-23 14:43:16

    Nocne sklepy z alkoholem są często w blokach mieszkalnych. Mieszkańców tych bloków nikt o zgodę nie pytał. Lokalne znajomości właścicieli sklepów pozwalają otrzymywać zgodę spółdzielni na nocny handel alkoholem. Właściciele tych sklepów w tych budynkach nie mieszkają, ani nie pracują, im to nie przeszkadza. Mieszkańcy za to cierpią. Na Narutowicza jest chyba tyle sklepów nocnych, ile w reszcie miasta. Pijani wchodzą na podwórka, krzyczą , załatwiają się, często są awantury i bójki. Przy budynku nr 1 było już zabójstwo. Mieszkańcy wieczorem boją się wychodzić, ludzie starsi są zastraszeni i co to ma wspólnego z polityką ? Niech alkohol będzie sprzedawany w restauracjach i w sklepach w budynkach wolnostojących z dala od mieszkań. Nie będzie problemu, potrzebujący się upiją, a nie będą innym przeszkadzać. Mieszkańcy nie będą się bali we własnych domach, czy to jest niewykonalne ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-08-26 23:05:30

    Tu raczej właściciele stacji benzynowych zadziałali radni PiS dostali w łapy i świrują ze niby będzie lepiej bezpieczniej A co niby na stacji tez będzie zakaz ???????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-08-27 12:38:54

    Wrocław już przykład dał. Tam nie rządzi PiS , a okazało się , że można ograniczyć nocną sprzedaż alkoholu tylko do barów i restauracji. Sklepy nie będą sprzedawać. Będzie ciszej , bezpieczniej i przede wszystkim czyściej. Czas na Ciechanów , można się przeciwstawić lobby właścicieli sklepów nocnych z alkoholem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mam kaca - niezalogowany 2018-08-28 19:17:56

    Pić alkohol w nocy, po co? Nawet sąsiedzi Cię nie widzą jak wracasz najebany do domu. Natomiast w dzień, wszyscy Cię widzą w jakim stanie wracasz z pracy a na drugi dzień zaczepiają i mówią: sąsiad ale wczoraj byłeś nawalony jak 4 w godzinach szczytu. I wtedy czujesz satysfakcję, że Cię widzieli a w nocy co? Jak widzicie w nocy nie warto pić a więc sklepy monopolowe, jak dla mnie, mogą być zamknięte. A kto by do wieczora wytrzymał?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do