Reklama

Koleje Mazowieckie szkolą przyszłych maszynistów i kierowników pociągów

09/04/2015 08:36

Kursy dla osób chcących podjąć pracę w zawodzie konduktora bądź maszynisty prowadzone są przez spółkę w ramach działającego w niej ośródka szkoleniowego.

Wdrożenie działań szkoleniowych to kolejny krok spółki zmierzający do sukcesywnej likwidacji luki pokoleniowej wśród osób zatrudnionych na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem i prowadzeniem ruchu kolejowego. Urząd Transportu Kolejowego umieścił Koleje Mazowieckie na liście podmiotów uprawnionych do szkolenia i egzaminowania osób ubiegających się o licencję maszynisty i świadectwa maszynisty.


Ze względu na konieczność bieżącego uzupełniania zatrudnienia w grupie osób związanych z bezpieczeństwem i prowadzeniem ruchu pociągów za priorytetowe działania w ramach polityki kadrowej w spółce Koleje Mazowieckie zostały uznane szkolenia na stanowisko maszynisty i konduktora/kierownika pociągu. Uruchomione zostały one w porozumieniu z mazowieckimi urzędami pracy, uczestniczącymi w procesie rekrutacji kandydatów do tych kursów. Do udziału w nich można było zgłaszać się także indywidualnie, bez pośrednictwa urzędu pracy.


W sumie w 2014 roku w szkoleniach na licencję maszynisty i konduktora wzięło udział blisko 80 osób. Wśród nich znajdowały się 44 osoby wytypowane we współpracy z urzędami pracy – w tym przypadku koszty szkolenia pokryły te urzędy – a także 19 osób prywatnych pokrywających koszt udziału w zajęciach we własnym zakresie. Spośród 44 osób, które w 2014 r. uczestniczyły w szkoleniu na licencję maszynisty, pozytywny wynik na egzaminie uzyskało 38 kursantów. Po ukończeniu szkolenia na licencję maszynisty w 2014 r. szkolenie na świadectwo maszynisty rozpoczęło 28 pracowników spółki. Natomiast w przeprowadzonym w pierwszym kwartale 2014 r. szkoleniu na referenta handlowo-pasażerskiego, konduktora wzięło udział 33 kursantów – wszyscy przeszli pomyślnie egzamin. Zarówno osoby kierowane
na szkolenia przez urzędy pracy, jak i te, które wzięły w nich udział indywidualnie, otrzymują propozycję pracy w Kolejach Mazowieckich.


W celu usprawnienia procesu szkolenia przyszłych maszynistów w 2014 roku spółka zakupiła symulator jazdy pociągu. To nowoczesne urządzenie wykorzystywane jest także jako narzędzie służące doskonaleniu pracy dla już pracujących w spółce maszynistów. Dotychczas tego typu szkolenia można było odbyć jedynie w ośrodku posiadającym symulator lokomotywy EP-09.


- Planując działania związane z polityką kadrową, staramy się uwzględniać nie tylko bieżące potrzeby spółki, ale również jej przyszłe losy, a także przyszłość branży kolejowej w ogóle. Zdajemy sobie sprawę z tego, że im wcześniej podejmowane będą przedsięwzięcia mające na celu uzupełnienie powiększającej się luki pokoleniowej głównie wśród maszynistów, tym skuteczniej uda się zniwelować negatywne skutki tego zjawiska. Nam udaje się to w dużym stopniu, co naturalnie nie oznacza, że spoczniemy na laurach – powiedział Marcin Karlikowski, dyrektor Biura Spraw Pracowniczych Kolei Mazowieckich.


Funkcjonowanie ośrodka szkoleń zawodowych posiadającego nowoczesny symulator jazdy pociągu, wyposażony w sale szkoleniowe z nowoczesnym sprzętem multimedialnym oraz szerokim dostępem do specjalistycznej literatury, umożliwiającej przyswajanie wiedzy przez uczestników kursów i wysokiej zdawalności, zostało dostrzeżone przez innych uczestników rynku szkoleń. Fakt ten potwierdzają propozycje objęcia szkoleniem osób z innych spółek realizujących zadania na rzecz kolei lub z urzędów pracy spoza województwa mazowieckiego.


JM

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do