Reklama

Kolej usprawnia ruch w Ciechanowie i podsumowuje inwestycje

25/11/2015 17:34

12 zmodernizowanych stacji i przystanków, 32 nowe wiadukty kolejowe i drogowe oraz 61 km odnowionych szlaków kolejowych – to tylko część prac wykonanych w ramach modernizacji linii kolejowej E65 z Warszawy do Gdańska na obszarze LCS Ciechanów. Wszystko po to, by podróż była szybsza i bardziej komfortowa.

Kolejne efekty wielomiliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie odczują już w połowie grudnia br. Od nowego rozkładu jazdy, który zacznie wtedy obowiązywać, z Warszawy do Gdańska pojedziemy pociągiem jeszcze szybciej – w 2 h 37 min. Ten rekordowy czas jest efektem m.in. modernizacji linii kolejowej E65.

Szybciej i bezpieczniej dzięki nowych wiaduktom

Pociągi na trasie ze stolicy do Trójmiasta mogą jeździć z prędkością 160 km/h. Ale obok jednego z podstawowych celów modernizacji – zwiększenia szybkości – PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. zależało na podwyższeniu bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Stąd też przejazdy w poziomie szyn zastąpiono wiaduktami drogowymi, kolejowymi lub przejściami pod torami dla pieszych. Na obszarze Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym Ciechanów wybudowano 8 tuneli dla pieszych, 22 wiadukty drogowe oraz 10 wiaduktów kolejowych. Tylko w samym Ciechanowie ruch drogowy i kolejowy usprawniły np. wiadukty na ul. Mleczarskiej, ul. Kasprzaka, ul. Spółdzielczej czy w ciągu ul. Gąseckiej.

Nowe perony – wyższy komfort

Nową jakość na kolei widać też na stacjach i przystankach, które gruntownie odnowiono. Przebudowane zostały obiekty w stacji Świercze, Kałęczynie, Gąsocinie, Gołotczyźnie, Ciechanowie Przemysłowym, Ciechanowie, Czeruchach, Krośnicach Mazowieckich, Konopkach, Stupsku Mazowieckim, Wyszynach i Mławie. Powstał też nowy przystanek kolejowy Mława – Miasto, którego perony liczą 300 m długości, co umożliwia zatrzymywanie się długich składów pociągów dalekobieżnych.

Każdy z obiektów wyposażono w nowe wiaty, ławki, kosze, tablice informacyjne oraz oświetlenie i nagłośnienie. Zlikwidowane zostały bariery dla osób niepełnosprawnych, wybudowano windy oraz tunele z pochylniami. Perony wyłożono nową kostką, a na ich krawędziach zamontowano płyty antypoślizgowe. Na każdej ze stacji kolejarze przebudowali układy torowe, wymienili szyny oraz podkłady i rozjazdy.

Kontrola ruchu z LCS Ciechanów

W ramach projektu powstało także Lokalne Centrum Sterowania w Ciechanowie. Nastawnie na stacjach w Gąsocinie, Ciechanowie, Konopkach i Mławie zostały wyposażone w komputerowe urządzenia sterowania ruchem. Ponadto na wszystkich modernizowanych szlakach zastosowano nowoczesną urządzenia pozwalające na kontrolę ruchu, w tym m.in. nadzór zajętości torów i rozjazdów. Aparaturę dostosowano do dalszej integracji w LCS Ciechanów, z którego dwóch dyżurnych, przy wykorzystaniu specjalnie do tego celu zaprojektowanych stanowisk, będzie w stanie zarządzać ruchem na odcinku ponad 61 km.

Z troską o środowisko

Warto wspomnieć, że modernizacja linii kolejowej prowadzona była w poszanowaniu środowiska naturalnego. Zbudowano przepusty umożliwiające migracje dzikich zwierząt i zamontowano urządzenia odpłaszające. Hałas i drgania mające wpływ na otoczenie infrastruktury kolejowej zostały istotnie ograniczone poprzez zastosowanie: szyn bezstykowych, mat antydrganiowych oraz ekranów akustycznych. Dzięki budowie systemu drenażu, rowów odprowadzających i osadników zmniejszono ryzyko zanieczyszczenia wód i gruntów.

LICZBY INWESTYCJI:

Zakres prac związanych z modernizacją linii kolejowej w obszarze LCS Ciechanów objął:

• modernizację ponad 61 km szlaków kolejowych,
• budowę 10 wiaduktów kolejowych,
• budowę 22 wiaduktów drogowych,
• budowę 8 przejść podziemnych dla pieszych,
• budowę blisko 6 km nowoczesnych peronów,
• budowę 35 tys. m2 ciągów dla pieszych,
• wymianę 330 latarni i 2 100 słupów trakcyjnych,
• rozstawienie 130 km sieci trakcyjnej.

Koszt całkowity projektu: 1 418 788 003,93 PLN. Dofinansowanie z UE: 777 180 232,19 PLN.

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Nick - niezalogowany 2015-11-26 22:36:04

    Co niektóre pociągi dla pana struzika z głównego mogą dojeżdżać jeden za drugim z 5 minutowym przestojem gdzie pierwszy zatrzyma się na przemysłowym i innych pośrednich na gdański a drugi nie. A pociągu między 19.40 a 22.00 brak mimo że przejedzie w tym przedziale godzinowym co najwyżej 2-3 przyspieszone. Pod kogo te rozkłady są robione ???? Kim trzeba być żeby mieć ustawiony pociąg pod nos po pracy albo do pracy ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marek - niezalogowany 2015-11-26 12:43:05

    Zawalczmy by w nowym rozkładzie pociągi przyspieszone do Warszawy zatrzymywały się na Ciechanów Przemysłowy. Po oddaniu pętli miejskiej spora część mieszkańców ma tam bliżej z Aleksandrówki i bliższych osiedli. Dojazd na Sienkiewicza jest kłopotliwy komunikacją miejską co widać wyraźnie po ilości zaparkowanych pojazdów przy dworcu. Dodanie dodatkowego postoju wydłuży podróż góra o dwie minuty lub nie. Można przecież pominąć mało uczęszczany przystanek po trasie. Panie Prezydencie wystarczy telefon do A. Struzika on jest faktycznym szefem Kolei Mazowieckich. Mieszkańcom powinno się to spodobać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Doris - niezalogowany 2015-11-25 22:16:07

    Ps. Stacja w Gasocinie*

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Oburzony - niezalogowany 2015-11-25 22:06:55

    Niech modernizuja stacje w gąsocinie. Tyle miliardów a stacja stoi i pruchnieje. Czy władza udaje że tego nie widzi ?! Tyle lat ... Smutne...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ciechaaa - niezalogowany 2015-11-25 21:53:31

    Na stacji c.przemysłowy winda nueprzeznaczona do przedostatnia się na drugą stronę z rowerem. Obywatel spieszacy się na drugą stronę na pociąg niestety musi przejechać cały ruchliwy niebezpieczny wiadukt. I to nazywa się komfort i bezpieczeństwo. Dla przykładu c. Główny w przejściu podziemnym gdzie brak zjazdu dla rowerzystów i inwalidów winda przyjaźnie nastawiona zarówno dla pieszych inwalidów oraz rowerzystów. Taka polityka PKP.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do