Reklama

Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej

22/05/2014 13:20

Już dziś rusza kampania społeczna „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”. Jednym z organizatorów kampanii jest spółka „Koleje Mazowieckie – KM”.

Mieszkańcy stolicy i podwarszawskich miejscowości na co dzień korzystają z komunikacji miejskiej. Duża część z nich codzienną drogę do Warszawy pokonuje m.in. pociągami Kolei Mazowieckich.


Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej” ma na celu zwrócenie uwagi na to, jak ważnym i niezbędnym elementem podróży jest życzliwe zachowanie się względem innych pasażerów. Organizatorami kampanii, oprócz Kolei Mazowieckich, są: Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe, Zarząd Transportu Miejskiego, a partnerami: Warszawska Kolej Dojazdowa, Polski Związek Niewidomych i Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej.


Od dziś na monitorach LCD w pociągach KM będą wyświetlane spoty kampanii, a w pociągach SKM, WKD oraz w stołecznych tramwajach i autobusach pojawią się plakaty kampanii, zawierające siedem komunikatów z podziękowaniem lub prośbą o pomoc. Zasady życzliwego zachowania się w środkach komunikacji miejskiej opisano szczegółowo w specjalnym folderze. Wydawnictwo trafi do rąk mieszkańców stolicy już 24 maja, podczas Wielkiego Pikniku Rodzinnego, który odbędzie się w Parku Górczewska, w Amfiteatrze im. M. Jacksona.


Koleje Mazowieckie uruchamiają w ciągu doby ponad 800 pociągów, 1/3 eksploatowanego przez spółkę taboru to nowoczesne pojazdy. Nowe pociągi (np. wagony piętrowe, pociągi FLIRT czy ELF) są niskopodłogowe. Cechą charakterystyczną są przestronne wnętrza i szerokie przejścia, a także oznakowane miejsca dla osób podróżujących z małymi dziećmi i kobiet w ciąży. Pociągi przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane zostały windy i podnośniki ułatwiające wsiadanie i wysiadanie. Spółka podejmuje konkretne działania, by likwidować bariery, utrudniające podróżowanie. Jednocześnie włącza się w szereg akcji promujących dobre wzory postępowania.


„Koleje Mazowieckie – KM” były partnerem kolejnej odsłony kampanii społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”, która miała zwrócić uwagę na sytuację i potrzeby przyszłych mam w przestrzeni publicznej. W 2009 roku spółka wzięła udział w podobnym projekcie – „Odmienny stan – odmienne traktowanie”. W ramach tej akcji Koleje Mazowieckie, jako jedyny przewoźnik, oznaczyły wybrane miejsca siedzące w pociągach specjalnym piktogramem przedstawiającym sylwetkę kobiety w ciąży. W 2011 roku wspólnie z Pełnomocnikiem Rządu ds. Równego Traktowania zorganizowały akcję społeczną „Pamiętaj o mamach”, której celem było zwrócenie uwagi pasażerów oraz pracowników firmy na osoby podróżujące z małymi dziećmi. W pociągach umieszczone zostały naklejki, promujące wśród pasażerów pomoc osobom podróżującym z małymi dziećmi. Spółka została także partnerem akcji „Polska – miejsce przyjazne mamie i dziecku”, promowanej pod hasłem „Nie udawaj, że nie widzisz”.


Wszystkie te działania na pewno ułatwiają codzienną podróż, ale niezależnie od tych udoskonaleń, jakość podróży zależy od samych podróżnych.


Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej” potrwa do końca roku. W ramach działań zaplanowano m.in. przeprowadzenie gry miejskiej podczas Dni Transportu Publicznego.

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do