
Co jest kluczem do sukcesu w przypadku działalności gospodarczej? Ważny jest oczywiście odpowiedni biznesplan i świadczenie usług najwyższej jakości. Pytanie, czy to wystarczy, by przyciągnąć klientów? Jak duże znaczenie w kontekście prowadzenia firmy ma jej lokalizacja?
Zakładając własną działalność gospodarczą, chcemy mieć pewność, że usługi, które oferujemy znajdą nabywców. I choć ostatecznie wpływa na to wiele różnych czynników, to nie można bagatelizować znaczenia lokalizacji w kontekście spodziewanych wyników.
Zanim rozpoczniemy poszukiwania, powinniśmy określić podstawowe wymagania względem lokum. Znalezienie lokali usługowych np. w Warszawie nie powinno być problemem, zwróćmy jednak uwagę, czy wybrane pomieszczenia są chociaż w minimalnym stopniu przystosowane do prowadzenia działalności. Wiele zależy od tego, jaki biznes planujemy otworzyć. W przypadku punktu gastronomicznego należy zwrócić uwagę, czy lokal jest wyposażony w odpowiednią wentylację. Prowadząc sklep warto wybrać lokal z dodatkowym wejściem lub przejściem bezpośrednio do garażu, co z pewnością usprawni codzienny proces zaopatrzenia.
Zanim w pełni rozpoczniemy działalność, bardzo ważne jest poznanie silnych i słabych stron konkurencji. W końcu to usługi innych przedsiębiorców będą również wpływać na nasze wyniki. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o lokalizacji warto upewnić się, czy w odległości 10-15 minut od naszego lokum nie znajduje się działalność świadcząca podobne usługi. Konkurowanie z firmą, która ma bardzo stabilną i silną pozycję na lokalnym rynku, będzie dla nas niekorzystne.
Przy okazji warto także wziąć pod uwagę potrzeby okolicznych mieszkańców. Jeśli planujemy otworzyć np. salon fryzjerski, możemy ulokować się w nowo wybudowanym kompleksie osiedlowym. Na usługi fryzjerskie zawsze będzie popyt, a dla wielu osób z okolicy korzystne położenie będzie dodatkowym atutem. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji warto podjąć się rzeczowej analizy miejsca, w którym mamy zamiar pracować.
Lokal usługowy w Warszawie – lepiej kupić czy wynająć? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców rozpoczynających działalność. Decyzję powinniśmy podjąć na podstawie kalkulacji. Wynajem oznacza konieczność płacenia czynszu – to stały koszt, który będziemy ponosić. Z kolei w przypadku zakupu tym dodatkowym wydatkiem będzie rata kredytu hipotecznego, z tą różnicą, że jest to kapitał zainwestowany w nieruchomość.
Kolejną zaletą zakupu jest fakt, że dobre położenie lokalu może w przyszłości podnieść jego wartość. W obliczu np. zakończenia działalności, przestrzeń użytkową możemy sprzedać lub wynająć.
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie