Reklama

Inwestycje kolejowe w województwie mazowieckim w maju

22/06/2014 18:30

W maju br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do eksploatacji nowy tor dalekobieżny na odcinku Warszawa Włochy – Pruszków. Ponadto, w minionym miesiącu w województwie mazowieckim finiszowały prace torowe na moście średnicowym i rozpoczęła się modernizacja linii „Rail Baltica”.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły już część prac w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź na odcinku ze stolicy do Skierniewic. Od maja pociągi korzystają z pierwszego, liczącego ok. 11 km nowego odcinka torów dalekobieżnych między stacją Warszawa Włochy a Pruszkowem.


Szybciej z Pruszkowa do Warszawy


Obecnie prowadzone są kolejne prace modernizacyjne, w tym montaż nowych rozjazdów między linią dalekobieżną a podmiejską oraz rozwieszanie sieci trakcyjnej, co w konsekwencji ułatwi zarządzanie ruchem pociągów. Do końca czerwca zakończą się również prace na torze dalekobieżnym o długości ok. 15 km łączącym Pruszków z Grodziskiem Mazowieckim.


W ramach inwestycji na trasie Warszawa Zachodnia – Skierniewice powstają również nowe wygodniejsze przystanki, wiadukty, przejścia podziemne, a przede wszystkim nowe tory, dzięki którym pociągi przyspieszą ze 120 do 160 km/h. Po modernizacji czas przejazdu ze stolicy do Skierniewic skróci się do około 30 min. Najszybsze pociągi, np. „Łodzianin”, dystans z Łodzi do stacji Warszawa Centralna pokonają w około 70 minut.
 
Wystartowała modernizacja linii „Rail Baltica”


Wymierne korzyści dla pasażerów przyniesie również modernizacja kluczowego fragmentu linii „Rail Baltica” – o 20 minut skróci się bowiem podróż pociągiem między Warszawą a Białymstokiem. W maju rozpoczęły się prace na odcinku Tłuszcz – Szewnica. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje kompleksową przebudowę torów i peronów. Powstanie również nowy przystanek w Warszawie i dodatkowe tory przeznaczone do obsługi połączeń aglomeracyjnych z Wołomina.


Projekt obejmuje modernizację ponad 66 kilometrów linii kolejowej, a także budowę mostów i wiaduktów, które zastąpią dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe. Dzięki temu, po zakończeniu prac, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po zmodernizowanej trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h.


Oprócz szybszej i wygodniejszej podróży podniesie się także standard obsługi pasażerów. W ramach inwestycji realizowanej na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wszystkie perony na przystankach i stacjach modernizowanego odcinka zostaną przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Do tego zainstalowane zostaną nowe wiaty oraz elementy małej architektury, a także system informacji pasażerskiej. W miejscach, gdzie wpływ akustyczny kolei na otocznie jest nadmierny, powstaną ekrany.


Nowe tory na moście średnicowym


Pod koniec kwietnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace na drugim torze dalekobieżnym na moście średnicowym w Warszawie. W maju roboty polegające m.in. na położeniu nowych szyn, prowadzone były przez całą dobę, dzięki czemu ruch kolejowy po obu torach dalekobieżnych mostu został wznowiony w połowie czerwca.


Prace, które finiszowały w minionym miesiącu, zapewnią sprawniejszą komunikację kolejową w obszarze warszawskiego węzła kolejowego. Pociągi pojadą szybciej, bowiem prędkość na moście wzrośnie z 40 km/h do 60 km/h i umożliwi utrzymanie częstotliwości kursowania pociągów.


Informacje o kluczowych inwestycjach:


Lista kluczowych projektów infrastrukturalnych PLK realizowanych w na terenie województwa mazowieckiego:


• Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie - Radom (LOT: A, B, F) POIiŚ  7.1-19.1a
• Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa - Białystok - granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne) POIiŚ 7.1-22.1
• Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, Lot A - odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) POIiŚ  7.1-24.1
• Modernizacja linii kolejowej E 20/C–E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap II POIiŚ 7.1-9.1 Modernizacja linii kolejowej nr 8 Radom – Kielce
• Modernizacja linii kolejowej nr 4 Centralna Magistrala Kolejowa
• Poprawa bezpieczeństwa na moście średnicowym w Warszawie - kompleksowa wymiana mostownic


Powyższe projekty inwestycyjne obejmują remont ponad 460 km linii kolejowych położonych w całości bądź częściowo w obrębie województwa mazowieckiego. Łączna wartość tych projektów wynosi niemal 6 mld zł.


Podstawowe informacje o sieci kolejowej w województwie mazowieckim:


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zarządzają siecią kolejową o łącznej długości 18 532 km linii kolejowych, z tego na obszarze województwa mazowieckiego znajduje się 1667 km linii kolejowych, co stanowi 9% linii będących w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Obejmują one:


• linie magistralne 513 km
• linie pierwszorzędne 1097 km
• linie drugorzędne 32 km
• linie znaczenia miejscowego 25 km
Długość linii o znaczeniu państwowym wynosi 1375 km


źródło: PKP PLK

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do