Reklama

E-branding, czyli jak zbudować świadomość marki w internecie

24/07/2017 10:03

Znacznie łatwiej jest w dzisiejszych czasach zdobyć klienta, jeżeli już wcześniej spotkał się z pozytywną opinią na temat Twojej marki. Sposobów na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy jest bardzo dużo. W dzisiejszych czasach warto zadbać o budowanie świadomości na temat danej marki w sieci. E-branding, bo o nim właśnie mowa, stał się dziś podstawowym narzędziem do umiejętnego pozyskiwania klientów przez nowoczesne firmy. Jeżeli chcesz wiedzieć co zrobić, by zwiększyć świadomość na temat Twojej marki, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Jakie działania w budowaniu świadomości marki warto podjąć?

Dobra strategia e-brandingu opiera się na kilku ważnych działaniach. Nie odniesiesz jednak sukcesu bez odpowiedniego podejścia do swojej działalności - począwszy oczywiście od świadczenia wysokiej jakości usług, przez odpowiednią relację z klientami, a na skutecznej promocji swojej firmy kończąc. Metod promocji jest wiele – pomyśl o pozycjonowaniu stron, reklamach Google, a także prowadzeniu strony na Facebooku. Zanim jednak podejmiesz wyzwanie e-brandingu, musisz dowiedzieć się, kim są Twoi potencjalni klienci. Określenie tak zwanej grupy docelowej ułatwi Ci kreowanie pozytywnego wizerunku firmy i zwiększy szanse na dotarcie do odbiorców. Przy tworzeniu grupy docelowej brany pod uwagę jest wiek, płeć, zainteresowania, zawód oraz miejsce zamieszkania osób.

Pozycjonowanie zwiększy Twoją widoczność

Dobre SEO zwiększy widoczność Twojej marki w wyszukiwarce Google. Jednocześnie sprawi, że większa ilość użytkowników dowie się o istnieniu Twojej strony internetowej. O pozycjonowaniu stron pisaliśmy nie raz, lecz warto przypomnieć sobie kilka podstawowych zasad tego działania. Szczególnie istotne jest dbanie o wysoką jakość treści, odpowiednia optymalizacja witryny, a także link building. Warto pamiętać też o użyteczności swojej strony www i zadbać o układ elementów na stronie – dobrze jest wdrożyć przejrzyste i dobrze opisane menu, zawierające podstawowe frazy kluczowe. Należy pamiętać również o tym, że teksty, które znajdują się na stronie, powinny być nasycone jak największą ilością informacji przydatnych użytkownikowi, zawierać frazy i od razu odpowiadać na jego potencjalne pytania, a także zawierać frazy. Wówczas zarówno Google, jak i czytelnik będą zadowoleni.  

Reklamy Google zdobędą dla Ciebie nowych klientów

Budowanie pozytywnej świadomości marki jest również możliwe poprzez reklamy Google AdWords. Korzystając z narzędzi, jakie oferuje Google AdWords, stworzysz kampanię reklamową dopasowaną do profilu swoich klientów, a także z dnia na dzień będziesz w stanie sprawdzać, czy przynosi ona oczekiwane rezultaty. Reklamy displayowe wyświetlane w sieci reklamowej Google oswajają użytkownika z logo i ofertą Twojej marki. W zależności od rodzaju kampanii możesz zachęcić użytkowników do interakcji w najbardziej do tego odpowiednim momencie - na komputerze stacjonarnym i w wersji mobilnej, w wyszukiwarce i na najbardziej znanych portalach internetowych, czy podczas oglądania filmików na YouTube. Google oferuje Ci np. linki sponsorowane składające się wyłącznie z treści lub reklamy graficzne. Z doświadczenia wiemy, że reklamy obrazowe znacznie łatwiej zapisują się w pamięci użytkowników i lepiej wpływają na kreowanie wizerunku w sieci. Przez obycie z marką odbiorca z czasem zaczyna mieć coraz bardziej pozytywne skojarzenia z wizerunkiem Twojej marki, przez co może być bardziej skłonny do skorzystania z Twoich usług w przyszłości. Dużym plusem reklam Google są ich ustawienia dotyczące grupy docelowej. Wykorzystując w pełni możliwości kampanii, możesz sprawić, że będą się one wyświetlać wyłącznie tym osobom, które poszukują tego typu usług lub produktów. Zainteresowany użytkownik dzięki reklamie Google może być skłonny do wyszukania informacji na temat Twojej firmy lub polecenia jej innej osobie.

Social media pomogą Ci utrzymać kontakt z użytkownikami

Prowadzenie strony na Facebooku i tworzenie treści content marketingowych wymaga znajomości potencjalnych odbiorców. Na tym etapie budowania świadomości marki przydadzą się wspomniane wcześniej badania grupy docelowej. Dzięki temu Twoja treść będzie bardziej przyjazna użytkownikom. Zwracając się do nastolatków nie będziesz przecież używać takiego samego stylu jak w przypadku osób dorosłych. Tematykę contentu i postów na social media równie łatwo dopasujesz, znając wiek i zainteresowania swoich czytelników. Obecność na platformach social media jest również pomocna w nawiązywaniu kontaktu z klientami, zbieraniu opinii na temat Twoich usług, czy produktów i na generalnym podtrzymywaniu dobrego wizerunku. Warto, aby osoba odpowiadająca za te kanały regularnie odpowiadała na pozostawiane przez użytkowników opinie i komentarze. W social mediach bowiem najbardziej liczy się szybka reakcja.   

Rozpocznij budowanie świadomości marki już dziś!

Aby wykreować pozytywny wizerunek marki w sieci należy spróbować wdrożyć wyżej wymienione działania. Stosując się do naszych rad, z pewnością zwiększysz widoczność swojej firmy w internecie i zyskasz zaufanie konsumentów.

Tekst powstał przy współpracy z EACTIVE

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Ewa - niezalogowany 2018-03-30 13:31:46

    Najważniejsze, żeby e-branding prowadzić pod kątem dobrze przygotowanej strategii – myślę, że trzeba sprecyzować swoich odbiorców i wtedy planować działania, pamiętając o swoich celach. Na pozytywny wizerunek wpływa masa rzeczy, od obsługi klienta po sposoby promocji i prezentację w internecie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do