
Senator Krzysztof Bieńkowski proponuje modernizację drogi krajowej nr 50 między Ciechanowem a Płońskiem. Zaproponowane przez niego rozwiązanie miałoby poprawić poziom bezpieczeństwa na tej często uczęszczanej trasie oraz skrócić czas przejazdu.
Modernizacja tego odcinka DK 50 była jednym z punktów programu wyborczego polityka wybranego do Senatu z okręgu ciechanowskiego. Krzysztof Bieńkowski zapowiedział właśnie, że zwróci się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z propozycją wprowadzenia zmian na krajowej "pięćdziesiątce". Senator już wcześniej wnioskował o rozbudowę tego odcinka do parametrów drogi ekspresowej, jednak – jak sam przyznaje – zdaje sobie sprawę, że pełna przebudowa wiązałaby się z ogromnymi kosztami oraz długim czasem realizacji.
Z tego powodu, po konsultacjach z mieszkańcami regionu, zaproponował alternatywne i możliwe do szybszego wdrożenia rozwiązanie. Mowa o wprowadzeniu naprzemiennych pasów ruchu do wyprzedzania z barierą pośrodku jezdni. - Tego typu rozwiązania funkcjonują już z powodzeniem w innych częściach Polski, poprawiając zarówno bezpieczeństwo, jak i płynność ruchu, szczególnie na trasach wykorzystywanych przez transport ciężarowy - wyjaśnia Krzysztof Bieńkowski.
Senator proponuje budowę dodatkowego pasa wyprzedzania na przemian w jednym i drugim kierunku ruchu (tzw. system 2+1) i odseparowanie kierunków jazdy fizyczną barierą dla ograniczenia liczby czołowych zderzeń. Takie rozwiązanie ma poprawić komfort jazdy i zmniejszyć liczbę ryzykownych manewrów na tej trasie, tym razem zwiększając poziom bezpieczeństwa. Podkreśla, że pomysł ten byłby wstępem do szerszej modernizacji "pięćdziesiątki" i w przyszłości utworzenia z niej pełnej drogi dwujezdnionej.
– Zależy mi na tym, by głos mieszkańców miał realny wpływ na przyszłość tej drogi. Proszę o przesyłanie opinii i uwag na mój adres e-mail: biuro.krzysztofbienkowski@gmail.com. Każda sugestia jest cenna. DK50 to jedna z kluczowych tras północnego Mazowsza – intensywnie uczęszczana nie tylko w długie weekendy. Wspólne działania mogą przyczynić się do tego, by stała się ona drogą bezpieczniejszą, wygodniejszą i bardziej przyjazną dla wszystkich użytkowników - podkreśla senator Krzysztof Bieńkowski.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Naprawdę w naszym miescie aż tylu naiwniaków że sie nie zorientowali że to kiełbasa wyborcza ? No chyba ze planują nam do miasta sprowadzić dziesiątki tysięcy inżynierów I lekarzy i chcą by byli lepiej skomunikowani ze stolicą ? W sumie to mamy już bar mleczny który mógłby ich karmić, na ul. Augustiańskiej teren przygotowany jeszcze tylko wzmocnią mostek by tiry z kontenerami mogły bezpiecznie dojechać. Do pełni szczęścia brakuje tylko tęczowego rafała na prezydenta I można świat doganiać !
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Trzeba myśleć. Jadąc z dozwoloną prędkością 90 km /h kogo wy chcecie wyprzedzać. Te posty osły niech się zajmują tym co jest ważne dla społeczeństwa, a nie udają mądrych.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Po co albo s albo wcale za dużo tam jest miejscowości po drodze lepiej postawić odcinkowy pomiar prędkości na 20 km i będzie taniej jeszcze zarobi milicja a chłopcy z drogówki nie będą zebrać pod kościołem ????
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.