
Policja prowadzi postępowanie w sprawie kolejnego internetowego oszustwa. Młoda kobieta straciła ze swojego konta 10 tysięcy złotych.
32-latka, za pośrednictwem popularnej aplikacji, wystawiła na sprzedaż odzież. Po krótkim czasie odezwała się do niej osoba zainteresowana kupnem płaszcza. Poprosiła mieszkankę powiatu płońskiego o podanie adresu e-mail, na który przesłała wiadomość, że opłaciła przedmiot. W mailu znajdowała się też instrukcja dalszego postępowania. Niczego nie świadoma 32-latka kliknęła w przycisk "potwierdź", po czym została przekierowana na stronę swojego banku. Gdy zalogowała się na konto bankowe, została przekierowana na stronę aplikacji i uruchomił się chat z pomocą techniczną on-line.
- Pokrzywdzona została poinstruowana, że aby otrzymać należność za sprzedaną rzecz musi w odpowiednie miejsce wpisać numer karty bankomatowej oraz kod zabezpieczający. Wykonując polecenia oszustów kobieta nieświadomie potwierdziła kilka przelewów ze swojego konta, na łączną kwotę 10 tys. zł. Otrzymała również sms z banku o zmianie danych kontaktowych na jej rachunku bankowym - informuje rzeczniczka płońskiej policji.
Funkcjonariusze ponownie ostrzegają, by nie klikać w podejrzane linki przesyłane nam przez obce osoby!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie