
Na nic się zdały protesty mieszkańców oraz 19 samorządów z byłego województwa ciechanowskiego w sprawie likwidacji Biura Obsługi Klienta Energa w Ciechanowie. Jak poinformował największy w naszym regionie dostawca energii, z dniem 31 stycznia BOK, mieszczące się przy ulicy Mławskiej, zostało zamknięte.
Teraz wszelkie sprawy możemy dotycząc dostawy prądu możemy załatwiać jedynie telefonicznie bądź przez internet:
- Grupa ENERGA wprowadza zmiany w obsłudze i sprzedaży. Wynikają one ze spadającej liczby osób korzystających z tradycyjnych punktów obsługi klienta, co sprawia, że ich funkcjonowanie traci ekonomiczne uzasadnienie. Firma skupia się na dalszym rozwoju obsługi telefonicznej i internetowej. Wprowadzane od kilku lat rozwiązania pozwalają dziś wygodnie i bez wychodzenia z domu załatwić wszystkie sprawy związane z taryfą, rachunkiem, czy zawarciem nowej umowy. W związku z tym BOK w Ciechanowie przestanie działać z dniem 31 stycznia 2014 r. Natomiast najbliższe biuro obsługi, z końcem stycznia zostanie przekształcone w Salon Sprzedaży ENERGA i skupi się na oferowaniu produktów i usług firmy - poinformowała nas pod koniec stycznia rzeczniczka grupy Energa, Beata Ostrowska.
Decyzja o likwidacji BOK w Ciechanowie (w tym samym czasie zlikwidowano 12 innych Biur na terenie całego kraju) miała zapaść na podstawie danych z lat 2010-2013, według których zmianie uległy preferencje klientów. Wynika z nich, że z tylko 1 na 10 klientów wybierał obsługę w tradycyjnym biurze obsługi. Z drugiej strony, jak argumentuje Energa, stale rośnie liczba osób korzystających z telefonicznego i elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Z Telefonicznym Biurem Obsługi Klienta (tBOK) co miesiąc kontaktuje się około 100 tys. klientów, a liczba klientów elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK) w ostatnich trzech latach wzrosła 24-krotnie. W 2013 r. 90 proc. spraw klienci załatwiali właśnie poprzez tBOK i eBOK.
Protestujące samorządy zmienią operatora?
Te argumenty nie przekonywały przedstawicieli 19 samorządów, którzy wystosowali do Energi protest, a w którym wyjaśniali, iż zamknięcie Biura Obsługi Klienta w Ciechanowie w znacznym stopniu utrudni życie około 160 tys. klientom Energi, którzy w tej sytuacji, aby bezpośrednio załatwić swoje sprawy, musieliby udać się do najbliższego BOKu, które znajduje się ... w Płocku (wcześniej zamknięto również Biura w Płońsku oraz Mławie). Dodajmy, że protest podpisali: powiaty ciechanowski, mławski i płoński oraz samorządy: Ciechanów, Glinojeck, Mława, Płońsk i gminy: Ciechanów, Ojrzeń, Grudusk, Opinogóra, Gołymin, Regimin, Sońsk, Płońsk, Stupsk, Szydłowo, Strzegowo, Sochocin.
List protestacyjny przesłano także marszałek Sejmu, marszałka województwa mazowieckiego oraz posłom i senatorom z naszego regionu. Sprawą, jako jedyny, zainteresował się senator Jan Maria Jackowski, który wystosował w tej sprawie zapytanie do Ministra Gospodarki. Senator argumentował podobnie jak samorządowcy, że likwidacja BOK w Ciechanowie pozbawi ogromną rzeszę mieszkańców możliwości opłacania rachunków za prąd bez konieczności płacenia prowizji, a także stworzy utrudnienia w zgłaszaniu reklamacji czy w występowaniu o podłączenie energii. Odpowiedź jak uzyskał jest mniej więcej taka sama, jak ta, którą otrzymaliśmy na nasze pytania od rzeczniczki prasowej Energi, a którą przytoczyliśmy powyżej.
Warto dodać, że protestujący dali również do zrozumienia, że likwidacja BOK w Ciechanowie może sprawić, iż podejmą decyzją o zmianie dostawcy energii. Co na to Energa?
- Prawo do zmiany sprzedawcy energii elektrycznie jest jedną z oznak liberalizacji rynku w tym sektorze i poziomu konkurencyjności firm w branży - odpowiedziała nam Beata Ostrowska.
Co dalej z pracownikami BOK
Rzeczniczka Energi nie potrafiła odpowiedzieć nam, ile osób straci pracę w związku z likwidacją ciechanowskiego BOK. Zapewniła jednak, że dla wszystkich pracowników placówki przygotowane zostały specjalne pakiety osłonowe, a części osób firma zaoferuje dalszą współpracę. Mogą na przykład brać udział w rekrutacjach na 144 stanowiska odtwarzane w ramach działań restrukturyzacyjnych EOIS w 5 miastach: Kalisz, Elbląg, Płock, Olsztyn i Gdańsk.
Infokiosk zamiast BOKu?
Jak udało nam się ustalić Energa zwróciła się do lokalnych władz z propozycją zamieszczenia na terenie Urzędu Miasta panelu telefonicznego oraz internetowego, czyli tzw. infokiosku. Jest to odpowiedź na argumenty protestujących, że w naszym regionie wciąż znaczna część mieszkańców nie posiada dostępu do internetu. Za pośrednictwem infokiosku klient mógłby bezpłatnie połączyć się z firmą poprzez internet lub telefon. Całość kosztów montażu oraz obsługi miałaby pokryć Energa. W rozmowie z naszym portalem rzeczniczka Urzędu Miasta - Ewa Blankiewicz, potwierdziła, że rzeczywiście taka propozycja wpłynęła do Ratusza, jednak oficjalna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.
W jaki sposób kontaktować się teraz z Energą?
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta: W czynnym 24 godziny na dobę eBOKu (ebok.energa.pl) każdy może uzyskać szczegółowe informacje o swojej umowie, cenach usług, płatnościach, pobrać formularze kontaktowe czy złożyć reklamację. Za pomocą eBOK można też np. złożyć wniosek o zawarcie umowy. Firma wyśle wówczas na swój koszt kuriera, który dostarczy i odbierze podpisaną umowę. Wszystkie te czynności mogą zostać wykonane z domu lub z dowolnego innego miejsca. Stale rozwijane jest również mobilne Biuro Obsługi Klienta (meBOK), które w formie aplikacji na telefony z systemami iOS i Android oferuje podobne funkcjonalności co eBOK.
Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta: Dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 20:00 pod numerem 555 555 500, pozwala załatwić wszystkie sprawy związane z podpisywaniem umów czy rozliczeniem rachunków za prąd. Średni czas połączenia to ok. 4-5 minut. Połowa połączeń odbierana jest przez konsultantów w czasie poniżej 20 s., a zdecydowana większość spraw załatwiana jest podczas pierwszego kontaktu. Zdarzają się dni, kiedy na infolinie dzwoni więcej klientów, przeważnie w tzw. godzinach szczytu. Wówczas rekomendujemy klientom, aby spróbowali zadzwonić poza tymi godzinami, infolinia czynna jest aż do godz. 20.
fot. energa.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie