
Nowy wiadukt pieszo-rowerowy nad linią kolejową w Ciechanowie zapewni lepszą komunikację w mieście. Będzie wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na linii Warszawa – Trójmiasto. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i miasto podpisały umowę z wykonawcą obiektu. Inwestycja o wartości ok. 4,5 mln zł netto planowana jest do realizacji ze współudziałem środków unijnych.
Wiadukt pieszo-rowerowy w Ciechanowie pomiędzy ulicami Marii Skłodowskiej-Curie i Ceramiczną zapewni bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Poprawi się komunikacja piesza i rowerowa mieszkańców, którzy dotąd musieli korzystać z wiaduktu na ul. Kasprzaka, oddalonego od budowanej przeprawy o niemal 1,5 kilometra.
Nowy obiekt nad linią kolejową łączącą Warszawę z Trójmiastem (lk 9) wraz z dojściami będzie mieć ok. 27 metrów długości. Wybudowany zostanie 3-metrowy chodnik dla pieszych i rowerzystów. Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się ułatwią windy. Dodatkowo na schodach zostaną zamontowane prowadnice dla rowerów.
Wiadukt pieszo-rowerowy powstaje we współpracy Polskich Linii Kolejowych i Gminy Miejskiej Ciechanów. Zaangażowanie PLK w zadanie wynosi 3,5 mln zł netto. Łącznie zadanie warte jest ok. 4,5 mln netto. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum: PBW Inżynieria Jacek Garbacz oraz Dromosttor Polska Sp. z o.o. Sp. K. Według planów piesi i rowerzyści skorzystają z nowej przeprawy w II połowie 2023 r. Prace na obiekcie mają rozpocząć się w III kwartale bieżącego roku.
PLK realizują inwestycję w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” zaplanowanego do współfinansowania z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dzięki przedsięwzięciu w całym kraju powstanie ponad 20 bezkolizyjnych skrzyżowań.
W woj. mazowieckim powstaną: wiadukt drogowy w Pruszkowie, wiadukt dla pieszych w Ciechanowie oraz tunele drogowe w Legionowie, Teresinie i Celestynowie.
Wizualizacje obiektu znajdziecie tutaj:
źródło: PKP PLK
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jak wraz z wiaduktem nie powstanie pod nim wzdłuż torów wysoki płot ciągnący się przynajmniej po 200 metrów w każdą stronę, to ludzie i tak będą chodzić na skróty. Nikomu nie będzie się chciało wspinać po schodach i miliony pójdą w błoto.