
Koleje Mazowieckie odebrały ostatnie wagony piętrowe oraz lokomotywę Gamma, wyprodukowane przez firmę PESA Bydgoszcz S.A. Tym samym został zrealizowany cały kontrakt na 24 pojazdy. Składy były testowane m.in. w zakresie kompatybilności z posiadanymi już przez KM wagonami piętrowymi. Obecnie odbywają się szkolenia maszynistów.
- Cieszę się niezmiernie z faktu dokonania końcowych odbiorów wagonów piętrowych i lokomotyw wyprodukowanych w bydgoskiej PESIE. Chciałoby się rzec, gdzie są teraz ci wszyscy „życzliwi”, którzy nie dawali szans na zrealizowanie tego zamówienia do końca 2015 roku. A tak zupełnie na poważnie, to oświadczam, że tym sposobem Koleje Mazowieckie zrealizowały w 100 procentach swoje inwestycje taborowe związane z absorbcją środków unijnych perspektywy 2007 – 2013. To dobra wiadomość głównie dla podróżujących po Mazowszu naszymi pociągami – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny „Kolei Mazowieckich - KM”. – A słowa podziękowań należą się wszystkim pracownikom PESA i Kolei Mazowieckich, którzy przyczynili się do sukcesu polskiego projektu pociągów push-pull. Jeszcze tylko pozostaje przeszkolić maszynistów i innych pracowników do obsługi pojazdów i w połowie stycznia 2016 roku powinny wyruszyć na trasy – dodał Sulima.
PesaSUNDECK – to pierwsze pojazdy kolejowe tego typu, wyprodukowane przez polskiego producenta. W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do sześciu piętrowych wagonów środkowych. Takim składem podróżować może jednocześnie ok. 1700 pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h.
- Zamknięcie realizacji kontraktu na dostawy pojazdów, których przed nami nikt w Polsce nie budował, to ogromna satysfakcja – mówi Tomasz Zaboklicki, prezes PESA Bydgoszcz SA. – Końcowe odbiory wszystkich Sundecków potwierdziły, że sprostaliśmy rygorystycznym wymaganiom Kolei Mazowieckich, a to pozwala ze spokojem oczekiwać eksploatacji i pierwszych ocen tych, dla których ten wysiłek wspólnie z przewoźnikiem podjęliśmy – pasażerów - dodaje Tomasz Zaboklicki.
Wagony wyróżniają się nowoczesnym designem, przyjaznym, przestronnym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, bezprzewodowy internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring gwarantujący bezpieczeństwo podróżnych. W wagonach sterowniczych znajdują się strefy dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową (spełniające wymogi TSI PRM) z częścią gastronomiczną, toaletami oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom poruszającym się na wózkach.
Wartość kontraktu na 24 pojazdy to około 267 mln zł, z czego blisko 170 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.
[nggallery id=1936]
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie