
Każda placówka medyczna musi być wyposażona w niezbędny sprzęt, aby móc świadczyć swoje usługi. Urządzenia można pozyskać na wiele sposobów, między innymi w formie leasingu. Dowiedz się, na czym dokładnie polega leasing sprzętu medycznego oraz jaki sprzęt można pozyskać w ten konkretny sposób.
Leasing jest jedną z korzystniejszych opcji finansowania sprzętów i urządzeń, w tym niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania placówek medycznych. Zakup specjalistycznego sprzętu niekiedy może wykraczać poza możliwości finansowe placówki, dlatego też zdecydowanie warto skorzystać w tym wypadku z opcji leasingu operacyjnego bądź finansowego, który oferuje między innymi https://vleasing.pl.
Forma ta jest dostępna dla publicznych oraz prywatnych zakładów opieki zdrowotnej, a także dla osób, które prowadzą swoje własne gabinety – dotyczy to lekarzy, farmaceutów, fizjorerapeutów, techników laboratoryjnych oraz weterynarzy.
Sprzęt medyczny w leasing może wziąć wiele podmiotów, które zajmują się ochroną zdrowia, dlatego też wybór urządzeń jest wyjątkowo szeroki. W opcji tej można wziąć między innymi urządzenia ultrasonograficzne, diagnostyczne, sprzęt laboratoryjny czy niezbędne wyposażenie przychodni oraz aptek.
Z uwagi na korzystne finansowo warunki leasingu, pozyskanie wyżej wymienionych sprzętów oraz wyposażenia pozwoli na dużą oszczędność. Dodatkową zaletą leasingu jest możliwość dopasowania do indywidualnych przychodów sprawiając, że wysokość comiesięcznych rat nie wpłynie negatywnie na sytuację finansową placówki.
Przedsiębiorcom z branży medycznej opłaca się leasing finansowy, ze względu na obniżoną do 8% stawkę VAT oraz możliwość wpisania w koszty przychodu amortyzacji i wartości odsetek. Najkorzystniejszą formą finansowania może jednak okazać się pożyczka, w przypadku której nie trzeba wpłacać VAT-u podczas zawarcia umowy. Forma ta nie przewiduje również dodatkowych opłat w chwili zakończenia umowy. Odpisów amortyzacyjnych dokonuje klient, zaś odsetki wpisywane są w koszty przychodu.
Pożyczkę od leasingu odróżnia jeszcze jedna istotna kwestia – w przypadku pożyczki, placówka może pokryć pełną wartość faktury brutto. Ze względu na faktury wystawione na klienta, opcja ta jest również często wybierana przez placówki, które starają się o dotację z UE.
Sprzęt medyczny, udostępniony klientowi w ramach zawarcia umowy, przez cały jej okres objęte są ubezpieczeniem pozyskanym przy pomocy towarzystwa ubezpieczeniowego. Zapewnia to korzystne warunki finansowe oraz zabezpieczenie między innymi na wypadek kradzieży, aktów wandalizmu, pożaru, zalania i pozostałego ryzyka, które określone zostało w ogólnych warunkach danego ubezpieczyciela. Ubezpieczenie można opłacać raz w roku bądź raz w miesiącu, łącznie z ratami leasingowymi lub pożyczkowymi.
W przypadku procedury uproszczonej, należy przedstawić niezbędne dokumenty prawno-rejestrowe, w tym weksel z porozumieniem wekslowym i umowę przewłaszczenia. Uzyskanie finansowania będzie możliwe, gdy weksel zostanie poręczony przez lekarza posiadającego udziały w danej spółce. Opłata wstępna przy procedurze uproszczonej nie wpływa na zdolność kredytową klienta, a inwestycja jest w pełni finansowana.
Procedura standardowa natomiast skierowana jest do działalności o profilu medycznym, których właścicielami nie są lekarze. W tym przypadku należy przedstawić podstawowe dokumenty rejestrowe oraz finansowe, a także wypełnić dodatkowe wnioski.
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie