
W minioną niedzielę w Przasnyszu odbyła się finałowa, III Runda Rajdowego Pucharu Auto Moto Klubu „Rzemieślnik” 2013.
Impreza rozpoczęła się badaniem kontrolnym i odbiorem administracyjnym zgłoszonych załóg. O godzinie 10. 45 wystartowała załoga nr 1 (Siemaszko/Filipiak Mitsubishi Lancerem). Zawodnicy mieli do pokonania 8 odcinków specjalnych zlokalizowanych na terenie Targowicy Miejskiej, ulicy Handlowej oraz parkingu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych przy ulicy Sadowej. Na wszystkich próbach teren był utwardzony więc mogliśmy poczuć zapach spalonej gumy z opon zawodników.
Najbardziej wymagającym dla kierowców był odcinek na Targowicy, dla pilotów znowu próba na ulicy Sadowej ze względu na skomplikowane ułożenie. Tam też sędziowie zanotowali najwięcej taryf. Już podczas pierwszej pętli awarii uległo auto Pawła Chodkowskiego (Fiat Seicento 1.4). Sympatyczna załoga pochodząca z Przasnysza musiała zakończyć rywalizację. Awarii było zresztą więcej, na odcinku nr 6 w drzewo delikatnie uderzyła załoga nr 7 (Żelechowski/Podlecki Daewoo Lanos z Płońska) , ale po krótkim serwisie powróciła do dalszej rywalizacji podczas kryterium ulicznego. Oderwane cięgło lewarka zmiany biegów załogi nr 9 (Kołaczewski/Welenc BMW E30 z Ciechanowa) zostało naprawione równie szybko dzięki pomocy jednego z serwisów samochodowych.
Zawodnicy po przejechaniu 8 prób udali się na serwis i przerwę, a członkowie AMK „Rzemieślnik” kończyli przygotowania do Kryterium Ulicznego ORLIKA. Była to pierwsza możliwość ścigania się po zamkniętym fragmencie drogi zlokalizowanej w centrum miasta. Odcinek ten został przygotowany głównie z myślą o kibicach i mieszkańcach Przasnysza.
Po wspólnym z Policją odebraniu trasy zawodnicy wystartowali do 2 przejazdów. Już w tym momencie okazało się, że z rywalizacji odpada z przyczyn technicznych załoga z Legionowa (nr 1). Charakter przygotowanej trasy zapewnił licznie zgromadzonym kibicom i mieszkańcom możliwość podziwiania efektownej jazdy bokami oraz szybkich partii na ulicy Orlika. Podczas przejazdu tego kryterium mogliśmy pierwszy raz w Przasnyszu podziwiać niesamowite auto jakim jest Mitsubishi Lancer EVO 9 w pełnej specyfikacji rajdowej, które przyjechało do nas dzięki wsparciu firmy Ziemak z Ostrowi Mazowieckiej. Potężna moc ponad 300 KM dawała duże możliwości olsztyńskiej załodze w składzie Fortuna/Kułakowski.
Kolejne awarie wyeliminowały jeszcze z rywalizacji załogi nr 5 oraz 9, ale obyło się na szczęście bez większych strat. Około godz. 19 zakończono rywalizację sportową, trwały jeszcze przejazdy pokazowe dla naszych gości i partnerów, w tym czasie w biurze zawodów dokonywano ostatnich podliczeń.
Klasyfikacja generalna Jesiennego Rallysprintu 2013 wyglądała następująco:
1. Bartołd/Kaczmarczyk - BMW E30
2. Pietrzak /Salamon - Rnault Clio
3. Kołaczewski/Welenc - BMW E30
4. Olkowski/Pawłowski - Ford Escort
5. Miecznikowski/Miecznikowski – Subaru Impreza
6. Modrzejewski/Gołębiewski - Renault 19
7. Grudowski/Leonarski – Honda Civic
8. Brzeziński/Sztuc – BMW E 30
9. Waszkiewicz/Korduszewska – Honda Civic
10. Wacławski/Wdowiński – BMW E30
11. Sztuc/Brzeziński – Renault 19
12. Zalewski/Goś – BMW E30
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie