:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE

Ile osób straci pracę? Co dalej z nieruchomościami? - Likwidatorzy PKS Ciechanów odpowiadają

14/03/2018 13:42
Komunikacja Publiczna, osób straci pracę dalej nieruchomościami Likwidatorzy Ciechanów odpowiadają - zdjęcie, fotografia

W związku z zapowiedzianą na koniec czerwca likwidacją spółki PKS Ciechanów, zadaliśmy przedstawicielom firmy Mobilis pytania, dotyczące m.in. sytuacji finansowej ciechanowskiego przewoźnika, dalszych losów pracowników likwidowanej spółki czy należących do firmy nieruchomości. Poniżej publikujemy przesłane do naszej redakcji odpowiedzi:

CiechanówInaczej.pl: W wydanym komunikacie jako jeden z głównych powodów likwidacji PKS Ciechanów podaliście Państwo drastycznie spadającą liczbę pasażerów. W związku z tym chciałem zapytać, ile osób w ostatnich latach korzystało z przewozów autobusami PKS Ciechanów?

- Liczba Pasażerów z roku na rok drastycznie malała, co powodowało nierentowność działalności. Ze względu na tajemnicę przedsiębiorstwa niestety nie możemy podać szczegółowych danych.

Jak wygląda sytuacja finansowa spółki? Straty na jakim poziomie przynosiła w ostatnim czasie?

- Spółka PKS w Ciechanowie S.A. od długiego czasu przynosiła straty. Nasze wielomiesięczne próby optymalizacji działalności operacyjnej i zmiany siatki połączeń nie przyniosły niestety oczekiwanego efektu i spółka wciąż pozostawała długoterminowo nierentowna. Ze względu na tajemnicę przedsiębiorstwa, nie możemy podać szczegółowych danych dotyczących konkretnego poziomu strat finansowych, które dotychczas ponosiliśmy. Niestety, mimo wielu prób ratowania spółki, zostaliśmy z czasem zmuszeni do ogłoszenia jej likwidacji.

Z punktu widzenia pasażerów wspomniane prowadzane "optymalizacje" ograniczały się do systematycznej likwidacji połączeń, których tylko w ubiegłym roku zlikwidowano ponad 50. Dlaczego np. nie inwestowano w tabor, który jest przestarzały, co też mogło wpływać na spadek liczby pasażerów?

- Niestety jest to szerszy problem strukturalny, widoczny na rynku przewozów lokalnych i regionalnych w całej Polsce. Brak odpowiednich uregulowań prawnych, przy jednoczesnym braku instrumentów ewentualnego dofinansowania kursów lokalnych i regionalnych przez samorządy, uniemożliwia przewoźnikom inwestowanie w tabor i dalszy rozwój. Jako przewoźnik działający na zasadach rynkowych, w sytuacji długofalowo utrzymującej się nierentowności, zostaliśmy zmuszeni do podjęcia tej bardzo trudnej decyzji biznesowej o likwidacji spółki. W sytuacji kiedy przedsiębiorstwo przynosiło straty, nie mogliśmy niestety inwestować w tabor ze względu na brak środków finansowych. Nie mogliśmy także liczyć na żadne ewentualne publiczne dofinansowanie działalności z uwagi na brak wejścia w życie nowelizacji tzw. Ustawy prawo transportowe, która mogłaby znacząco poprawić sytuację na rynku.

Co dalej z nieruchomościami, należącymi do spółki PKS Ciechanów?

- W związku z likwidacją spółki PKS w Ciechanowie, poszukujemy inwestora, który byłby zainteresowany zakupem posiadanych przez nas nieruchomości, w tym budynków dworców. W poszczególnych miastach sytuacja prezentuje się następująco:
• Dworce w Makowie Mazowieckim i Płońsku oraz tamtejsza zajezdnia przeznaczone są na sprzedaż.
• Na potencjalnego nabywcę czeka również teren ze stanowiskami odjazdowymi na Dworcu PKS w Ciechanowie.
• Natomiast dworzec w Przasnyszu znalazł już nowego właściciela, a baza pozostaje na sprzedaż.

Likwidacja spółki oznacza też zwolnienia pracowników. Ile osób obecnie zatrudnionych jest w PKS Ciechanów?

- W związku z uchwałą likwidacyjną została rozpoczęta procedura zwolnień grupowych, w której uczestniczą również Związki Zawodowe. Obecnie PKS w Ciechanowie S.A. w likwidacji zatrudnia w różnych miastach łącznie 140 osób, z czego ponad 70% stanowią kierowcy.

Planem Spółki jest rozwiązanie umów o pracę ze skutkiem dopiero na koniec czerwca 2018 r., przy czym ostateczny kształt ustaleń w powyższym zakresie będzie zależny od przebiegu procedury zwolnień grupowych, w tym w szczególności od wypracowanego wspólnego stanowiska ze Związkami Zawodowymi. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by w tym trudnym dla pracowników okresie zwolnień grupowych udzielić im wszystkich niezbędnych informacji dotyczących procesu zwolnień oraz trybu pracy do momentu zakończenia działalności spółki w likwidacji, tj. do końca czerwca br. W zależności od stażu pracy w Spółce zostaną wypłacone Pracownikom odprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa pracy.
 
W wydanym komunikacie zapowiedziano pomoc władzom lokalnym w wypracowaniu rozwiązań komunikacyjnych dla poszczególnych gmin - na czym ta pomoc będzie polegała?

- Naszą intencją jest, aby być w ścisłym kontakcie z władzami lokalnymi i wspólnie móc wypracować rozwiązania komunikacyjne dla poszczególnych gmin po zamknięciu naszej działalności transportowej z końcem czerwca 2018 r. Jesteśmy tutaj do dyspozycji samorządów. W trosce o społeczność lokalną, jako odpowiedzialny przewoźnik, chętnie podzielimy się swoją wiedzą i know-how pozyskanym w trakcie wieloletniej obsługi kursów.

PKS Ciechanów to kolejny likwidowany oddział - dlaczego Państwa zdaniem transport regionalny jest obecnie tak nierentowny?

- Na przestrzeni ostatnich miesięcy wielu dużych przewoźników zmaga się z poważnymi problemami. Niestety w licznych przypadkach zmuszają one operatorów do likwidacji poszczególnych kursów. Kluczowy czynnik determinujący ograniczanie dostępnej siatki połączeń to nierentowność kursów. Niewielka liczba podróżnych, a w konsekwencji niewielka ilość sprzedawanych biletów, uniemożliwia pokrycie kosztów bezpośrednich, które generuje codzienna obsługa wspomnianych połączeń. Na wyżej wymienione nakłady finansowe składają się m.in. koszty zakupu paliwa, eksploatacji taboru oraz wynagrodzenia dla kierowców.


Odpowiedzi udzielili: Likwidatorzy PKS w Ciechanowie S.A.

Ile osób straci pracę? Co dalej z nieruchomościami? - Likwidatorzy PKS Ciechanów odpowiadają komentarze opinie

  • karol - niezalogowany 2018-03-14 15:57:50

    rozkład jazdy pasował spółce, nie pasażerom, więc pasażerowie zmuszeni byli podróżować własnymi autami, ot tajemnica

  • gośćPolak - niezalogowany 2018-03-14 16:35:14

    Nie Mobilis likwiduje PKS-y na Mazowszu tylko Egget "inwestor" z Izraela.

  • mruj - niezalogowany 2018-03-14 17:18:50

    Może z imienia i nazwiska poznamy tych likwidatorów i ten pseudo zarząd. Firma związana z transportem od ok 25 lat nie umiała sobie poradzić z rynkiem. Wstyd. Może się przyznacie, że wam nie wyszło, a grunty się przydały.

  • Gość - niezalogowany 2018-03-14 17:33:43

    Nic w polsce sie nie oplaca jakis zagraniczniak wykupuje za pare zlotych nachlapie sie wypelni sobie kieszenie a później zamyka i sie wszystko rujnuje co oni rbia z Polską

  • gość 2018-03-14 19:24:46

    Ja też powietrza wozić autobusem bym nie chciał

  • Gość - niezalogowany 2018-03-14 19:49:18

    ZAmiast betonow bedzie powiekszona dekada

  • gość 2018-03-14 20:52:48

    Szczerze? Serdeczny h..j w dupę żydom. Poszli z Polski, przyjdzie prywaciarz z małymi busikami dofinansowywany z UM Ciechanów. Przecież dzieciaki do szkół dojeżdżać muszą.

  • gość 2018-03-14 20:53:21

    Zrobią to samo co w Nasielsku SKR Nasielsk i po sprawie

  • Gość - niezalogowany 2018-03-14 22:58:40

    Większość kierowców autobusu nie wydawała biletów, tylko kasa do własnej kieszeni

  • Gość - niezalogowany 2018-03-15 00:50:52

    Powyżej było zapytanie o nazwiska likwidator ów. Raczej należałoby zapytać się o nazwiska tych którzy przed laty zdecydowali o sprzedaży PKS-ów Mobilisowi. Przeprowadzić dokładne śledztwo w tej sprawie!!!

  • Gość - niezalogowany 2018-03-15 06:54:12

    Sami kierowcy odpowiadają za upadłości firmy. Jak by zawsze wydawali bilet pewnie byłoby lepiej. A tak dorabiali na boku a firma padła

  • Gość - niezalogowany 2018-03-15 12:02:05

    To że kierowcy nie wydają biletów to swoją drogą dorabiali do pensji ale ceny biletów powodowały coraz mniejszą liczbę pasażerów na przykład trasa relacji Warszawa - Szczuki okolice Makowa Mazowieckiego cena 27 zł a inni od 13 do 15 zł są też ceny 21 czy 23 zł ale i tak Pks Ciechanów grupa Mobilis jest najdroższa. Czy relacja Maków Mazowiecki - Szczuki, Ciechanów 9,30 inni od 4 do 6 zł są wyjątki 10 czy 8,50 zł. I co tu się dziwić że jest coraz miej pasażerów.

  • Gość - niezalogowany 2018-03-15 12:13:43

    Co izraelska firmę Egget obchodzą polskie dzieci i młodzież czy starsi ludzie, którzy muszą dojechać do szkół czy pracy! Liczy się dla nich tylko kasa. Co na to PiS i dobra zmiana?

  • gość 2018-03-15 19:11:54

    Likwidator nie ma nazwiska??? Czego sie obawia? Wywiad taki do kosza.

  • gość 2018-03-15 22:34:49

    OSZUSCI - mszcza się zydzi

  • gość 2018-03-16 21:32:43

    A co można się po żydach spodziewać. Wydoili i wyrzucili. Przekręt od samego początku do końca. Może znowu na coś liczą!

  • gość 2018-03-17 20:36:48

    Upadek to była kwestia czasu, bo ceny biletów były kosmiczne... Pracuje z kobietą z Przasnysza, którą codziennie przywozi i odbiera, mąż albo syn. Bardzo zdziwiony sytuacją zapytałem kiedyś, dlaczego autobusem nie spróbuje, skoro mieszka i pracuje dosłownie przy przystankach. Nie pamiętam ile wg. niej kosztował bilet miesięczny, ale pamiętam że byłem w szoku, bo za tyle można było do warszawy dojeżdżać i jeszcze by zostało... JAk by nie było, to bardziej opłacało się fatygować dwa razy dziennie rodzinę żeby specjalnie po nią robili kurs do Ciechanowa i z powrotem, niż jechać tym autobusem... Dodatkowo mówiła że jeżdżą jak chcą- godzina w tą czy w tą to dla nich nic. Z resztą czasami w ogóle nie przyjeżdżały... Biorąc to pod uwagę nasuwa się pytanie: Kto by chciał tym jeździć? Trzeba być naprawdę wytrwałym i zdesperowanym...

  • mruj - niezalogowany 2018-03-18 17:29:49

    Bo ta firma nie potrafiła podejść rzetelnie do tego biznesu !!! Nie dziwota, że to likwidują.

  • gość 2018-03-20 10:57:54

    LIKWIDUJĄ bo zarobili . Może posłowie Kołakowski i Cicholska wrzucą temat do mediów ogólnopolskich i dowiemy się więcej jak PO-PSL zwijała Polskę i jak Mobiles kantuje i co czeka inne miasta .Wiadomo,że przewozy pasażerskie to usługi publiczne i tu należy dochować uczciwości i szacunku dla mieszkańców.

  • Nikec - niezalogowany 2018-03-22 06:31:57

    Brawo dla żydostwa !!! 90% kierowców to chłopki co w Pks pracowali tyllko za zus + trochę paliwka + bilety na pola i do obór czereśniaki!!!!

Dodajesz jako: |

Komunikacja Publiczna, Miasto Ciechanów - więcej informacji

Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Szybka pożyczka na święta!

Święta już zapasem, a Ty martwisz się brakiem gotówki? Chcesz zrobić wyjątkowy prezent swoim bliskim? Planujesz przedświąteczny remont? A może..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ciechanowinaczej.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

R4BC PL SP Z O O z siedzibą w Ciechanów 06-400, Plac Tadeusza Kościuszki 13a lok.7

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"