
Wyobrażasz sobie prowadzenie tradycyjnego sklepu bez szyldu, ekspozycji towaru w witrynie czy wystawy w samym sklepie? Skoro nikt nie widzi produktów, jakie masz w ofercie, to niby czemu miałby coś kupić? Podobnie jest w internecie. Możesz stworzyć najbardziej zaawansowaną funkcjonalnie, atrakcyjną dla oka stronę, ale co z tego, jeśli nie zadbasz o jej należyte pozycjonowanie. Twój e-sklep będzie widoczny dla ciebie i garstki osób, które bardziej przez przypadek niż celowe działania trafią na twoją ofertę.
Teraz, jak nigdy dotąd, handel w internecie przeżywa rozkwit. Rzeczywistość niejako zmusiła nas do zakupów on-line, stając się nie tylko wygodnym nawykiem, ale często również koniecznością. To z kolei sprawiło, że cały czas rośnie nie tylko liczba klientów, ale też samych sklepów internetowych. Tym bardziej istotne staje się pozycjonowanie stron i osiąganie jak najwyższych wyników w wyszukiwarkach. Bez SEO nasz sklep po prostu zginie w gąszczu ofert, przez co nasz biznes będzie właśnie, jak ten sklep bez szyldu i ekspozycji - anonimowy i przez to nieefektywny.
W walce o widoczność naszego sklepu warto skorzystać z pomocy specjalisty SEO. Nie zawsze musimy rozglądać się za dużymi agencjami, równie skuteczną pomoc w optymalizacji strony zagwarantuje nam sprawdzony freelancer SEO. Warto rozpocząć korzystanie z tego typu usług od zlecenia audytu SEO. Pozwoli on zweryfikować aktualną pozycję naszego sklepu w wyszukiwarkach, a także wskaże ewentualnie braki i niezbędne działania, które należy podjąć, by podwyższyć pozycję naszej witryny w wynikach wyszukiwania Google.
Specjalista SEO powinien podpowiedzieć nam, w jaki sposób zadbać o atrakcyjne treści na naszej stronie, przy jednoczesnym doborze słów kluczowych, tak by to właśnie nasza oferta, a nie konkurencji, jako jedna z pierwszych wyświetlała się potencjalnym klientów. Chociażby przez trafne opisy produktów znajdujących się w ofercie sklepu, stworzone zgodnie z zasadami SEO, możemy efektywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony. Również ważnym elementem optymalizacji strony są linki sponsorowane. Musimy jednak dobierać je rozsądnie, tak by faktycznie efektywnie pozycjonowały naszą stronę. I tu również niezbędna będzie wiedza specjalisty SEO, ponieważ niewłaściwie ich zastosowanie może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, a nasza strona zamiast rosnąć w rankingach Google, spadnie jeszcze niżej.
W walce o pozyskiwanie klientów warto zastanowić się też nad skorzystaniem z kampanii Google Ads. Należy jednak pamiętać, że płatna reklama nie wpłynie na ruch organiczny na naszej witrynie i raczej obliczona jest na krótkotrwały efekt. Oczywiście jedno nie wyklucza drugiego. Praca nad pozycjonowaniem strony wymaga nakładu pracy, jednak wykonana przez specjalistę SEO z pewnością w dłuższej perspektywie da wymierne efekty, w osiągnięciu których przydatne mogą okazać się narzędzia oferowane przez Google Ads.
Optymalizacja strony jest nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu w sieci. Co istotne, zależność jest tu dość prosta. Im więcej czasu i energii włożymy w SEO, tym wyższą pozycję osiągniemy w wyszukiwarkach, a to bezpośrednio przełoży się na ruch na naszej stronie i przez to w interesie.
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie