
Zgodnie z zapowiedziami dziś (17 marca) w samo południe zamknięty został przejazd kolejowy na ulicy Spółdzielczej. Jednocześnie otwarto objazd, prowadzący przez tymczasowy przejazd na ulicy Gąseckiej.
Tuż po godzinie 11:00 w okolicy przejazdu zebrała się Komisja Wprowadzenia Czasowej Organizacji Ruchu, w skład której weszli m.in. przedstawiciele PKP PLK, inżyniera kontraktu, urzędu miasta, zarządców dróg oraz policji. Po kilkudziesięciu minutach dyskusji i ustaleń, zaakceptowana została czasowa organizacja ruchu, wraz z zaproponowaną trasą objazdu. Pojawiły się nowe oznakowania, po obu stronach przejazdu ustawione zostały zapory.
Przypomnijmy: obowiązujący od dzisiaj objazd przebiega ulicami Sienkiewicza, Gąsecką, Wąską, tymczasowym przejazdem przez tory, Towarową, Śmiecińską, Starowiejską, Widną, Graniczną i Płocką. Zgodnie z zapowiedziami taka trasa przejazdu ma obowiązywać co najmniej przez około dwa miesiące, czyli do momentu ukończenia odcinka pętli miejskiej z rondem w ulicy Kwiatowej.
[nggallery id=1060]
Nowe dwupoziomowe skrzyżowanie na ulicy Spółdzielczej, zgodnie z tym co zapowiada wykonawca, powinno zostać wykonane do końca listopada tego roku. Specyfikę prowadzonej inwestycji a także powody zamknięcia już teraz przejazdu wyjaśnił podczas ubiegłotygodniowego spotkania z mieszkańcami kierownik budowy - Rafał Chrostowski:
- Cały wiadukt rozpoczyna się od skrzyżowania z ulicą Sienkiewicza i sięga aż do ulicy Starowiejskiej. Dla zobrazowania całej inwestycji powiem, że musimy zejść z drogą, która będzie wybudowana pod wiaduktem, na wysokość około trzypiętrowego budynku. Żeby zachować wszystkie spadki, sam wlot od ulicy Sienkiewicza do tunelu będzie zaczynał się dokładnie na skrzyżowaniu właśnie z ulicą Sienkiewicza. Już 20 metrów dalej rozpoczynają się głębokie wykopy i zejście pod sam wiadukt. To co chcemy realizować od 17 marca, to są dojazdy do tego wiaduktu: do Starowiejskiej i Sienkiewicza. Fizycznie cały odcinek układu drogowego od Sienkiewicza do Spółdzielczej zostanie zlikwidowany i już nie zostanie odtworzony. Droga od skrzyżowania do wiaduktu zostanie wyprostowana.
- Od początku kwietnia musimy rozpocząć realizację murów oporowych, które będą wykonywane w technologii ścian szczelinowych. To jest technologia, która pozwala z poziomu terenu na wgłębienie i wykonanie ścian, które będą tworzyły w przyszłości zabezpieczenie wykopów i jednocześnie mury oporowe, pozwalające zejść z drogą poniżej terenu. Następnie będą prowadzone roboty związane z przebudową kanalizacji, sieci sanitarnej i w końcu konstrukcji jezdni. Ten okres, który mamy, czyli od kwietnia do końca listopada, to jest naprawdę bardzo krótki czas. Dość powiedzieć, że musimy w sumie wykonać 80 tys. ton wykopów na długości ćwierć kilometra, bo tyle będzie w całości mierzył ten obiekt - powiedział kierownik budowy dwupoziomowego skrzyżowania na Spółdzielczej.
Przypominamy jednocześnie, że poza organizacją ruchu, w związku z zamknięciem przejazdu na ulicy Spółdzielczej, zmieniła się także trasa autobusowej linii "10". Nową trasę przejazdu znajdziecie TUTAJ.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie